Kreacja kampanii prasowej skonstruowana jest z trzech egzekucji, tj. hasła „Raz w roku pomożemy Ci zrobić dobry uczynek”, layoutów prasowych w postaci ogłoszeń o pracę nawiązujących do misji zagranicznych prowadzonych przez Polską Akcję Humanitarną, oraz kartki z podziękowaniem za dokonanie wpłaty 1% podatku na rzecz Fundacji. Ogłoszenia prasowe ukażą się w dziennikach (Gazeta Wyborcza, Gazeta Prawna, Rzeczpospolita, Fakt, Super Express, Dziennik Zachodni, Metro, Życie Warszawy, Dziennik Wschodni, Słowo Polskie Gazety Wrocławskiej), tygodnikach (Głos Nauczycielski, Przegląd, Polityka, Forum, Newsweek), w dwutygodniku Viva!, oraz w miesięcznikach Golf&Life, Ciemna, Kino, BCC Magazine, Almanach BCC oraz Piar.pl. Banner internetowy, przygotowany przez agencję interaktywną TEQUILA\DIGITAL należącą do TBWA\Communication Group, emitowany będzie w serwisach internetowych należących do ARBOmedia/RON.
Polska jako część globalnej wioski, nie powinna, co więcej nie może, ograniczać się do niesienia pomocy w obrębie „własnego podwórka”. Polska Akcja Humanitarna jest organizacją, która doskonale to rozumie a swoimi działaniami nie tylko pomaga ludziom zamieszkałym regiony dotknięte przez katastrofy, biedę, opustoszałe przez wojny, ale również kształtuje wizerunek Polski w świecie. Dzięki tej kampanii, nasz „dobry uczynek” ma szanse mieć szerszą skalę. – dodaje Malina Wieczorek, Non Profit & Art Promotion Director.
Polska Akcja Humanitarna jest organizacją pozarządową, udziela pomocy dzięki dobrowolnym wpłatom od osób prywatnych, firm i instytucji. Działa od grudnia 1992 r., początkowo jako Fundacja EquiLibre, a od grudnia 1994 r. pod obecną nazwą. Od marca 2004 r. ma status organizacji pożytku publicznego.
Misją Polskiej Akcji Humanitarnej jest uczynić świat lepszym przez zmniejszanie cierpienia i niesienie wartości humanitarnych.
Zadaniem Fundacji Polska Akcja Humanitarna jest udzielanie pomocy humanitarnej, rozwojowej oraz edukacja Humanitarna.
Obecnie PAH posiada stałe misje w Afganistanie, Czeczenii, i na Sri Lance. Realizuje także za pośrednictwem pracowników lokalnych programy w Iraku. Fundacja prowadzi także programy w Polsce mające na celu pomoc uchodźcom, repatriantom oraz dożywienie dzieci w szkołach i świetlicach (program Pajacyk). Prezesem Zarządu Fundacji jest Janina Ochojska.