PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRWzrosły wydatki firm na dodatki do płac w 2008 roku

Wzrosły wydatki firm na dodatki do płac w 2008 roku

Marketing i PR 02.03.2009 (12:10)

Z badań Sodexho Pass Polska wykonanych przy współpracy z ARC Rynek i Opinia wynika, że w 2008 roku firmy zwiększyły wydatki na świadczenia pozapłacowe. Łącznie budżety na dodatki pozapłacowe wzrosły o średnio 3,7%.

Największy wzrost popularności zanotowały kupony usługowe – w 2007 r. ich stosowanie zadeklarowało 43% przedsiębiorstw, podczas gdy w 2008 r. było ich już 49%. Z badań wynika ponadto, że pomimo kryzysu w 2009 roku dalszy wzrost wydatków na świadczenia pozapłacowe planuje 32% firm.

Blisko 40% badanych firm i instytucji podwyższyło w 2008 roku wydatki na świadczenia pozapłacowe, a tylko u 6% zanotowano ich spadek. Firmy z kapitałem zagranicznym oraz małe i duże przedsiębiorstwa z polskim kapitałem zwiększyły swoje wydatki w tym zakresie o średnio 5-6%. Budżet ponad połowy przedsiębiorstw utrzymał się na tym samym poziomie, co w roku poprzednim. W badanych firmach w ramach pakietów dodatkowych najczęściej oferowano dofinansowanie na wypoczynek (61% badanych podmiotów), następnie wsparcie losowe i okolicznościowe (58%), bony i kupony (49%) oraz paczki świąteczne (43%). 

Świadczenia w formie kuponów wykorzystywane były najczęściej przez przedsiębiorstwa państwowe (61%) oraz firmy zagraniczne (54%). 48% instytucji publicznych i 46% firm prywatnych korzystało z kuponów jako formy dodatków do płac. Najszybciej rosnącym segmentem rynku pod względem świadczeń oferowanych w kuponach i bonach były przedsiębiorstwa państwowe – w 2008 roku 61% z nich korzystało z bonów w przyrównaniu do 39% w roku 2007. W minionym roku firmy coraz rzadziej decydowały się na świadczenia oferowane w formie paczek świątecznych – z 49% firm korzystających z paczek w 2007 roku, liczba ta spadła do 43%.

Jakie świadczenia pozapłacowe wykorzystywane są w Państwa firmie?

„W trudnych czasach pracownikom często towarzyszy niepewność i potrzeba zagwarantowania sobie stabilności zatrudnienia – u obecnego pracodawcy lub w innej firmie. Ponadto jest to czas, w którym od pracowników wymaga się większego zaangażowania i realizowania zadań wcześniej rozdzielonych na większy zespół. Z tych względów – również podczas dekoniunktury – należy dbać o system wynagrodzeń i stosować efektywne a zarazem elastyczne formy wynagradzania, które motywują pracowników do pracy. Przeprowadzone przez nas badania pokazują, że pomimo spowolnienia gospodarczego pracodawcy mają bardzo dużą świadomość tych prawidłowości i odpowiednio do nich planują swoje wydatki na świadczenia pozapłacowe.. Cieszy nas również fakt, że prawie połowa badanych przedsiębiorstw deklaruje korzystanie z kuponów, co dowodzi ich skuteczności niezależnie od koniunktury gospodarczej oraz pokazuje, że spełniają one zarówno oczekiwania pracowników i jak i pracodawców” – mówi Arkadiusz Rochala, Dyrektor ds. Rozwoju i Marketingu z Sodexho Pass.

Podobnie jak w 2007 roku, w 2008 roku firmy najczęściej przyznawały dodatki do płac z okazji świąt Bożego Narodzenia (ponad 65% firm i instytucji przyznaje pracownikom benefity na tę okoliczność). W następnej kolejności pracownicy otrzymywali świadczenia na swój własny wniosek (45%), jako dofinansowanie wakacji (44%) a także z okazji Świąt Wielkiej Nocy (31%). W tym okresie odsetek firm oferujących dodatkowe świadczenia wzrósł o 3% w stosunku do roku 2007.

Badania dotyczące planowanych wydatków na benefity pozapłacowych wskazują na tendencję rosnącą również w roku 2009. Prawie 1/3 firm zamierza przeznaczyć na świadczenia wyższy budżet niż w 2008 roku, a tylko 3% przewiduje spadek wartości świadczeń przeznaczonych na ten cel. Średni deklarowany wzrost wydatków pozapłacowych w roku obecnym ma wynieść 2% w porównaniu do roku 2008. 4% wzrost zadeklarowały firmy z kapitałem zagranicznym oraz w firmy małe zatrudniające od 10 do 19 osób. Podniesienie budżetów wydatków 3% zapowiedziały instytucje publiczne oraz duże firmy, zatrudniające powyżej 250 osób. Analizując wyniki badania należy brać pod uwagę zmiany makroekonomiczne, które będą występować w 2009 roku, dot. w szczególności wskaźnika bezrobocia i wzrostu PKB.

Informacja o badaniu:

Badanie przeprowadzono w grudniu 2008 na próbie N=903 respondentów – osób odpowiedzialnych w firmach i instytucjach za przyznawanie pracownikom benefitów pozapłacowych. Pomiar został przeprowadzony metodą CATI (wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych) przez ARC Rynek i Opinia. 
Źródło: Sodexo Pass Polska

marketing 2009-03-02
Redakcja PRNews.pl
Tagi: marketing

Sprawdź także:

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

a 0 PKO BP podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company
23.12.2025 (06:38) – informacja prasowa

PKO BP podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company

PKO Bank Polski Oddział w Rumunii podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company, jednym z …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Marta Wiszniewska

Marta Wiszniewska

Specjalista ds. kontaktów z mediami, Citi Handlowy…

Bohdan Białorucki

Bohdan Białorucki

Rzecznik prasowy, Grupa Aviva w Polsce Bohdan…

Tomasz Rzeski

Tomasz Rzeski

Tomasz Rzeski Zastępca Dyrektora Oddziału Inbank w…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców