Office assistance cieszy się wśród przedsiębiorców coraz większą popularnością. Rosnące zainteresowanie tymi usługami wpływa na stałe poszerzanie zakresu usług assistance skierowanych do MSP oraz dostosowywanie oferty do specyfiki danego przedsiębiorstwa. Z czego mogą skorzystać przedsiębiorcy w ramach assistance dla firm?
Office assistance to pakiet usług dedykowany klientom prowadzącym przedsiębiorstwa na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. W ramach programu ubezpieczeni otrzymują kompleksową pomoc w sytuacji awarii sprzętu biurowego lub szkody w siedzibie firmy, profesjonalną likwidację szkód w przypadku zalania, pożaru lub włamania, a także dostęp do całodobowej infolinii prawnej, rekrutacyjnej, gospodarczej lub podatkowej.
Po co przedsiębiorcom usługi assistance?
Małe i średnie przedsiębiorstwa często zatrudniają jedynie takich specjalistów, których kompetencje niezbędne są do realizacji celów biznesowych. Jednak prowadzenie biura często wystawione jest na różne ryzyka i wówczas przedsiębiorcy poszukują doraźnej pomocy innych fachowców, narażając się tym samym na wysokie koszty. Usługi assistance to innymi słowy pakiet pomocy fachowców, niezbędnej w nieprzewidzianych sytuacjach, takich jak awaria sprzętu biurowego, uszkodzenie mienia, włamanie, pożar, zalanie, kradzież, uszkodzenie zamka w drzwiach, nagłe zachorowanie pracownika czy wszelkie awarie związane z pojazdem firmowym (wypadek, kolizja, przebita opona, brak paliwa) i wielu innych. Szeroki zakres świadczeń, zarówno technicznych, jak i medycznych czy nawet ubezpieczenia na czas podróży służbowej, chroni przedsiębiorców w nieprzewidzianych sytuacjach, ale także wspiera w codziennym prowadzeniu działalności. Niektóre programy office assistance zawierają ponadto całodobowy dostęp do infolinii prawnej, gospodarczej, socjalnej, czy podatkowej. Ta usługa jest szczególnie przydatna dla nowopowstających firm, które mogą liczyć na nieodpłatne konsultacje ze specjalistami, przekazanie wzorów umów lub innych prawnych dokumentów.
Posiadanie pakietu office assistance daje przedsiębiorcom realne oszczędności. Koszty poszczególnych interwencji mogą wynosić nawet kilkaset złotych w zależności od rodzaju szkody. Dodatkowo szukanie specjalisty na własna rękę odrywa przedsiębiorców od ich głównej działalności biznesowej. W ramach assistance dla firm wszystkie usługi są nieodpłatne a dzięki wymaganym standardom firmy assistance realizowane są za pośrednictwem wyselekcjonowanych na rynku firm oferujących najwyższą jakość obsługi – mówi Joanna Nadzikiewicz, Dyrektor Handlowy w Europ Assistance Polska.
Unikatowe rozwiązania sprzedażowe i wsparcie HR
Dobre pakiety office assistance pomogą również we wsparciu sprzedaży, wzroście poziomu produktywności i wydajności pracy, czy innowacyjności i zwiększeniu konkurencyjności.
W ofercie Europ Assistance dedykowanej MSP można znaleźć min. usługę unifiedfactory, polegającą na dostarczeniu unikatowego rozwiązania w celu kompleksowego wsparcia zarządzania sprzedażą, czy outsourcing usług sprzedażowych (Call center).
Ponadto oferta przewiduje usługi z zakresu zarządzania kadrami, w tym badanie zaangażowania pracowników, ocenę i planowanie rozwoju kompetencji, porządkowanie struktury wynagrodzeń, opis stanowisk, wartościowanie i budowa taryfikatora płac, czy outsourcing usług HR. Szczególna uwagę warto zwrócić na specyficzną usługę, jaką jest interim manager, która polega na zorganizowaniu i pokryciu kosztu rekrutacji pracownika na stanowisko kierownicze, w sytuacji, gdy nieobecność w pracy pracownika lub właściciela firmy przekracza 30 kolejnych dni, a wymagane jest zapewnienie zastępstwa wykwalifikowanego managera.
Gdzie szukać pakietu dla firm?
Pakiety office assistance to najczęściej element ofert banków oraz firm ubezpieczeniowych, posiadających w swoim portfolio produkty dedykowane przedsiębiorcom (konta bankowe, biznesowe karty kredytowe, produkty kredytowe i oszczędnościowe, czy ubezpieczenie mienia firmy). Niejednokrotnie cena pakietu zawarta jest w kosztach prowadzenia konta lub karty. Assistance dla firm można znaleźć także w ramach ubezpieczeń majątkowych, a także jako część ubezpieczeń i umów leasingowych na samochody służbowe.
Przy zakupie polisy ubezpieczeniowej assistance przedsiębiorca powinien dokładnie zapoznać się z ogólnymi warunkami ubezpieczenia, w szczególności z wyłączeniami i limitami ustalonymi w ramach pakietów. Warto także zwrócić uwagę czy polisa oferuje usługi assistance przydatne z perspektywy prowadzonej działalności – nie wszystkie firmy będą na przykład korzystały z infolinii w takim samym stopniu jak z pomocy specjalistów od napraw.
„Z naszych doświadczeń w obsłudze podmiotów z sektora MSP wynika, że największą popularnością cieszą się świadczenia związane z interwencją informatyka, pomocą hydraulika, ślusarza, czy serwisem RTV i AGD. Równie popularne jest korzystanie z Firmowego Serwisu Concierge. To bezpłatna organizacja np. biletów lotniczych, spotkań biznesowych, przyjęć, podróży, wyjazdów integracyjnych i wielu innych świadczeń wedle upodobań klientów” – dodaje Joanna Nadzikiewicz.
Europ Assistance