ING Bank Śląski ostrzega swoich klientów, że odnotował próby ataku phishingowego polegającego na próbie wyłudzenia wrażliwych danych od posiadaczy kart płatniczych. Tym razem złodzieje podszywają się pod organizację Visa i proszą o podanie danych karty.
Po kilku względnie spokojnych tygodniach, złodzieje znów biorą na celownik klientów banków korzystających z elektronicznych kanałów obsługi. Jak podaje ING Bank Śląski, tym razem podszywają się pod organizację Visa, będącą wydawcą kart płatniczych. „Nasi Klienci mogą otrzymać e-maile z informacją Karta kredytowa zostanie zawieszony od osoby podszywającej się pod organizację Visa.” – czytamy na stronie banku.
Jest to klasyczny atak phishingowy. Maile rozsyłane są losowo i mogą trafić do klientów różnych banków. Złodzieje proszą o zalogowanie się na fałszywej stronie, do złudzenia przypominającej stronę organizacji Visa i podanie tam danych karty płatniczej. Pretekstem jest konieczność weryfikacji danych karty.
Jak może wygląda fałszywa wiadomość?
Dnia 8 stycznia 2015 19:02 „www.visa.pl” napisał(a):
> Szanowni Panstwo,
> Po kilku podejrzanych transakcji, czy karta zostala zablokowana ze wzgledów bezpieczenstwa.
> Aby uzyskac dostep, musisz zaktualizowac informacje.
> Prosze pobrac dokument jako zalacznik e-mail, oraz sprawdzic swoje dane.
> Jesli zignorujesz ten e-mail, karta zostanie zablokowane czasowo.
> Dziekujemy,
> Obsluga klienta.
> © Visa. Wszelkie prawa zastrzezone.
Przypominamy, że banki ani organizacje płatnicze nigdy nie proszą o podawanie wrażliwych informacji drogą mailową. Należy zachować czujność, nie reagować na tego typu maile i powiadomić o nich bank. Fałszywą wiadomość łatwo można rozpoznać, bo zazwyczaj pisana jest niedbałą polszczyzną (brak polskich czcionek itp.). Choć nie jest to już regułą, bo od pewnego czasu złodzieje staranniej fałszują korespondencję.