W lipcu Biuro Informacji Kredytowej wydało bankom ponad 609 tys. ocen punktowych klientów indywidualnych (tzw. scoringów), to jest aż o 40% więcej niż rok wcześniej. Łącznie w pierwszych siedmiu miesiącach 2008 roku wydano 3,6 miliona ocen punktowych czyli o ponad 27% więcej niż rok wcześniej.
„Utrzymuje się wysoka – w porównaniu z I półroczem roku ubiegłego – dynamika udostępniania bankom raportów kredytowych przez BIK. Szczególnie cieszy rozwój zainteresowania wśród banków ocenami scoringowymi dotyczącymi zarówno prawdopodobieństwa spłaty kredytu (BIKSco CreditRisk) jak i prawdopodobieństwa złożenia wniosku o nowy kredyt (BIKSco ProCredit). W ciągu I półrocza przyrost wyniósł prawie 30% (w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku). Dane te dowodzą nie tylko wysokiej dynamiki sprzedaży przez banki produktów kredytowych, ale także rosnącej świadomości, że produkty oferowane przez BIK stanowią nieodłączną cześć procedur kredytowych w bankach”.- mówi Andrzej Topiński, Główny Ekonomista Biura Informacji Kredytowej S.A.
Biuro Informacji Kredytowej S.A. wspomaga podejmowanie decyzji kredytowych przez banki, powiązane z nimi organizacje sektora usług finansowych, jak również podmioty kredytujące w innych sektorach gospodarki, tworząc i rozwijając efektywne narzędzia oceny kondycji finansowej ich klientów. Działalność ta prowadzona jest poprzez gromadzenie, integrowanie i udostępnianie danych oraz produktów informacyjnych o wysokiej wartości dodanej, niezbędnych dla budowy rozwiniętego rynku kredytowego. Przechowując i przetwarzając głównie pozytywne dane, obrazujące historię kredytową wszystkich klientów banków, Biuro Informacji Kredytowej umożliwia im łatwiejsze i szybsze uzyskanie kredytu, co w efekcie przyczynia się do przyspieszenia tempa wzrostu gospodarczego.
Współpracujący z BIK InfoMonitor Biuro Informacji Gospodarczej S.A. udostępnił w czerwcu 394 147 raportów, a w całym roku 2008 łącznie 2 583 920 raportów. Klienci InfoMonitora odzyskali w tym czasie 75 mln zł.
„Dynamika wzrostu liczby raportów udostępnianych przez InfoMonitor firmom, w tym bankom, to dobry sygnał dla gospodarki. Oznacza, że zwiększa się pewność i bezpieczeństwo obrotu, a co za tym idzie, że firmy będą miały mniej problemów z odzyskiwaniem płatności. W konsekwencji wpłynie to na ich ogólną kondycję finansową. Trzeba pamiętać, że zawarcie umowy z nierzetelnym kontrahentem, może doprowadzić do utraty płynności finansowej, a nawet bankructwa. Dlatego wcześniej warto go zweryfikować poprzez sprawdzenie, czy wywiązuje się ze zobowiązań wobec banków, firm telekomunikacyjnych, dostawców energii”.– powiedział Mariusz Hildebrand, Prezes Zarządu InfoMonitora.