PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościZmasowany atak deweloperów

Zmasowany atak deweloperów

Aktualności 21.08.2012 (12:34)

W ubiegłym tygodniu na ulicach pojawiły się pierwsze billboardy zapowiadające targi mieszkaniowe. To znak, że nadchodzi kolejny sezon wzmożonej walki deweloperów o klienta.

Na ulicach pojawiły się już pierwsze billboardy zapowiadające targi mieszkaniowe. Z początkiem września startuje kolejny sezon w branży nieruchomości. Deweloperzy ponownie będą nakłaniali do zakupu mieszkania, a banki przekonywały, że to doskonały czas na kredyt hipoteczny. Tegoroczna jesień minie przede wszystkim pod znakiem wygaszania programu Rodzina na swoim i walki o klienta w obliczu nadpodaży mieszkań.

Jeśli nie teraz, to dopiero wiosną

Wiosną i jesienią rośnie zainteresowanie tematem kupowania mieszkania i budowy domu – prace wykończeniowe chcemy prowadzić w trakcie letniego urlopu albo tak, żeby własne M było gotowe do wprowadzenia się na bożonarodzeniowe święta. Zima będzie kolejnym martwym okresem, żeby więc roczne wyniki sprzedażowe nie okazały się porażką, ostatnią bitwę o klienta przyjdzie stoczyć właśnie jesienią.

Z tego względu, już za kilka tygodni w największych polskich miastach deweloperzy zorganizują szukającym mieszkania ich małe, weekendowe święta. Na targach będzie można sprawdzić i porównać oferty kilkuset firm deweloperskich, z których każda będzie musiała zaoferować tyle, żeby co najmniej dorównać, jeśli nie prześcignąć konkurentów. Trudno o lepsze okoliczności dla kupujących.

Tym razem wejdziemy do mieszkań

Niewątpliwą zaletą tegorocznej jesieni hipotecznej będzie duża liczba gotowych mieszkań, do których można wprowadzać się w krótkim czasie po zakupie nieruchomości. To sytuacja zgoła inna, niż jeszcze kilka sezonów temu, gdy kupowało się tzw. dziury w ziemi. Tym razem klienci nie tylko zobaczą propozycje na papierze czy w ramach komputerowej wizualizacji, ale bez trudu staną w czterech ścianach potencjalnego nowego domu.

Możliwość namacalnego sprawdzenia produktu – czasu dojazdu do centrum, poziomu skomunikowania z resztą miasta, widoku za oknem czy okolicznej infrastruktury to niesamowita wygoda dla kupujących, i walor, z którego warto skorzystać. Taka atrakcja dla kupujących będzie zarazem oznaczała wyższe koszty dla tegorocznych wystawców. Bo żeby nie pozostawać w tyle za konkurencją, muszą być gotowi m.in. na zorganizowanie dla klientów roadshow, zabierając zainteresowanych bezpośrednio z hali targowej w progi swoich inwestycji.

Rodzina ostatnią jesień na swoim

Przed nami ostatni kwartał, kiedy będzie można skorzystać z rządowego dofinansowania do kredytu hipotecznego. Program Rodzina na swoim wygaśnie z końcem roku. Mimo że to przedmiot zainteresowania przede wszystkim banków, również deweloperzy podejmą ostatnią walkę o klientów zdeterminowanych, żeby przed 8 lat płacić za kredyt mniej. Propozycje okraszone hasłami „Mieszkania dostępne w Rodzinie na swoim” (Archicom), „Realizacja programów Rodzina na swoim” (Westbud Developer) były jednym z fundamentów ostatnich deweloperskich ofert. Ten przekaz wzmocni się jeszcze przed końcem roku.

Jeśli również bankom uda się dostatecznie głośno i skutecznie uświadomić klientom, jaką możliwość wkrótce stracą , prócz obfitej sprzedaży niewielkich mieszkań możemy spodziewać się również wzmożonego sezonu przyspieszonych ślubów. Ponownie.

Będziemy walczyć o niższe ceny

Rosnąca świadomość klientów i dość obszerna oferta wystawionych do sprzedaży nieruchomości przyzwyczajają klientów do walczenia o niższe ceny. Możliwość negocjowania kwoty zakupu mieszkania będzie nierozerwalnym elementem oferty każdego szanującego się dewelopera. Nieważne o jakiej wielkości obniżek mowa, ważne, że furtka do rozmowy o cenie jest otwarta tak samo szeroko, jak u konkurenta ze stoiska obok.

Ile uda się wynegocjować? Zapewne nie więcej niż dobrze znany w tej branży próg 10-15%. Możliwości obniżki warto szukać nie tylko w podstawowej cenie za metr kwadratowy, ale też np. w cenie miejsca postojowego czy garażu.

W sprzedaży nie tylko klasyczne mieszkania

Wspomniana nadpodaż mieszkań jest dla sprzedających niewygodna z jeszcze jednego powodu: na kupno czeka mnóstwo podobnych do siebie nieruchomości. Zbliżone są: metraż, lokalizacja, standard wykończenia. Wrażenia na kupującym nie robi też wprowadzanie do mieszkaniowej oferty apartamentów, mających proponować wyższy standard za podobną cenę. Jak na tym tle wybić się przed konkurencję?

W ofercie deweloperów pojawiają się coraz to nowsze propozycje. Zamiast kupna mieszkania i tej jesieni będzie się proponowało zamieszkanie w loftach, softloftach, penthouse’ach czy condohotelach. Warto jednak uważać, za co się płaci, bo wielokrotnie są to nowości jedynie z nazwy.

Najwyższa pora zaskoczyć klienta

Zmodyfikowane nazewnictwo nieruchomości mieszkaniowych może jednak być niewystarczającym orężem w potyczce o klienta. W końcu on wszystko to już widział. Żeby ta najbliższa – gospodarczo nadal trudna – jesień przyniosła deweloperom oczekiwane zyski, trzeba będzie o uwagę potencjalnego klienta postarać się jeszcze mocniej. I dać coś ponad darmowe gadżety na targowym stoisku, możliwość negocjowania ceny czy wspomnianą możliwość sprawdzenia mieszkania na własne oczy.

Niewiele ryzykując, za to mając o co walczyć, deweloperzy muszą sięgnąć po niestandardowe rozwiązania. Stąd tzw. outlety mieszkaniowe albo nocne wyprzedaże mieszkań. Stąd aranże wnętrz i sprzęty AGD w cenie lokalu. Stąd specjalne zniżki na wybrane mieszkania i sprzedawanie na raty.

Tłem dla rozgrywających się jesienią w halach targowych wydarzeń będzie polityka kredytowa banków. Jak donosi NBP, przybywa instytucji, które zastopowały zasostrzanie polityki kredytowej. Niższe marże i łagodniejsza ocena zdolności kredytowej dla niektórych rodzin będą oznaczały szansę na przeprowadzkę. Przez najbliższe dwa miesiące deweloperzy powalczą o to, by przenoszono się właśnie do nich.

Źródło: Bankier.pl

deweloperzy mieszkanie nieruchomości rodzina na swoim rynki 2012-08-21
Redakcja PRNews.pl
Tagi: deweloperzy mieszkanie nieruchomości rodzina na swoim rynki

Sprawdź także:

a 0 Praktyki Nest Banku w raporcie FOB – docenione działania na rzecz ludzi, relacji i odpowiedzialnego rozwoju
18.06.2025 (17:32)

Praktyki Nest Banku w raporcie FOB – docenione działania na rzecz ludzi, relacji i odpowiedzialnego rozwoju

Już od kilku lat projekty realizowane przez Nest Bank są częścią raportu "Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre …

a 0 Credit Agricole partnerem prezentacji Migam.AI w Paryżu
18.06.2025 (17:30)

Credit Agricole partnerem prezentacji Migam.AI w Paryżu

Credit Agricole Bank Polska został partnerem prezentacji pierwszego na świecie automatycznego awatara języka …

a 0 Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez instytucje pożyczkowe. Maj 2025 r.
18.06.2025 (17:29)

Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez instytucje pożyczkowe. Maj 2025 r.

Polski rynek pożyczek pozabankowych opiera się na dwóch głównych segmentach produktowych posiadających swoje …

a 0 Nest Bank nagradza za pieniądze na koncie osobistym
18.06.2025 (17:27)

Nest Bank nagradza za pieniądze na koncie osobistym

Nest Bank od lat słynie z konta osobistego za 0 zł – bez ukrytych opłat za prowadzenie rachunku, kartę …

a 0 Santander Bank Polska świętuje Dzień Przedsiębiorcy - cały tydzień z korzyściami dla firm
18.06.2025 (17:25)

Santander Bank Polska świętuje Dzień Przedsiębiorcy - cały tydzień z korzyściami dla firm

21 czerwca to Dzień Przedsiębiorcy. Z tej okazji Santander Bank Polska już po raz kolejny organizuje specjalne …

a 0 Letnie promocje dla nowych klientów Alior Banku
18.06.2025 (17:24)

Letnie promocje dla nowych klientów Alior Banku

W ramach promocji „Bankuj z Alior Kontem” lub „Bankuj z Kontem Jakże Osobistym” nowi klienci Alior Banku mogą …

PRNews.pl

Zobacz również

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Dopiero po wakacjach dowiemy się, jaka przyszłość…

Bank pyta klienta, czy będzie handlował krypto. Klient: to moja sprawa

Bank pyta klienta, czy będzie handlował krypto. Klient: to moja sprawa

Jeden z klientów Citi Handlowego przesłał nam…

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Karty kredytowe to jeden z nielicznych segmentów…

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych stoi w miejscu. Na…

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Niezmiennie rośnie liczba użytkowników korzystających z bankowości…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców