PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • UniCredit
    • VeloBank
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćWojciech Gołębiowski, Riverbed Technology

Wojciech Gołębiowski, Riverbed Technology

Nasz gość 26.11.2009 (06:13) artykuł nadesłany

Wydajna praca i skuteczny pracownik jest w kryzysie na wagę złota. Zwolnienia i wzrastające bezrobocie uświadamia wzrost wymagań w firmach wobec pozostałych w nich pracowników. Informatyzacja społeczeństwa pozwala zarówno przyśpieszyć i zwiększyć efektywność pracy. Motywem tych działań w kryzysie oprócz sprawności w działaniu jest także oszczędność w wynikająca z kryzysu.

Nie wszystko jednak działa na takim poziomie jak byśmy chcieli, a zatrudnione osoby często tracą swój czas. O szczegóły i przyczyny tego zjawiska zapytaliśmy Wojciecha Gołębiowskiego, regional sales manager Riverbed Technology w Polsce:

Powszechny kryzys gospodarczy sprawił, że wysoka wydajność i oszczędności stały się niezwykle ważne dla przedsiębiorstw. Jednak badanie1 przeprowadzone przez Riverbed Technology pokazuje, że prawie 30 procent pracowników traci więcej niż dwie godziny w tygodniu przez powolny dostęp do danych i aplikacji pomiędzy biurami firmy. Co pokazało Państwa badanie?

Wojciech Gołębiowski: Nasze badanie ujawniło, że wielu pracowników firm pracujących w odległych od siebie biurach nie jest w stanie efektywnie wykorzystać swojego czasu pracy. Podstawowym problemem jest zbyt wolny dostęp za pośrednictwem sieci rozległych (WAN) do scentralizowanych danych i aplikacji.

Wszyscy dokładnie wiemy jak wygląda praca, gdy połączenie internetowe jest zbyt wolne…

W.G.: Dokładnie, trudniej jest wysyłać wiadomości e-mail, ciężko jest przesłać dane pliki do swoich współpracowników. Dodatkowo, sam moment oczekiwania jest znany wszystkim jako frustrująca strata czasu. I nie są to sporadyczne problemy, na jakie natrafia pracownik – nawet w obliczu upowszechnienia szerokopasmowego połączenia z Internetem, ludzie na świecie nadal pracują na wolnym łączu. Szczególnie, że coraz więcej firm posiada oddziały, które oddalone są setki, a nawet tysiące kilometrów od głównej siedziby. Jednocześnie, przedsiębiorstwa te dążą do centralizacji swojej infrastruktury IT by zmniejszyć koszty i zarządzać danymi w bardziej bezpieczny sposób. Centralizacja ta prowadzi jednak do zwiększenia odległości między zdalnymi pracownikami, aplikacjami i danymi, z którymi codziennie pracują. Zwiększona odległość pomiędzy pracownikami i ich danymi często skutkuje spowolnieniem transferów w sieci WAN, negatywnie wpływając na produktywność i komfort pracy pracowników. Co więcej, problem ten stawia pod znakiem zapytania główny cel koncepcji centralizacji – redukcję kosztów.

A jak spowolnienie w sieci wpływa na obniżenie wydajności pracowników międzynarodowych firm?

W.G.: Według zaprezentowanych wyników, wpływ odległości na wydajność pracy jest powszechnym zjawiskiem o dużym znaczeniu. Badania wykazały, że prawie 30% pracowników przebywających poza główną siedzibą firmy traci od dwóch do trzech godzin w tygodniu oczekując na dostęp do dokumentów i aplikacji z sieci firmowej. Kolejne 4% procent badanych pracowników deklaruje, że spędza od trzech do pięciu godzin w tygodniu czekając na pobranie danych z korporacyjnych centrów danych. 20 procent badanych traci przez spowolnienia tygodniowo godzinę, dwie, podczas gdy prawie jedna trzecia badanych pracowników czeka od trzydziestu minut do jednej godziny. W rzeczywistości jedynie 14% procent badanych pracowników w oddziałach firmy jest w pełni zadowolona z wydajności aplikacji i traci mniej niż 30 minut tygodniowo z powodu czasu oczekiwania.

Widzimy zatem, że długi czas oczekiwania na dostęp do istotnych danych i aplikacji utrudnia pracę i może powodować zniecierpliwienie wśród pracowników. Czym jest ono spowodowane?

W.G.: Ślimaczym tempem dostępu. Badanie pokazało, że praca wykonywana przez pracowników w oddalonych od centrali biurach zdalnych jest ciągle przerywana oczekiwaniem na dane lub dostęp do aplikacji. Średnio prawie połowa respondentów przyznała, że przynajmniej raz lub dwa razy w tygodniu była zmuszona odwołać polecenie ze względu na zbyt długi czas odpowiedzi. Więcej niż jedna czwarta ankietowanych pracowników oraz pracowników mobilnych przyznała, że w ich przypadku jest jeszcze gorzej: muszą rezygnować od trzech do pięciu razy w tygodniu. Prawie dwadzieścia procent oświadczyło, że anulowało zadanie więcej niż pięć razy w tygodniu, ponieważ nie mogło dłużej czekać na dostęp do swoich danych. Tylko pięć procent ankietowanych zadeklarowało, że zawsze jest w stanie wykonywać swoje zadania bez problemów.

A jak pracownicy zabijają czas oczekiwania? Robiąc przerwę na kawę?

W.G.: Przerwa na kawę (29 procent) jest prawie tak samo popularna jak surfownie po internecie (32 procent). Inni, nieproduktywne choć przymusowe przerwy spędzają na Facebooku lub innych serwisach społecznościowych (ponad 12 procent) lub czytają swoje prywatne e-maile (8 procent). Przerwę papierosową robi sobie ponad pięć procent respondentów. Tylko czternaście procent respondentów zadeklarowało, że wykorzystuje ten czas produktywnie na inne zadania związane z pracą.

Co jest zatem przyczyną tych problemów i jak firmy powinny walczyć ze spadkiem wydajności?

W.G.: Możemy wyróżnić trzy przyczyny zatorów danych i powolnego dostępu do aplikacji w sieci WAN. Pierwszą z nich jest obciążenie sieci spowodowane wysokim natężeniem ruchu lub ograniczoną przepustowością. Drugim powodem opóźnienia jest nieefektywny transport protokołów sieciowych w sieci WAN. Trzecim, niewydolność aplikacji lub jej „gadatliwość”. Przedsiębiorstwa, które chcą skorzystać finansowo na centralizacji IT bez poświęcania wydajności pracowników potrzebują rozwiązania, które skutecznie rozwiązuje wszystkie trzy zagadnienia. My ze swojej strony proponujemy technologię optymalizacji sieci WAN, której celem jest rozwiązanie wszystkich trzech wyżej wymienionych problemów. Nasze badania wskazują, że przyspiesza on wydajność aplikacji pomiędzy centralnym centrum komputerowym i oddziałami od pięciu do pięćdziesięciu, a w niektórych przypadkach nawet do 100 razy. Riverbed współpracuje już z ponad 6000 firm, obejmując akceleracją systemy dla centrów danych i oddziałów, jak również dla pracowników mobilnych.

Rozmawiała Barbara Koziar, Bankier.pl

1 Badanie zostało przeprowadzone na grupie 362 pracowników w wieku 20-55 lat. Respondenci pochodzili z różnych krajów, w tym z USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoch, Australii, Polski, Niemiec i Singapuru. Procentowe wyniki badania zostały przybliżone.

Źródło: Bankier.pl

kryzys nasz gość praca 2009-11-26
Redakcja PRNews.pl
Tagi: kryzys nasz gość praca

Sprawdź także:

a 0 ING proponuje tańszą pożyczkę na Black Weeks
17.11.2025 (16:57) – informacja prasowa

ING proponuje tańszą pożyczkę na Black Weeks

ING Bank Śląski proponuje klientom indywidualnym pożyczki gotówkowe, bez prowizji za udzielenie w Moim ING i z …

a 0 Pilotaż Visa Direct Stablecoin Payouts przyspiesza wypłaty środków dla twórców i freelancerów
17.11.2025 (05:57) – informacja prasowa

Pilotaż Visa Direct Stablecoin Payouts przyspiesza wypłaty środków dla twórców i freelancerów

Nowy program pilotażowy uruchomiony w ramach Visa Direct umożliwia wysyłanie wypłat w stablecoinach zabezpieczonych …

a 0 Niższe stopy procentowe oznaczają nowe wyzwania dla płynności i planowania finansowego firm [komentarz]
17.11.2025 (05:54)

Niższe stopy procentowe oznaczają nowe wyzwania dla płynności i planowania finansowego firm [komentarz]

Listopadowa decyzja Rady Polityki Pieniężnej o obniżeniu stóp procentowych Narodowego Banku Polskiego o 25 punktów …

a 0 1/3 mleka, 1/3 soku pomarańczowego, 1/3 dżemu - mBank kolejny raz mówi „nie jutraj” i zachęca, żeby zadbać o finansową przyszłość
17.11.2025 (05:52) – informacja prasowa

1/3 mleka, 1/3 soku pomarańczowego, 1/3 dżemu - mBank kolejny raz mówi „nie jutraj” i zachęca, żeby zadbać o finansową przyszłość

mBank pokazał jak może wyglądać rzeczywistość osób, które nie będą inwestować z myślą o swojej przyszłej …

a 0 UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez "gwiazdek"
15.11.2025 (07:05) – informacja prasowa

UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez "gwiazdek"

W Polsce, pod europejską marką UniCredit, rozpoczął działalność nowy bank łączący szybkość i atrakcyjność fintechu …

a 0 Prawie 90% księgowych rozszerza obowiązkowe OC. Pierwsza polska mapa ubezpieczeń dla branży księgowej
14.11.2025 (03:40) – informacja prasowa

Prawie 90% księgowych rozszerza obowiązkowe OC. Pierwsza polska mapa ubezpieczeń dla branży księgowej

Aż 87% księgowych w Polsce rozszerza obowiązkowe ubezpieczenie OC zawodowe ponad ustawowe minimum – wynika z …

PRNews.pl

Zobacz również

Booking wdraża Revolut Pay jako nową metodę płatności

Booking wdraża Revolut Pay jako nową metodę płatności

Platforma rezerwacji turystycznych Booking.com i Revolut ogłosiły…

Unicredit robi porządki po Aionie. „Wypowiedzieli mi umowę!”

Unicredit robi porządki po Aionie. „Wypowiedzieli mi umowę!”

Czytelnik skarży się na wypowiedzenie umowy przez…

Alior przekonuje, że należy wam się 1000 zł. Rusza nowa promocja

Alior przekonuje, że należy wam się 1000 zł. Rusza nowa promocja

Alior Bank rozpoczął nową promocję kont osobistych…

Wyciek danych z 9000 sklepów, rozważcie zastrzeżenie PESEL-u

Wyciek danych z 9000 sklepów, rozważcie zastrzeżenie PESEL-u

Doszło do wycieku danych z platformy sky-shop.pl,…

Odbierz paczkę i weź kredyt. InPost instaluje Paczkomaty w placówkach BNP Paribas

Odbierz paczkę i weź kredyt. InPost instaluje Paczkomaty w placówkach BNP Paribas

InPost rozpoczyna instalację paczkomatów w placówkach Banku…

Who is who

Mateusz Czerniawski

Mateusz Czerniawski

Marketing Manager – Vestor Dom Maklerski Posiada…

Maciej Jeleński

Maciej Jeleński

Specjalista, PKO Leasing SA Jest absolwentem warszawskiej…

Magdalena Załubska-Król

Magdalena Załubska-Król

Financial Services Lead, Hill and Knowlton Strategies…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Maciej Zamysloski:

Ciekawi mnie, czy Ci młodzi ludzie pamiętają o odprowadzaniu podatków od inwestycji na …

wt., 9 wrz 2025 (10:32) • Revolut Money Report: młodzi Polacy wolą inwestować w akcje, niż preferowane przez starsze pokolenia nieruchomości

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców