Jednym z istotnych elementów promocji miast jest ich zewnętrzny wizerunek, który tworzą między innymi instalacje reklamowe przy trasach wjazdowych i wyjazdowych z miejscowości, zwane potocznie „witaczami”. To pierwsze wrażenie jest niezwykle ważne, ale wydaje się, że w Polsce „witacze” są zaniedbane i niedoceniane. AMS i Eskadra chcą, aby polskie „witacze” stały się prawdziwymi „Bramami Kraju”, aby potrafiły skutecznie nakłaniać przejeżdżających do zatrzymania się w miejscu, które anonsują.
Często jeżdżę po Polsce i przyglądam się najrozmaitszym konstrukcjom reklamowym ustawianym w miastach i przy drogach wjazdowych. Kiedy wspólnie z agencją Eskadra zastanawialiśmy się nad formułą konferencji poświęconej marketingowi miast i regionów, którą przygotowywaliśmy w grudniu zeszłego roku z okazji 15-lecia AMS, zaczęliśmy rozmawiać o „witaczach”. Postanowiliśmy bliżej przyjrzeć się temu zjawisku. Pracownicy naszego działu kontroli jakości błyskawicznie nadesłali nam wykonaną przez siebie dokumentację fotograficzną „witaczy” z całego kraju. Zdjęć były setki – nie sądziliśmy, że tych konstrukcji jest tak wiele. To, co stoi przy drogach i „serdecznie zaprasza”, a potem „czule żegna” raz jest śmieszne, czasem ciekawe, a często straszne. AMS działa w przestrzeni miejskiej od 15 lat, mamy doświadczenia związane z meblowaniem miast (wiaty przystankowe) i wiemy, że tego rodzaju konstrukcje wnoszą nową jakość w ich wizerunek. Wielokrotnie prowadziliśmy kampanie promocyjne miast i dlatego zależy nam na lepszym ich zewnętrznym wizerunku. Tak narodził się pomysł na ten konkurs. – mówi Piotr Parnowski, prezes AMS SA.
Konkurs „Bramy Kraju” ma nagradzać najlepsze rozwiązania kreatywne w promocji miast, regionów i produktów turystycznych. Ma też zapoczątkować mądrą modę na inwestowanie w promocję zewnętrzną miejsc i skuteczne zarządzanie przestrzenią miejską. Przedsięwzięcie jest skierowane do jednostek zajmujących się zawodowo lub zainteresowanych promocją miast i miejsc, głównie samorządów. Przez cały czas trwania konkursu można śledzić jego przebieg na stronach WWW.bramykraju.pl. Pod adresem WWW.bramykraju.pl można zapoznać się z regulaminem konkursu, obejrzeć galerię zdjęć przykładowych witaczy z całej Polski oraz zgłaszać prace konkursowe.
Prace konkursowe można zgłaszać w trzech kategoriach:
– witacze istniejące
– witacze projektowane
– zrealizowany komercyjny produkt turystyczny
Zgłoszenia są przyjmowane do 15 kwietnia 2006 r.