Banki szukają pomysłów na to, jak w cyfrowej erze wykorzystać swoje placówki. Mieliśmy już centra co-workingowe, kawiarnie czy oddziały na torach. Wczoraj w placówce banku BGŻ BNP Paribas odbyło się pierwsze spotkanie w ramach cyklu „Sezam Literacki” z Katarzyną Surmiak-Domańską, która opowiedziała o swojej książce „Kieślowski. Zbliżenie”.
Jak tłumaczy pomysłodawca projektu Maciej Chlebowski, dyrektor Departament transformacji i rozwoju sieci oddziałów, wieczorki literackie wpisują się w szerszy kontekst działań banku. Jest to jedno z działań mających na celu integrację z lokalną społecznością. Już od pewnego czasu w banku działają tzw. lokalni ambasadorzy, których celem jest aktywizacja społeczności wokół wspólnych projektów. Działania te nie mają charakteru komercyjnego – w trakcie spotkań nie reklamuje się produktów czy usług banku.
Inne z inicjatyw organizowanych w placówkach BGŻ BNP Paribas to m.in. spotkania w ramach projektu Sukces Pisany Szminką (odbywają się w oddziale na ul Francuskiej), lekcje przedsiębiorczości, akcje promujące grę tenisa wśród dzieci („Dzieciaki do Rakiet”), współpraca ze stowarzyszeniami i fundacjami („Skarb Nadziei”, „Tęcza”) czy podmiotami takimi jak Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej.
Od teraz spotkania literackie organizowane będą raz w miesiącu w Centrum Marszałkowska. Znajdująca się tam placówka jest oddziałem bez obsługi gotówkowej. Kolejne spotkanie planowane jest w grudniu, o czym bank będzie informować już wkrótce. Wieczorki będą miały charakter otwarty, jednak liczba miejsc będzie ograniczona.