SZOP będzie szczególnie przydatny dla przełożonych w regionach jak i w centrali, których podwładni pracują w terenie. Dzięki automatyzacji niektórych zadań ułatwi wykonywanie dość żmudnej pracy polegającej na wyznaczaniu celów i poziomów kompetencji poszczególnych pracowników banku.
„Naszym zadaniem było dostarczenie aplikacji, z której każdy będzie korzystał w sposób naturalny, bez nadmiernego wysiłku potrzebnego na jej opanowanie. Z pomocą przyszło doświadczenie zdobyte przez lata w trakcie różnorodnych projektów – od systemów transakcyjnych (także w bankowości elektronicznej) po wdrożenia kompletnych rozwiązań opartych o metodykę Balanced Score Card.” – powiedział Marcin Wieszczyński, Starszy Projektant odpowiedzialny w Pentacompie za wdrożenie SZOP-a. „Nieocenione okazały się też doświadczenia zdobyte przy tworzeniu i wdrażaniu systemu Okresowej Oceny Pracowników z powodzeniem działającego w Pentacompie już od 4 lat. – dodał Wieszczyński.
Podczas wdrażania pracownicy Pentacompu ściśle współpracowali z Departamentem Organizacji Banku, koordynującym wszystkie prace w ramach projektu SZOP. Włączenie się Departamentu Organizacji w część informatyczną systemu pozwoliło na stworzenie produktu spełniającego stawiane przed nim wymagania – nawet te pojawiające się w ostatniej fazie prac. Dogłębna znajomość wdrażanego w Banku BGŻ systemu planowania i rozliczania celów oraz bogate doświadczenie pozwoliły szybko zidentyfikować elementy systemu, które mogłyby sprawiać kłopoty użytkownikom. Wszystkie te elementy zostały odpowiednio zmodyfikowane tak, aby wyeliminować potencjalne problemy. Dzięki temu powstało narzędzie, które znacząco upraszcza wykonanie zadań związanych z planowaniem i rozliczaniem celów poszczególnych departamentów i pracowników banku.