„Jak dowiedziała się „Gazeta”, [Bank HSBC Polska – red.] teraz stworzy ofertę dla mikroprzedsiębiorstw (z obrotami do 2 mln zł rocznie). Dla nich w październiku uruchamia ofertę Business Direct […] Czy w tym segmencie bank ma większą szansę na sukces, niż w szybkich kredytach gotówkowych? Zdaniem Pawła Majtkowskiego z Finamo pomóc może międzynarodowy charakter banku (działa w 86 krajach). – Powstaje coraz więcej małych firm, które handlują z zagranicą. Przedsiębiorca-klient HSBC może wypłacać za darmo pieniądze czy pójść do dowolnej placówki banku na całym świecie. Takich rozwiązań nie ma u nas żaden inny bank – zwraca uwagę Majtkowski.”, czytamy w „Gazecie Wyborczej”.
„Kolejny ruch – ofertę dla klientów indywidualnych – HSBC planuje na wiosnę. – Chcemy, żeby skorzystali z niej młodzi ludzie zarabiający więcej niż średnia krajowa, którzy chcieliby w przyszłości należeć do zamożniejszej klasy średniej – mówi Alan Jarman [dyrektor zarządzający HSBC Bank Polska – red.]. Szacuje, że takich klientów jest dziś w Polsce ok. 3 mln. Z myślą o takich klientach HSBC rozbuduje nieco sieć placówek.”, podaje dziennik.
W ostatnich tygodniach HSBC Polska podpisał umowę z Alior Bankiem, na mocy której sprzedał portfel kredytów detalicznych pod marką HSBC Credit. Po przeprowadzeniu transakcji sprzedaży portfela wierzytelności w segmencie consumer finance, który nie jest strategicznym obszarem działalności HSBC w Polsce, bank koncentruje się na oferowaniu usług bankowości osobistej klientom zamożnym i przedstawicielom szybko rosnącej klasy średniej w przyszłości. Rozwija także ofertę bankowości dla firm, w tym dla mikroprzedsiębiorstw oraz chce umocnić swoją pozycję na rynku usług skarbowych.
Więcej na ten temat w „Gazecie Wyborczej” w artykule „HSBC ostrzy sobie zęby na małe firmy” autorstwa Magdaleny A. Olczak.
WB