Podając tę informację, Jim Quigley, prezes globalnej organizacji Deloitte, powiedział: „Dla naszych pracowników najważniejsza jest jakość. Udowodnili już, że potrafią współpracować na poziomie regionalnym i globalnym by zaspokoić potrzeby naszych klientów, co ma fundamentalne znaczenie dla sukcesów osiąganych przez naszą firmę. Nasze wyniki dowodzą, że model działalności ukierunkowany na klienta oparty o globalną kulturę konsultacji, współpracy i realizacji zadań za pośrednictwem silnych firm członkowskich powiązanych na poziomie globalnym – to właściwa strategia prowadząca do sukcesu”.
W poprzednich latach zatrudnienie w Deloitte zwiększyło się o 15.000 pracowników, w czym znaczny udział mają rynki wschodzące. W ciągu ostatnich trzech lat nasze firmy członkowskie w Brazylii, Rosji, Indiach i Chinach (BRIC) osiągnęły wzrost na poziomie 90%, jeśli chodzi o liczbę zatrudnianych fachowców. W skali globalnej Deloitte zatrudnia obecnie około 165.000 pracowników i posiada swoje placówki w około 140 krajach.
„Kultura Deloitte jednoczy wszystkich pracowników i zapewnia naszym działaniom jednolity standard. Klientom świadczymy usługi na najwyższym światowym poziomie jakości, niezależnie od ich wielkości i położenia geograficznego” – powiedział w dalszej części wypowiedzi Jim Quigley.
Kultura Deloitte jest naszą siłą a firmy członkowskie dokładają starań, by ciągle się rozwijała. Dowiedliśmy tego w tym roku w USA, gdzie nasza firma członkowska zainwestowała 300 mld USD w budowę światowej klasy centrum szkoleniowego dla swoich pracowników. Decyzja o budowie Uniwersytetu Deloitte to znacząca i namacalna inicjatywa wspierająca rozwój talentów i wzmacniająca znaczenie naszej kultury.
Jesteśmy również zaangażowani w dalszy rozwój reputacji firmy jako odpowiedzialnego członka globalnej społeczności. Nasi specjaliści zawsze głęboko angażują się w inicjatywy wspierające otoczenie, w którym funkcjonują. Dziś wykazują jeszcze większe zaangażowanie w budowanie poczucia odpowiedzialności korporacyjnej.
„Wszystkie firmy powinny mieć swój udział w globalnym planie działania. Działalność związana z odpowiedzialnością społeczną uznajemy za priorytet strategiczny i dążymy do zwiększenia jej oddziaływania na poziomie globalnym” – powiedział John Connolly, Prezes Rady Dyrektorów DTT.
Komentując globalne wyniki Deloitte, Marek Metrycki, Partner Zarządzający polskim biurem Deloitte powiedział: „Nasza firma na całym świecie, także w Polsce kompleksowo doradza swoim klientom. Wyniki finansowe to nie tylko dowód naszej skuteczności, ale przede wszystkim zaufania, jakim obdarzają nas klienci. Cieszy nas, że w czasie zawirowań na rynkach finansowych, które mają wpływ na wszystkie branże gospodarki, przedsiębiorcy wiedzą, że warto skorzystać z usług Deloitte – renomowanej firmy doradczej o ogromnym doświadczeniu. To pozwala na podejmowanie właściwych decyzji biznesowych, a te, w obecnej sytuacji są szczególnie istotne”.
Doradztwo finansowe odnotowało 26,6% wzrostu (do kwoty 2,4 mld USD); drugie miejsce zajmuje doradztwo gospodarcze ze wskaźnikiem 22,2% wzrostu (do kwoty 6,3 mld USD); dalsze miejsca zajmują: obsługa podatkowo-prawna – wzrost o 20,4%(do 6,0 mld USD) i audyt – wzrost o 14,8% (do kwoty 12,7 mld USD).
W regionie Azji i Pacyfiku zanotowano najwyższy wzrost – o 30,3% (do kwoty 3,2 mld USD), a wszystkie firmy z tego regionu mogą się poszczycić dwucyfrowym wzrostem przychodów. Przychody w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki zwiększyły się o 22,6% (do kwoty 11,3 mld USD), zaś w byłej Wspólnocie Niepodległych Państw o 40,8%. W regionie obu Ameryk przychody wzrosły o 12,9% (do kwoty 13,0 mld USD), przy czym Ameryka Łacińska i Karaiby odegrały rolę wiodącą, zwiększając swe przychody o 22,4%.
Jim Quigley z optymizmem patrzy w przyszłość. Wie, że model działalności Deloitte jest jego silną stroną, bo łączy głęboką znajomość realiów lokalnych z zasięgiem na skalę globalną. „Żyjemy w czasach niepewnych gospodarczo. Nastawienie na innowacje i rozwinięta kultura globalna wsparta różnorodnością kwalifikacji zwiększy nasze możliwości doradztwa na rzecz klientów, którzy muszą stawiać czoła stale nasilającej się konkurencji. Naszym głównym celem pozostaje długoterminowy sukces. Nadal będziemy inwestować w zasoby kadrowe, nowe produkty i usługi, nie tracąc przy tym z oczu długoterminowego imperatywu odpowiedzialności korporacyjnej”– dodał globalny szef Deloitte.