Bieżąca fala badania Radiotrack została zaakceptowana przez członków KBR bez zastrzeżeń.
Zmiana technologii badań pasywnych to temat bardzo istotny dla całego rynku, nie tylko mediowego. Aktualnie wszyscy członkowie KBR pracują nad oceną zasadności zmiany metodologii i wyboru technologii badań pasywnych najbliższym czasie.
Zdajemy sobie sprawę z odpowiedzialności jaką niesie ze sobą zmiana metodologii realizowanych badań. Stanowisko Stowarzyszenia Agencji Reklamowych, Polskiego Towarzystwa Badań Rynku i Opinii oraz domów mediowych, o które poprosiliśmy po marcowym konkursie ofert, KBR przekaże do wiadomości publicznej najszybciej jak to będzie możliwe. Konsolidacja rynku, jak i współpraca pomiędzy poszczególnymi sektorami, to warunek konieczny, by rozmawiać o realnych terminach wdrożenia nowych metod – mówi Paweł Mączka (agencja reklamowa WaWa). Stąd wola KBR, by zaangażować w dyskusje i proces zmian jak najwięcej potencjalnie zainteresowanych podmiotów. Komitet Badań Radiowych poważnie rozważa możliwość przeprowadzenia testów badań jeszcze w tym roku.
Kolejne spotkanie KBR odbędzie się na początku maja w siedzibie Grupy Radiowej Agora.
Komitet Badań Radiowych reprezentowany jest przez różne podmioty radiowe, które konkurują ze sobą i mają odmienne interesy (Radio Zet, RMF FM, Agora, Time, WaWa).
Badanie Radiotrack realizowane jest na zlecenie Komitetu Badań Radiowych przez Millward Brown SMG/KRC od 2002 roku. Aktualnie Komitet Badań Radiowych zastanawia się nad wyborem metody i instytutu na realizację badania, przez następne lata.