Alior Bank wykazał we wrześniu i październiku 2010 roku pozytywny wynik finansowy, realizując tym samym kolejny, ważny etap rozwoju. W 2011 roku Alior Bank zamierza wypracować zysk na poziomie 100 mln złotych.
Alior Bank uzyskał rentowność operacyjną w 22. miesiącu działalności, czyli 7 miesięcy wcześniej niż zakładano w biznes planie. Już drugi miesiąc z rzędu Bank wykazał zysk: 1 milion złotych we wrześniu oraz 2,4 miliona złotych w październiku 2010 roku. Również w całym IV kwartale 2010 roku bank zaraportuje zysk.
„Wielokrotnie informowaliśmy, że break-even osiągniemy jeszcze w tym roku i dotrzymaliśmy słowa. Mogę z zadowoleniem stwierdzić, że nie tylko w rekordowym czasie osiągnęliśmy rentowność, ale zachowaliśmy także najwyższy standard obsługi przy znaczącym wzroście liczby klientów, transakcji oraz oferowanych produktów i usług. Ten wynik, który bezpośrednio przekłada się na satysfakcję klientów, cieszy nas najbardziej.” – powiedział Wojciech Sobieraj, prezes zarządu Alior Banku.
Uniwersalny charakter Alior Banku odzwierciedla zrównoważona struktura przychodów: 63% ich wartości generuje segment klientów indywidualnych, 35% klientów biznesowych, a 2% pozostałe operacje banku. W segmencie klientów indywidualnych kredyty konsumpcyjne stanowią 46% przychodów, hipoteczne – 10%, rachunki bieżące – 15% a produkty inwestycyjno-ubezpieczeniowe – 11%. Z kolei w segmencie klientów biznesowych kredyty stanowią 44% przychodów, rachunki bieżące – 25%, a produkty skarbowe – 23%.
Dotychczasowymi „lokomotywami” wzrostu banku były rachunki bieżące, kredyty konsumpcyjne i hipoteczne oraz karty kredytowe. Bank ma obecnie 4,6% udziałów rynkowych w udzielonych kredytach hipotecznych, 1,8% w rachunkach bieżących, 1,1% w kredytach konsumpcyjnych 0,8% w kartach kredytowych.
W 2010 roku Alior Bank pozyskiwał od 1000 do 2500 klientów dziennie. Obecnie z usług oraz produktów Banku korzysta już ponad 650 tysiące klientów, w tym 58 tysięcy klientów biznesowych. Z kolei pozyskane depozyty przekroczyły w listopadzie 6,8 miliarda złotych, a kwota udzielonych kredytów 5,2 miliarda złotych. Tegoroczny wzrost wolumenu depozytów wyniósł 67,5%, a kredytów 92,6%.
Dotychczas Bank zbudował ogólnopolską sieć dystrybucji składającą się ze 180 oddziałów własnych, z których blisko 90% generuje zyski. Do końca 2010 roku Klienci Alior Banku będą obsługiwani w 200 oddziałach i blisko 100 placówkach partnerskich.
Poza szybkim tempem rozwoju oraz innowacyjnymi produktami sukces Alior Banku to jego doświadczeni i kompetentni pracownicy. Spośród 3.200 osób pracujących w Alior Banku, aż 2/3 pracowników ma bezpośredni kontakt z klientem. W uznaniu zasług jako dobry pracodawca Alior Bank dwukrotnie zdobył tytuł „Najlepszego Miejsca Pracy” oraz certyfikat „Inwestora w Kapitał Ludzki”.
Ponadto bank został wielokrotnie wyróżniony za nowatorskie działania na polu usług bankowych. Najwyższe standardy jakości obsługi wprowadzone przez Alior Bank znalazły potwierdzenie w wynikach prestiżowych rankingów przygotowanych przez redakcje magazynów „Forbes” i „Newsweek”. Bank otrzymał dwa lata z rzędu trzy z czterech głównych nagród w dwóch kolejnych edycjach rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka”. Miesięcznik „Forbes” przyznał Alior Bankowi odpowiednio pierwsze (2009) i drugie miejsce (2010) w rankingu „Najlepszy bank dla firm”. Biuro Maklerskie Alior Banku dwukrotnie zwyciężało w rankingu miesięcznika „Forbes” i Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych na „Najlepszego brokera dla Inwestorów Indywidualnych”.
W 2011 roku Alior Bank chce utrzymać dynamiczne tempo rozwoju i jednocześnie umacniać swoją pozycję w strategicznych segmentach rynku usług bankowych dla klientów detalicznych i biznesowych. Ponadto w 2011 roku Bank planuje wypracować 100 milionów złotych zysku oraz osiągnąć satysfakcjonujący poziom wskaźników ROE, C/I, CAR. Równie ważny będzie intensywny rozwój produktów kredytowych dla segmentu klientów indywidualnych oraz dalsze wykorzystanie potencjału Biura Maklerskiego, zapewniającego doskonałe połączenie usług brokerskich z usługami bankowymi.
Źródło: Alior Bank