17 października Legg Mason TFI S.A. rusza z kampanią marketingową Indywidualnego Konta Emerytalnego, na jaką nie zdecydowało się jeszcze żadne TFI w Polsce. Ze względu na swój zasięg kampanię można uznać za jedną z największych na rynku emerytalnym od lat.
– Należy oddzielić obecną sytuację rynkową od długoterminowych potrzeb zabezpieczenia emerytalnego – twierdzi Jacek Treumann, członek zarządu Legg Mason TFI S.A. – Decydujemy się na szeroko zakrojoną kampanię reklamową IKE, ponieważ jesteśmy w stanie dostarczyć Polakom efektywne podatkowo, kosztowo i inwestycyjnie rozwiązanie umożliwiające przyszłym emerytom w sposób bardzo przyjazny zbudowanie kapitału niezbędnego do godnego życia na emeryturze. Widzimy duże pole do działania w tym segmencie, ponieważ z IKE korzysta wciąż jedynie 5 proc. Polaków, podczas gdy w krajach rozwiniętych podobne produkty są w powszechnym użyciu już od momentu podjęcia pierwszej pracy – dodaje Jacek Treumann.
Dane dotyczące IKE potwierdzają słuszność obranej strategii. Po kilku latach regularnych spadków liczba Kont w pierwszej połowie 2011 roku nieznacznie wzrosła. Według Komisji Nadzoru Finansowego było ich ok. 799 tysięcy. Co istotne, systematycznie rośnie średnia roczna wpłata na IKE, co dowodzi, że Polacy zrozumieli, iż przyszłe świadczenia emerytalne w głównej mierze będą zależeć od ich zapobiegliwości podczas pracy zawodowej.
– W mojej ocenie najprostszym miernikiem świadomości inwestorów jest liczba osób posiadająca i zasilająca rachunek Indywidualnego Konta Emerytalnego – twierdzi Tomasz Jędrzejczak, prezes Legg Mason TFI S.A. – IKE może mieć charakter czysto oszczędnościowy – gdy wpłacamy na nie regularnie niewielkie kwoty – lub wręcz inwestycyjny, gdy wykorzystujemy pełny limit środków, które możemy wpłacić w ciągu jednego roku. To elastyczne rozwiązanie, które daje nam niezależną od świadczeń państwowych emeryturę, a przede wszystkim daje możliwość uniknięcia podatku od zysków kapitałowych – dodaje Tomasz Jędrzejczak.
Rosnąca popularność IKE związana jest głównie z szumem medialnym, jaki towarzyszył reformie emerytalnej z początku bieżącego roku. Polacy zaczęli szukać dodatkowych metod oszczędzania na starość i zwrócili się w stronę IKE – produktu taniego, łatwo dostępnego i przede wszystkim opłacalnego (m.in. brak podatku Belki).
Wiodącymi mediami będzie telewizja (m.in. TVP, TVN, TVN24, Canal+, Ale Kino, National Geographic) i Internet (Gazeta.pl, Wp.pl, Onet.pl). Za kreację kampanii odpowiadają agencja reklamowa Lemoniada i agencja interaktywna Fuero, a za zakup mediów – dom mediowy Starcom.
Źródło: Legg Mason TFI