PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkWojciech BoczońPKO Bank Polski odświeża logo

PKO Bank Polski odświeża logo

Wojciech Boczoń Wojciech BoczońWojciech Boczoń - 21.03.2011 (13:46)
Konta

PKO Bank Polski zdecydował się przeprowadzić lifting swojego logo. Drobnym zmianom uległa kolorystyka, a samo logo stało się nieco nowocześniejsze i lżejsze. Oderwano także akronim PKO od członu Bank Polski, akcentując mocniej narodowy charakter instytucji. Nowe logo zadebiutowało w reklamach z Szymonem Majewskiem, a obecnie można je już oglądać na stronie banku.

W warstwie kolorystycznej zwraca uwagę przede wszystkim zastosowanie gradientu na literach PKO, wprowadzenie granatowego koloru i zmiana barwy kropki imitującej monetę. Tutaj pomarańcz zastąpiono bardziej wyrazistą czerwienią. Jednak najbardziej rzucającą się w oczy zmianą, jest wprowadzenie nowej czcionki dla napisu Bank Polski. Jest nowocześniejsza i zdecydowanie lżejsza od stosowanej poprzednio. Nie obejmuje także samego napisu PKO, który teraz stał się elementem wkomponowanym w graficzne logo.

Nowe logo PKO BP

 

Stare logo PKO BP

Można odnieść wrażenie, że w ten sposób bank mocniej zaakcentował swój narodowy charakter. Po wejściu na stronę banku zwraca uwagę przede wszystkim napis Bank Polski, a dopiero po „wczytaniu” się w graficzne logo widzimy skrót PKO. Wcześniej akronim PKO był w ramach logo pisany łącznie z Bankiem Polskim – obok lub pod skarbonką. Na marginesie warto dodać, że bank od początku prezesury Zbigniewa Jagiełły konsekwentnie zerwał ze skrótem BP. Teraz we wszystkich materiałach (prasowych czy reklamowych) podawana jest już pełna nazwa banku.

W ogólnym rozrachunku lifting jest w mojej ocenie raczej zmianą na plus. Logo stało się bardziej intensywne i wyraziste. Nowa czcionka jest może nawet za delikatna, ale z drugiej strony ten zabieg wyraźnie zrywa z dotychczasowym nieco siermiężnym wizerunkiem. Dobrze, że bank planując lifting, nie zdecydował się na większą rewolucję i całkowicie nie zmienił znaku graficznego. Litery PKO układające się w skarbonkę są według mnie jednym z najlepszych bankowych logotypów na rynku. Być może trochę dziwnym zabiegiem było przemalowanie pomarańczowej monety na czerwień. Dobrze jednak, że jeszcze większej rewolucji nie poddano obowiązujących dotychczas barw. Bo warto pamiętać, że całkiem niedawno poważnie rozpatrywano zmianę kolorystyki znaku graficznego na barwy narodowe. Według doniesień Pulsu Biznesu, za kadencji Jerzego Pruskiego, PKO BP chciał zmienić nazwę na Bank Polski i umieścić czerwone logo na białym tle (lub alternatywnie na odwrót).

Na razie zmiana dotyczy głównie strony www i materiałów promujących nowe pakiety kont osobistych. Zapowiedziano już, że od 25 marca serwis iPKO zostanie zaprezentowany w nowej szacie graficznej. To dopiero jednak początek prawdziwej rewolucji. Bank ma ponad 1,2 tys. placówek własnych i dwa tysiące agencji, więc można sobie wyobrazić ogrom operacji, która za chwilę będzie konsekwencją zmian barw i liftingu logo. Bank będzie musiał zmienić szyldy, wymienić materiały reklamowe, zmienić wystrój placówek. Niewątpliwie proces ten będzie bardzo kosztowny i rozłożony na lata.

 

Liftingowi logo towarzyszy także zmiana hasła reklamowego banku. Do tej pory mogliśmy usłyszeć „PKO Bank Polski. Blisko Ciebie”. W nowych spotach z Szymonem Majewskim jest już „PKO Bank Polski. Dzień Dobry”. To jeszcze jeden element akcentujący nowe otwarcie banku. 

Odświeżenie logo, zmiana hasła reklamowego i wprowadzenie nowych rachunków osobistych to działania mające zahamować postepujący odpływ klientów. Jednak tak naprawdę to nie tylko hamowanie, a pozyskiwanie nowych klientów z młodego pokolenia powinno stać się priorytetem dla banku, który systematycznie traci udziały w rynku kont osobistych. Tymczasem bank wprowadził co prawda nowe pakiety, ale tak naprawdę nie stanowią one rynkowej rewolucji. Zwłaszcza dla klientów nastawionych na darmowe rachunki. Szerzej o nowych kontach pisał Michał Kryński TUTAJ. 

Najwięcej emocji wzbudza Konto Za Zero – pierwszy „darmowy” rachunek w ofercie PKO BP. Niestety jest ono darmowe tylko dla osób, zarabiających powyżej 2 tys. zł. O ile wprowadzanie wymogu zasilania konta stałymi wpływami w zamian za zniesienie prowizji jest nawet sensownym układem, to jednak poprzeczka postawiona przez PKO BP jest w moim odczuciu za wysoka. W mniejszych miejscowościach zarobki są znacznie niższe, więc opłaty i tak nie da się uniknąć. Dodatkowo bank ustawił blokadę dla osób, które chciałyby zmienić swoje dotychczasowe konto na darmowe. Muszą zapłacić aż 50 zł.

Haczyków jest jednak więcej. Szymon Majewski rzuca reklamie Konta za Zero hasło „zero złotych za kartę debetową i wypłaty w bankomatach”. Niestety nie dodaje, że chodzi tylko bankomaty własne banku, maszyny eService i BZWBK. Choć sieć jest i tak ogromna, to w dobie kont ze wszystkimi bankomatami w kraju bez prowizji taki zabieg w reklamie wydaje się nie do końca fair. Dodatkowo Konto za Zero ma najdroższy limit kredytowy spośród oferowanych przez bank pakietów (17,5 proc.).

Mamy więc Konto za Zero, które niestety pozostawia pewien niedosyt. Czas pokaże, czy będzie mogło efektywnie konkurować z innymi „darmowymi” rachunkami na rynku. Teraz czekamy nowe otwarcie dla klientów zamożnych. Bank zaprezentuje nowe pakiety w drugiej turze. 

Źródło: PR News

pko bp reklama ror wizerunek wojciech boczoń 2011-03-21
Wojciech Boczoń
Tagi: pko bp reklama ror wizerunek wojciech boczoń

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

Autor wpisu

Wojciech BoczońWojciech Boczoń

Redaktor prowadzący PRNews.pl, analityk Bankier.pl. Dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem w bankowości i finansach. Masz temat lub…

Inne wpisy tego autora:
Credit Agricole przyspiesza w Europie. Nowa platforma oszczędnościowa i cyfrowy bank dla firm

Credit Agricole przyspiesza w Europie. Nowa platforma oszczędnościowa i cyfrowy bank dla firm

Grupa Crédit Agricole zaprezentowała plan ACT 2028,…

Karta Allegro Pay w Apple Pay prawdopodobnie jeszcze w tym roku

Karta Allegro Pay w Apple Pay prawdopodobnie jeszcze w tym roku

Karta Allegro Pay może trafić do Apple…

Booksy wprowadziło Booksy Pay – płatności jednym kliknięciem

Booksy wprowadziło Booksy Pay – płatności jednym kliknięciem

Booksy uruchomiło nową funkcję o nazwie Booksy…

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Elżbieta Anders

Elżbieta Anders

Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, PKO Bank Polski…

Tomasz Rzeski

Tomasz Rzeski

Tomasz Rzeski Zastępca Dyrektora Oddziału Inbank w…

Artur Sikora

Artur Sikora

Dyrektor Obszaru Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu, Bank…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców