Z obserwacji przedstawicieli firmy szkoleniowo-doradczej House of Skills wynika, że polscy przedsiębiorcy coraz chętniej korzystają z narzędzi wykorzystywanych w zarządzaniu niematerialnym majątkiem firmy. Zamawiają opracowanie systemów zarządzania rozwojem pracowników, a także wdrażają projekty, które mają na celu wyłowienie i trzymanie w ich firmach największych specjalistów.
W odpowiedzi na to zainteresowanie, zaproszono do Polski uznanych na świecie ekspertów, zajmujących się tematyką zarządzania i mierzenia kapitału niematerialnego firmy oraz powiązania kultury firmy z budowaniem marki.
Podczas konferencji, Allan Schweyer, prezes The Human Capital Institute, prezentował rolę zarządzania talentami we współczesnym zarządzaniu, a Franco D’Egidio prezes Gruppo Summie, omawiał mapę niematerialnych składników firmy podziale na obszary: kapitału ludzkiego, społecznego, strukturalnego oraz relacji, a także prezentował narzędzia, które pozwalają badać kulturę organizacyjną. Wystąpienie Paula Stewarta, członowego konsultanta TMI International, pozwoliło gościom zapoznać się ze wskazówkami jak definiować i budować unikalne „DNA marki”, które stanie się integralną częścią kultury danej firmy, a następnie ważnym punktem odniesienia dla pracowników w podejmowaniu decyzji, modelu przywództwa i komunikacji.
„Talent Management w krajach Europy Zachodniej doceniono już dawno. Każdego pracownika powinno ucieszyć to, że i w Polsce managerowie coraz uważniej zaczynają się przyglądać tym trendom. Trendy te bowiem, oprócz korzyści dla firmy i wzrostu jej efektywności, niosą ze sobą także korzyści dla pracowników w postaci większego komfortu pracy oraz pewności, że ich starania na pewno zostaną zauważone i docenione” – mówi Aleksander Drzewiecki, prezes zarządu House of Skills, firmy, która współorganizowała konferencję.