PKO BP od wielu lat prowadzi aktywną działalność sponsoringowo-charytatywną. Wspieranie kultury i sztuki jest jednym z trzech głównych kierunków tej aktywności. Realizując długofalowy, autorski program „PKO Bank Polski Kulturze Narodowej”, roztacza opiekę nad działalnością muzeów, filharmonii, teatrów, scen operowych na terenie całego kraju. Wspiera również wielkie wydarzenia kulturalne oraz liczne festiwale.
Z Muzeum Narodowym w Warszawie bank współpracuje już od kilku lat. Dzięki mecenatowi PKO BP można było przybliżyć tysiącom zwiedzającym twórczość m.in., malarzy Andrzeja Wróblewskiego i Rafała Malczewskiego, a także prace wybitnego fotografika Jana Bułhaka.
– Mamy wielką satysfakcję z faktu, że wspierane przez nas wystawy spotykały się z ogromnym zainteresowaniem. Utwierdza to nas w przekonaniu, że dotychczasową politykę sponsoringową należy nie tylko kontynuować, ale i rozwijać – podkreśla Tomasz Fill, rzecznik prasowy PKO BP.
Z okresem dwudziestolecia międzywojennego wiąże ważny etap rozwoju ówczesnej Pocztowej Kasy Oszczędnościowej. Startujący od zera w 1919 roku bank był już w 1938 roku największym w Polsce depozytariuszem oszczędności naszego społeczeństwa. Z tych m.in. środków finansowano budowę portu w Gdyni i Centralnego Okręgu Przemysłowego. Namacalny dowód działalności PKO znajdziemy również na wystawie „Wyprawa w Dwudziestolecie 1918 – 1939”. Jednym z eksponowanych obiektów jest plakat reklamowy naszego banku pochodzący z 1938 roku.