- Skonsolidowany zysk netto Alior Banku w I połowie 2014 r. przekroczył 151,6 mln zł i był o blisko 18 proc. wyższy w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym.
- W pierwszych sześciu miesiącach br. Alior Bank wypracował ponad 883,6 mln zł przychodów netto z działalności operacyjnej, w tym 575 mln zł z tytułu odsetek oraz 167 mln zł z tytułu opłat i prowizji. Oznacza to wzrost przychodów o ponad 22 proc. w ujęciu rocznym.
- Na koniec czerwca 2014 r. łączna wartość kredytów udzielonych klientom przez Alior Bank wyniosła 21,9 mld zł, a wartość zgromadzonych depozytów 21,4 mld zł. To odpowiednio
26 proc. i 12 proc. więcej, niż w porównywalnym okresie rok wcześniej.
- Alior Bank systematycznie poprawia efektywność kosztową, jednocześnie zwiększając skalę prowadzonej działalności. Współczynnik kosztów do dochodów (C/I) w I połowie 2014 r. ukształtował się na poziomie 50,8 proc. i był niższy o 4,7 p.p. w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym.
- Współczynnik wypłacalności Alior Banku wzrósł na koniec raportowanego okresu do poziomu 13,1 proc., natomiast kapitałowy współczynnik Tier 1 osiągnął poziom 11,5 proc.
Wypracowany w pierwszej połowie 2014 r. zysk netto w wysokości ponad 151 mln zł, dowodzi, że Alior Bank systematycznie umacnia swoją pozycję na polskim rynku bankowym, generując stabilnie wyniki finansowe, przy zachowaniu wysokiej efektywności kosztowej– mówi Wojciech Sobieraj, prezes Zarządu Alior Banku.
Szczególnym powodem do satysfakcji jest wzrost rentowności Alior Banku. Na koniec czerwca br. marża odsetkowa wzrosła do poziomu 4,7 proc., osiągając jeden z najwyższych wyników wśród polskich banków. Co istotne, możliwy jest dalszy wzrost tego wskaźnika w kolejnych kwartałach – dodaje prezes Alior Banku.
Całkowite przychody Alior Banku z działalności operacyjnej wyniosły po II kwartałach 2014 r. ponad 883,6 mln zł, tj. o ponad 22 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W wyniku stale rosnącego wolumenu udzielonych kredytów i pożyczek, wynik odsetkowy zwiększył się o 24,6 proc. do ponad 575 mln zł. Wynik z tytułu opłat i prowizji wyniósł 167 mln zł, co oznacza wzrost o 44,6 proc. r/r.
Systematycznemu zwiększaniu skali działalności banku towarzyszy także utrzymanie efektywności kosztowej. W pierwszym półroczu 2014 r. współczynnik C/I ukształtował się na poziomie 50,8 proc. i w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej, zmniejszył się o 4,7 p.p.
Przychody Grupy Alior Banku (mln zł)
Źródło: Skonsolidowane wyniki finansowe Alior Banku
Wartość kredytów udzielonych klientom przez Alior Bank wzrosła o 26 proc. r/r osiągając poziom 21,9 mld zł na koniec I połowy 2014 r. W tym samym okresie saldo środków pozyskanych z depozytów klientów wyniosło 21,4 mld zł, czyli o 12,4 proc. więcej, niż rok wcześniej. Osiągnięty wynik pozwolił Bankowi uzyskać udziały w rynku kredytów na poziomie 2,6 proc. oraz w rynku depozytów na poziomie 2,5 proc. Alior Bank podtrzymuje strategiczny cel osiągnięcia do 2016 r. 4 proc. udziału w polskim rynku bankowym.
Kredyty (mld zł) Depozyty (mld zł)
Źródło: Skonsolidowane wyniki finansowe Alior Banku
W ramach strategicznego aliansu Alior Banku z operatorem T-Mobile, w maju br. na rynku pojawiła się marka T-Mobile Usługi Bankowe dostarczane przez Alior Bank (d. Alior Sync). Projekt przynosi pierwsze efekty biznesowe, w okresie do końca lipca 2014 r. (tj. niecałych 3 miesięcy od zmiany marki) pozyskano 58 tys. klientów, z których 85% nie miało wcześniej relacji z Alior Bankiem. Bank zakłada utrzymanie tej dynamiki w kolejnych kwartałach, co pozwoli na realizację zakładanych celów biznesowych. Jeszcze w tym roku, oferta marki zostanie wzbogacona o zupełnie nowe produkty, łączące usługi bankowe z telekomunikacyjnymi, produkty skierowane nie tylko do klientów indywidualnych, ale również do sektora MSP. Osiągnięcie rentowności operacyjnej projektu jest przewidywane na początek 2016 r.
Na koniec pierwszego półrocza 2014 r. z produktów i usług Alior Banku korzystało ponad 2 330 tys. klientów, z czego ponad 2,2 mln stanowili klienci indywidualni, a 120 tys. klienci biznesowi. W pierwszym kwartale 2014 r. Alior Bank zajmował niezmiennie pozycję lidera w sektorze bankowym pod względem przyrostu liczby rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych.
W II kwartale br. liczba klientów indywidualnych obsługiwanych przez Alior Bank wzrosła o 95 tys.
Jest to efekt wprowadzania do oferty Banku kolejnych, nowatorskich produktów z zakresu bankowości detalicznej, w tym między innymi „Konta Wyższej Jakości” – pierwszego na rynku całkowicie bezpłatnego konta z 5-letnią gwarancją niezmienności warunków oraz pożyczki gotówkowej z gwarancją najniższej raty, która obowiązuje przez cały okres kredytowania. Bank wzbogacił także ofertę dla mikroprzedsiębiorców, o „Kredyt Biznes Start”. Przedsiębiorcy mogą ubiegać się o kredyt na rozwój nowo otwartej działalności, zabezpieczony gwarancją Europejskiego Funduszu Inwestycyjnego.
W kwietniu br. Magazyn „Global Finance” uhonorował Alior Bank tytułem „Najlepszego Banku w Polsce” w ramach corocznego rankingu najlepszych instytucji finansowych z krajów rozwijających się. Bank został także wyróżniony tytułem „Najlepszy Bank Mały i Średni 2013” w trzeciej edycji konkursu „Liderzy Świata Bankowości” organizowanego w ramach Banking Forum.