Bank BNP Paribas wprowadza nową wersję aplikacji mobilnej GOmobile. Program będzie znacznie szybszy i rozbudowany o nowe, przydatne funkcje. Pojawi się m.in. mobilna autoryzacja i bilety parkingowe.
Bank BNP Paribas odświeżył swoją aplikację mobilną. Program oznaczony numerem 2.0. powinien trafić do wszystkich klientów do końca miesiąca, na razie będzie udostępniany partiami. Bank poddał aplikację konkretnemu tuningowi. Przede wszystkim nowe GOmobile ma być znacznie szybsze od swojej pierwszej wersji – nawet o 38 proc. Wizualnie będzie spójne z systemem bankowości internetowej – ekran przed zalogowaniem będzie wyglądał podobnie, jak w GOonline. Znajdzie się na nim widżet informujący o saldzie na rachunku i skróty do ulubionych odbiorców.
W aplikacji pojawi się sporo nowych funkcji. Do programu został podpięty moduł moBiletu, dzięki czemu użytkownicy będą mogli kupować bilety komunikacji miejskiej i dokonywać opłat za parkowanie (w tych miastach, które obsługuje moBilet). Nowa wersja będzie też zawierać mobilną autoryzację – za jej pomocą użytkownicy będą mogli zatwierdzać dyspozycje w bankowości internetowej. Wśród nowych opcji płatności pojawi się płatność za pomocą kodu QR, spłata karty, doładowanie telefonu, przelewy do ZUS, przelewy z odroczoną datą i opcja pozwalająca na powtarzanie przelewów. Oprócz tego będzie też więcej powiadomień push.
To na początek. Bank pracuje też nad kolejnymi funkcjami. W niedalekiej przyszłości znajdzie się tam moduł pozwalający dokonywać analizy finansów. Będzie to uproszczona wersja klasycznego PFM-a, zawierająca kontekstowe podpowiedzi, np. na bazie geolokalizacji. Bank rozbuduje też moduł zarządzania kartami płatniczymi. Pojawi się możliwość nadawania i zmiany numeru PIN oraz opcja czasowego blokowania karty. W planach jest też wideoweryfikacja pozwalająca na założenie konta w aplikacji mobilnej. Będzie się ona opierać o selfie i skan dowodu osobistego. Na finiszu są też prace nad modułem inwestycyjnym, który pozwoli klientom dokonywać zakupu produktów inwestycyjnych. Opcje te, za wyjątkiem wideoweryfikacji, powinny się pojawić już w listopadzie.
Docelowo aplikacja stanie się pełnoprawnym narzędziem do obsługi konta bankowego – będzie mogła śmiało konkurować z bankowością internetową. Bank nie ukrywa, że chce dopieścić mobilnych klientów, których na koniec III kwartału miał już 306 tys. Nowa aplikacja trafi też po fuzji operacyjnej w ręce klientów ex-Raiffeisena.