Już po raz siódmy miesięcznik Reader’s Digest przeprowadził badanie konsumenckie, którego celem jest wyłonienie najczęściej wybieranych i kupowanych marek w Polsce. Wśród tegorocznych laureatów znaleźli się m.in. Samsung, Orange, Canon, PKO BP, Winiary oraz mBank.
Tegoroczna, siódma już edycja badania konsumenckiego miesięcznika Reader’s Digest, została przeprowadzona w formie ankiety, adresowanej do losowo wybranych internautów z bazy zarejestrowanych klientów Reader’s Digest. Kwestionariusz za pośrednictwem e-mailingu został wysłany do 120 tys. osób, z czego analizie poddano ponad 1 200 prawidłowo wypełnionych formularzy. Badanie przeprowadzone zostało w okresie od 19 do 31 października 2011 roku. Wyniki opracowała firma badawcza Estymator.
Czytelnicy Reader’s Digest zostali poproszeni o wskazanie produktów najczęściej wybieranych i kupowanych w 2011 roku. Ankieta zawierała 60 kategorii branżowych, które podzielono na 8 grup: Kulinaria, Medycyna, Sieci Handlowe, Produkty dla Dzieci, Uroda i Higiena, Ty i Dom, Finanse oraz Czystość. W ramach każdej z kategorii aniektowani mogli wskazać tylko jedną markę. O zwycięstwie decydował spontaniczny, niczym niesugerowany wybór konsumenta.
Każdy z nas dokonując wyborów zakupowych, chętnie korzysta z rekomendacji znajomych i częściej wybiera produkty polecane przez innych. Certyfikaty Produkt Roku – Wybór Czytelników są przyznawane przez grupę najbardziej wiarygodną pod kątem oceny wartości i przydatności danego produktu – konsumentów. Z tym większą radością gratulujemy wszystkim zwycięzcom – mowi Rajmund Tochwin, Dyrektor Działu Reklamy wydawnictwa Reader’s Digest.
Laureatami plebiscytu Produkt Roku 2011 zostali: Samsung (sprzęt RTV), Nokia (telefon komórkowy), Orange (operator sieci komórkowej), Canon (aparat fotograficzny), Bosch (Pralka/zmywarka), Amica (w dwóch kategoriach: kuchnia gazowa/elektryczna oraz chłodziarka/zamrażarka), Zelmer (drobny sprzęt AGD), Asus (komputer/notebook), Telekomunikacja Polska (dostawca internetu), ING (kredyt hipoteczny), PKO BP (w dwóch kategoriach: kredyt gotówkowy i lokata bankowa), mBank ( konto bankowe), Visa (karta kredytowa), PZU (ubezpieczenie), Delma (margaryna/masło), Winiary (w dwóch kategoriach: majonez i zupa), Kujawski (olej jadalny), Kamis (przyprawy), Bakalland (bakalie), Hortex (w dwóch kategoriach: mrożonki oraz soki/napoje), Pudliszki (danie gotowe), Jacobs (kawa), Lipton (herbata), E.Wedel (słodycze), Dr Oetker (deser), Tyskie (piwo), Centrum (preparat witaminowy), Acard (preparat na serce), Oscillococcinum (preparat homeopatyczny), Gripex (preparat na przeziębienie), Rutinoscorbin (preperat na odporność), Ranigast (preperat gastryczny), Artresan (preparat na schorzenia stawów), Linea (preparat na odchudzanie), Apap (środek przeciwbólowy), Avon (kosmetyki do makijażu), Nivea (w sześciu kategoriach: kosmetyki do pielęgnacji twarzy, kosmetyki do pielęgnacji ciała, kosmetyki dla dzieci i niemowląt, żele/mydła/płyny do kąpieli, dezodoranty i kosmetyki dla mężczyzn), Wella (kosmetyki do pielęgnacji i stylizacji włosów), Colgate (środki do pielęgnacji jamy ustnej), Bella (podpaski/tampony), Tesco (sieć hipermarketów/supermarketów), Alma (sieć sklepów delikatesowych), Rossmann (sieć drogerii/aptek), Castorama (sieć marketów budowlanych), Vizir (proszek do prania), CIF (środek czyszczący/detergent), Ludwik (płyn do mycia naczyń), Finish (preparat do zmywarek), Gerber (produkty spożywcze dla dzieci i niemowląt), Pampers (pieluszki), Lovela (proszki do prania dla dzieci i niemowląt).
Źródło: Readers Digest