Od 7 kwietnia rachunek walutowy można szybko i prosto założyć w serwisie internetowym iPKO. Do rachunków w euro, dolarach amerykańskich i funtach brytyjskich można zamówić też kartę debetową, przydatną na zakupach w sklepach, punktach usługowych oraz w internecie.
Otwarcie rachunku w iPKO jest proste i nie wymaga wiele czasu. Po zalogowaniu należy wybrać rachunek, walutę lub waluty w przypadku zakładania kilku rachunków oraz wskazać czy zamawiamy też kartę debetową (w przypadku rachunków w dolarach amerykańskich , funtach brytyjskich lub euro). W serwisie dostępna jest pełna informacja o rachunkach zawierająca obowiązujące regulaminy, oprocentowanie oraz wyciąg z Taryfy prowizji i opłat, klient ma możliwość zapisania tych dokumentów na dysku. Otwarcie rachunku następuje po podaniu przez klienta hasła jednorazowego. Zamówiona karta debetowa jest przesyłana pocztą.
– Wakacje coraz bliżej. Komfort spędzania urlopu rośnie gdy w czasie zagranicznych podróży mamy w portfelu kartę płatniczą bezpośrednio powiązaną z rachunkiem walutowym. Jeśli płacimy kartą, której transakcje rozliczane są w ciężar rachunku prowadzonego w walucie zakupu unikamy dodatkowych przewalutowań i nie jesteśmy zaskakiwani w domu po powrocie podsumowując wyjazd , w trakcie którego kursy walutowe uległy sporym wahaniom. – mówi Paweł Placzke dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim.
Każdy pełnoletni klient PKO może otworzyć rachunki walutowe – do wyboru: w dolarach amerykańskich, frankach szwajcarskich , euro, funtach brytyjskich koronach norweskich , szwedzkich lub duńskich. Dla rachunków w euro, dolarach i funtach można zamówić „multiwalutową” kartę debetową ze znakiem VISA. Multiwalutową, bo jeśli zamówimy ją do jednego rachunku np. w euro (EUR) a będziemy mieli również rachunki w dolarach (USD) i funtach (GBP), karta może być podpięta do wszystkich trzech rachunków jednocześnie. Dzięki temu, jedną kartą można dokonywać transakcji w ciężar trzech rachunków odpowiednio do waluty, w której dokonana była transakcja. Rachunki będą automatycznie obciążone dokładnie taką kwotą w USD, EUR lub GBP, jaką klient zapłacił w sklepie, restauracji czy w Internecie. W ten sposób oszczędzamy na różnicach kursowych. Jeśli płaciliśmy w innej walucie niż trzy wymienione np. jenach japońskich, wówczas transakcja po przewalutowaniu wg kursu banku w dniu transakcji zostanie rozliczano w ciężar rachunku głównego – tego do którego została wydana. W naszym przykładzie – rachunku w euro.