10 listopada 2011 r. upływa termin składania zgłoszeń do tegorocznej edycji Ogólnopolskiego Konkursu Reklamy Złote Orły. Jego finał odbędzie 12 grudnia 2011 r.
Tegoroczny konkurs po raz pierwszy w swojej 14-letniej historii będzie rozgrywał się aż w 4 kategoriach. Do już istniejących – reklama, interactive, design – dołączyła nowa: marketing.
Zmiany dotyczą także kategorii reklama – została ona poszerzona o 2 dodatkowe działy: media i społeczeństwo. W dziale media będą nagradzane osiągnięcia w dziedzinie planowania i zakupu mediów. Dział społeczeństwo zarezerwowany jest dla kampanii społecznych, politycznych, kulturalnych, promujących regiony, miejsca i instytucje pozarządowe.
Piotr Łysak, przewodniczący tegorocznego Jury Złotych Orłów, a jednocześnie prezes polskiego oddziału Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy (IAA) oraz dyrektor zarządzający agencji McCann Erickson, komentując nowy wymiar konkursu podkreśla, iż daje on możliwość wyeksponowania wartości sięgających poza sferę tradycyjnych priorytetów biznesu, reklamy czy marketingu i odnoszących się uczciwie do niedostrzeganych u odbiorcy w dostatecznym stopniu potrzeb pozakonsumpcyjnych.
„Liczę, że tegoroczny konkurs udowodni, iż środowisko reklamowo-marketingowe znowu może mieć ważne znaczenie społeczne, opiniotwórcze i kulturotwórcze. Z mojego punktu widzenia, a także punktu widzenia Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy, odzyskanie tych funkcji jest równie istotne, jak ponowna silna aktywizacja kreatywności i innowacyjności, czyli cech tradycyjnie decydujących o pozycji branży reklamowej i marketingowej” – twierdzi Piotr Łysak. I dodaje: „Przyłożyliśmy wiele uwagi i starań, aby jury tegorocznego konkursu składało się z osób, których ocenie chętnie poddamy się jako branża. W jury Złotych Orłów 2011 zasiadają nie tylko uznani dyrektorzy kreatywni ale również innowacyjni klienci i przedstawiciele opiniotwórczych mediów. To jury bardzo wiarygodne i zróżnicowane.”
Paweł Sosnowski, organizator Złotych Orłów 2011, uzasadniając wprowadzenie nowej kategorii (MARKETING) i nowych działów (MEDIA I SPOŁECZEŃSTWO), zwraca uwagę na dwa inne aspekty.
Po pierwsze, pozwalają one na prezentację i promocję przedsięwzięć, które w oryginalny i odważny sposób łączą pomysłowość ze skutecznością. „Mam nadzieję, że spośród tegorocznych projektów marketingowych i mediowych uda się wyodrębnić takie, które dobitnie pokażą, iż kreatywność nawet na granicy ryzyka nie jest sztuką samą w sobie, lecz przyczynia się do osiągania konkretnych celów. Pragniemy pokazać, że nasz konkurs może być festiwalem nie tylko kreatywności, ale także efektywności” – mówi Paweł Sosnowski.
Po drugie, rozwiązania, propozycje i strategie z działu społeczeństwo powinny uświadomić, jak ważnym elementem każdego biznesu jest kontekst społeczny i środowiskowy. „Każde ceniące się przedsiębiorstwo musi zdawać sobie sprawę, iż właściwie relacje z otoczeniem to jeden z fundamentów biznesu. Ich kształtowanie wymaga wielkiej wyobraźni i skutecznej realizacji. Dlatego m.in. zaproponowaliśmy rywalizację w tej nowej dyscyplinie” – tłumaczy Sosnowski.
Ogólnopolski konkurs reklamy Złote Orły – informacje podstawowe:
Konkurs jest otwarty dla wszystkich podmiotów zaangażowanych w tworzenie reklamy, produktów oraz usług w Polsce. W szczególności mogą w nim uczestniczyć:
• działy marketingu i promocji firm, instytucji oraz organizacji
• reklamodawcy
• agencje reklamowe
• domy mediowe, media
• studia designerskie, graficzne, butiki kreatywne
• studia filmowe, dźwiękowe i fotograficzne, domy produkcyjne i postprodukcyjne
• reżyserzy, fotograficy, kompozytorzy, graficy i inni niezależni twórcy
Zgłoszenia przyjmowane są od firm zarejestrowanych w Polsce lub za granicą oraz osób fizycznych.
W konkursie mogą wziąć udział prace upublicznione po raz pierwszy po 1 listopada 2010 r.(nie dotyczy zgłoszeń w kategorii Salon Odrzuconych) i niezgłoszone do konkursu w latach poprzednich.
Źródło: Weber Shandwick