PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjePolbank EFG: Kliencie, pokaż źródło

Polbank EFG: Kliencie, pokaż źródło

Informacje 12.12.2007 (06:49)

Kiedy po raz pierwszy rozmawiałem z Romanem Jastrzębowskim, niespecjalnie wierzyłem w niesamowity splot okoliczności – czy to możliwe, żeby był jedynym klientem w Polsce, którego dotknął błąd kodu strony banku internetowego?

Pan Roman korzysta z wielu kont internetowych oferowanych na polskim rynku usług bankowych. To istotna informacja, oznacza bowiem, że radzi sobie z internetową bankowością. To po pierwsze, a po drugie, że zbadał rynek takich usług na tyle dokładnie, że zainteresowała go konkretna oferta konkretnego banku.

– Powiem krótko: założyłem w Polbanku konto z dostępem do internetu i ani razu nie udało mi się połączyć z kontem – tak wyglądała nasza pierwsza rozmowa, którą prowadziliśmy kilka tygodni temu. – Kilkakrotnie interweniowałem w tej sprawie telefonicznie, kilka razy mejlowo. Jeśli pan nie ma nic przeciwko temu, wyślę panu korespondencję mejlową w tej sprawie.

Po kilku godzinach oprócz zestawu krótkich listów dotyczących możliwości i niemożliwości logowania się klienta na konto w serwisie Polbank24 dostaję również zrzuty ekranu z licznych prób zalogowania się do systemu, oraz… kod źródłowy strony logowania.

Próbuję zainteresować się pomysłem wysyłania mi kodu źródłowego. Wszak nawet jeśli interesuję się językami programowania, czytelnicy nie muszą o tym wiedzieć.

– Widzi pan – słyszę w słuchawce – ten kod źródłowy to pomysł pracowników Polbanku. Miałem go skopiować i zapisać jako plik tekstowy, żeby odesłać. Zgodnie z zapewnieniami miał się tym zająć dział IT.

– Zajął się? – pytam krótko.

– Ależ skąd – obrusza się Roman Jastrzębowski. – Jak nie miałem dostępu, tak nie mam. I pewnie mieć nie będę. Bo Polbank nie zrobił nic, podkreślam – NIC, w mojej sprawie.

Start z promocją

Początki bankowości internetowej Polbank24 to połowa roku 2006. Dziesiątki reklam w mediach elektronicznych i plakaty rozwieszone w największych miastach w Polsce informowały potencjalnych klientów, że już można korzystać z konta tego banku przez internet.

Ocen funkcjonalności konta podejmowały się portale internetowe zainteresowane polskim sektorem finansowym. „Pierwszego czerwca wystartowała długo oczekiwana bankowość internetowa w Polbank EFG! Aby uzyskać dostęp do usług Polbank24 należy odebrać w placówce kopertę z hasłem i PIN-em. System transakcyjny jest dość ascetyczny i udostępnia jedynie podstawowe funkcje” – tak głosił jeden z komunikatów. Dowiedziałem się z niego, że jako klient mam możliwość sprawdzenia salda rachunków, mogę wykonywać przelewy, sprawdzić podstawowe informacje na temat zaciągniętych w banku kredytów oraz uzyskać informacje o karcie kredytowej. Czyli bez fajerwerków. Podobne funkcje oferowało już wówczas większość banków internetowych. Ale uwaga! – mogłem także korzystać z funkcji spłaty karty kredytowej w innym banku, a to była w 2006 r. rzadkość.

Inny portal zauważał, że system transakcyjny działa szybko, a klient ma możliwość przeliczania stanu swojego rachunku na rekordową liczbę walut. „Na oko kilkadziesiąt” – dodawał portal. Dowiedziałem się również, że Polbank24 jest ergonomiczny i nie powinienem mieć kłopotów z jego obsługą.

Pytałem wśród znajomych, jak odbierają usługi internetowe Polbank24. Bez entuzjazmu, ale też nie usłyszałem specjalnych skarg. Doszedłem do wniosku, że być może wina leży jednak po stronie niesfornego klienta. Sięgam więc do licznych listów Jastrzębowskiego wymienianych z Polbankiem.

Pomocy!

Początek jest dramatyczny – „Witam. Wczoraj założyłem konto. Chciałem zalogować się zgodnie z instrukcją, którą otrzymałem. Po wpisaniu nazwy użytkownika oraz hasła z koperty i zatwierdzeniu ‘zaloguj’ pojawia się ramka z pytaniem czy chcę opuścić stronę. Po kliknięciu, że ‘nie’, wyświetla się pusta strona Microsoft Internet Explorer. Pomocy!”. I kolejny list: „Witam. Jutro mija miesiąc, jak zgłosiłem problem z uzyskaniem certyfikatu. Proszę o informację, kiedy będę mógł korzystać z usług internetowych Waszego banku”. Ten list nie kończy się już tak dramatycznie, ale chłodnym zwrotem „z poważaniem”.

Odpowiedzi pracowników banku niczego nie wyjaśniają. Wprost przeciwnie – kierują klienta na bezdroża opcji internetowych i języków programowania HTML i PHP. W końcu pada prośba o wysłanie kodu źródłowego strony. I krótka odpowiedź Jastrzębowskiego: „(…) w którym momencie procesu certyfikacji mam odczytać kod źródłowy?”.

Korespondencja Polbanku z klientem z perspektywy dziennikarza jest na swój sposób zabawna. W całej wymianie e-maili biorą udział trzy osoby – klient, pani Kasia, specjalistka do spraw sprzedaży Polbank EFG oraz bliżej nieokreślony, cytowany w bankowej korespondencji pracownik działu IT. Bankowcy posuwają się nawet do krótkiej lekcji angielskiego z zakresu obsługi programu Internet Explorer. Wygląda to tak – „Należy wybrać opcję Pokaż źródło (ang: View Source), wówczas będzie wyświetlony kod źródłowy, należy go zapisać (w formacie txt) i przesłać do nas ([email protected])”.

To, co powinno uspokoić klienta, to hasłowo rzucone wyjaśnienia „najprawdopodobniej jest jakiś błąd w kodzie strony” cytowane przez panią Kasię.

Bo bank był tani

Kiedy dzwonię po raz drugi, Roman Jastrzębowski poznaje mnie bez kłopotu. Jego zainteresowanie Polbankiem jakby spadło. Co nie znaczy, że nie próbował interweniować. – Dzwoniłem, a jakże – wyjaśnia i chwali się skutecznością: – Wie pan, że nawet udało mi się dostać do menedżera związanego z obsługą IT w banku.

– Pomógł? – pytam.

– Gdzie tam – słyszę. – Dowiedziałem się za to, że pan menedżer pierwszy raz styka się z takim problemem. Obiecał interwencję. I na tym nasz kontakt się skończył.

Pytam więc Jastrzębowskiego o powody zainteresowania ofertą Polbank24. Głównym kryterium wyboru konta była cena. A dokładniej fakt, że konto było bezpłatne, podobnie jak przelewy. Jastrzębowski, który – jak zapewnia – wykonuje miesięcznie dużą ilość przelewów spodziewał się sporych oszczędności w związku z tą ofertą. Ale z niej nie korzysta.

– Irytuje mnie, że już ponad cztery miesiące szarpię się z tym kontem – opowiada. – Poszedłem do banku i zaproponowałem, żeby mi zezwolili robić zlecenia przelewu w oddziale za darmo. Ale to okazało się niemożliwe.

Sięgam więc po telefon i kontaktuję się z Polbankiem. Nauczony doświadczeniem próbę rozmowy poprzedzam zestawem pytań wysłanych drogą elektroniczną do reprezentującego bank Huberta Wojciechowskiego. Pytania są ogólne – o to, czy bank miał kłopoty z serwisem internetowym, czy i w jaki sposób rozpatruje reklamacje klientów oraz dlaczego wymaga od nich podawania kodu źródłowego strony logowania do konta osobistego.

– Czy możemy z tym zaczekać? – pyta Hubert Wojciechowski.

Po doświadczeniach Jastrzębowskiego nie zgadzam się na czekanie. Proszę o odpowiedzi możliwie najszybciej.

Przecież jest OK!

W grzecznym liście bank dziękuje mi za zainteresowanie się funkcjonowaniem bankowości elektronicznej Polbanku i odmawia udzielenia informacji dotyczącej tego konkretnego „rzekomego klienta” – wiadomo, tajemnica bankowa. Dalej dowiaduję się, że „system bankowości internetowej Polbank24 działa bez zarzutu i gwarantuje pełne bezpieczeństwo środków zgromadzonych na rachunkach klientów. Ewentualne utrudnienia w dostępie do usług bankowości internetowej mają miejsce najczęściej w przypadku prowadzonych przez bank prac konserwacyjnych i rozwojowych systemu bankowości internetowej, które zmierzają do podnoszenia jakości oraz bezpieczeństwa świadczonych przez nasz bank usług bankowości internetowej”.

I kolejne zapewnienie: „Logowanie na strony bankowości elektronicznej Polbank EFG jest bardzo łatwe, pomimo bardzo nowoczesnych systemów zapewniających bezpieczeństwo transakcji”.

Teraz rozumiem Romana Jastrzębowskiego. Już nie on jeden, ale obaj mamy w dłoniach wydruki z ekranu nieudanego logowania na konto Polbank24, kod źródłowy strony i… zapewnienia, że przecież wszystko jest w porządku.

bankowość internetowa polbank 2007-12-12
Redakcja PRNews.pl
Tagi: bankowość internetowa polbank

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców