Warto podkreślić, że rok 2006 w obszarze bankowości elektronicznej, to czas systematycznego i dynamicznego przyrostu liczby użytkowników serwisu PKO Inteligo. Liczba klientów korzystających z internetowego i telefonicznego dostępu do rachunku z około 850 tys. na początku 2006 roku wzrosła do ponad 1,4 mln na koniec grudnia 2006 roku. W segmencie klientów posiadających rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe PKO BP osiągnął ok. 24% udział użytkowników usług bankowości elektronicznej, natomiast w wśród rachunków prowadzonych przez małe i średnie firmy wskaźnik ten wyniósł 52% . Liczba wirtualnych rachunków Inteligo na koniec 2005 wynosiła 460 tys. i wzrosła do poziomu 531 tys. w 2006 r.
Z PKO Inteligo korzysta już ponad 24% posiadaczy rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych. Tak wysoki wskaźnik jest potwierdzeniem funkcjonalności i przejrzystości serwisu PKO Inteligo dla klientów, a nawigacja w serwisie internetowym jest intuicyjna i łatwa do przyswojenia, nawet dla początkujących użytkowników – podkreśla Marek Głuchowski p.o. prezesa Zarządu PKO Banku Polskiego.
Warto dodać, że w 2006 roku bank udostępnił klientom korzystającym z internetowego i telefonicznego dostępu do rachunku w ramach PKO Inteligo możliwość doładowywania telefonów pre-paid wprost z rachunku bankowego oraz wprowadził nową usługę „Płacę z PKO Inteligo”. Ponadto w ub. roku bank wzbogacił serwis usług bankowości elektronicznej o możliwość dostępu do swojego konta w Bankowym Otwartym Funduszu Emerytalnym. Jednocześnie od czerwca 2006 roku klienci PKO Inteligo mają również możliwość dokonania zakupu ubezpieczeń majątkowych z oferty PZU. Klienci mają również możliwość zakupu, jak również odkupienia jednostek Funduszu Inwestycyjnego PKO/CREDIT SUISSE.
PKO Bank Polski usługę bankowości elektronicznej PKO Inteligo wdrożył w listopadzie 2004 r. Usługa ta umożliwiła posiadaczom tradycyjnych rachunków w PKO Banku Polskim samodzielne wykonywanie wielu operacji. Mogą z niej skorzystać osoby fizyczne posiadające rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe z grupy Superkonto. (ok. 5.5 mln) oraz małe i średnie firmy prowadzące rachunki typu Partner, wspólnoty mieszkaniowe (łącznie ok. 300 tys.). Elementem programu bankowości elektronicznej w PKO jest również wirtualne konto Inteligo, jako rozwiązanie dla klientów, którzy preferują wyłącznie zdalny kontakt z bankiem.
Dane statystyczne pokazują dynamiczny wzrost liczby klientów korzystających z PKO Inteligo.
Codziennie blisko 2 tys. osób decyduje się na skorzystanie z oferty banku podpisując umowę o korzystanie z internetowego i telefonicznego dostępu do rachunku tradycyjnego.
Mulitikanałowa platforma PKO Inteligo w okresach największej aktywności klientów obsługuje prawie 5000 równocześnie zalogowanych klientów z grupy Superkonto, rachunków typu Partner, wspólnot mieszkaniowych, klientów korporacyjnych oraz internetowego konta Inteligo. Łącznie już ponad 12 mln razy miesięcznie klienci logują się do serwisu PKO Inteligo. Zdecydowanie większym zainteresowaniem cieszy się korzystanie z serwisu przez Internet. Część klientów preferuje również korzystanie z telefonicznego dostępu do swojego rachunku.
Sukcesywnie wrasta również liczba zakładanych lokat oraz realizowanych zleceń stałych. Okazuje się również, że ta aktywność użytkowników kont z obu grup: Superkonto i Biznes Partner jest na poziomie klientów korzystających z internetowego rachunku Inteligo. Jest to bardzo dobry wynik, tym bardziej, że posiadacze rachunków Superkonto i typu Biznes Partner nadal mogą realizować swoje zlecenia w placówkach PKO BP.
Struktura wiekowa klientów PKO Inteligo
Najbardziej aktywną grupą klientów korzystających z usług bankowości elektronicznej PKO Inteligo (dostęp do rachunku tradycyjnego oraz internetowego konta Inteligo) są osoby w wieku od 25 do 29 roku życia, które stanowią blisko 21% klientów korzystających z tej usługi. Bardzo aktywną grupą stanowiącą ponad 28% klientów są osoby w wieku od 30 do 39 lat. Ponad 16% to klienci w wieku między 40 a 49 rokiem życia.