PKO BP pochwalił się statystykami Blika zbliżeniowego. Jak wynika z udostępnionych danych, jego klienci od momentu wdrożenia usługi wykonali już milion transakcji. Codziennie (w dni robocze) klienci wykonują około 30 tys. takich transakcji.
– Blik zbliżeniowy został dobrze przyjęty przez klientów PKO Banku Polskiego. Najczęściej korzystają z niego oczywiście w Polsce – transakcje krajowe to ponad 99 proc. płatności. Natomiast za granicą najwięcej transakcji wykonali w takich krajach jak: Niemcy, Ukraina i Holandia; w sumie płacili w ten sposób w niemal 50 krajach świata na różnych kontynentach, w tym między innymi w Watykanie, Gruzji, Tajlandii, Omanie, na Seszelach i w Namibii – mówi Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego.
Z danych banku wynika, że z Blika zbliżeniowego najchętniej korzystają klienci, którzy używają: PKO Konto za Zero, PKO Konto dla Młodych i PKO Konto bez Granic (75 proc. transakcji) oraz młodzież w wieku 13-18 lat, posiadająca PKO Konto Pierwsze.
PKO BP udostępnił Blika zbliżeniowego we wrześniu 2021 r. Mogą z niego korzystać osoby, które używają telefonów na Androidzie z aktywnym modułem NFC. Aby zapłacić, wystarczy po odblokowaniu telefonu zbliżyć smartfon do terminala. Na terminalu płatniczym musi być wybrana opcja „karta płatnicza” i sprzedawca powinien wiedzieć, że chodzi o płatność zbliżeniową telefonem, a nie o płatność kodem Blik.
Płatności można dokonywać we wszystkich terminalach POS w Polsce, a na świecie wszędzie tam, gdzie akceptowane są zbliżeniowe karty Mastercard. Transakcje w walutach obcych przeliczane są na złote bez dodatkowych opłat za przewalutowanie, z wykorzystaniem korzystnych kursów wymiany organizacji Mastercard.
PRNews.pl zapytał też Polski Standard Płatności, jak wyglądają statystyki dla zbliżeniowego Blika ogółem (dla wszystkich banków). Na razie jednak spółka nie udostępnia takich danych. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się natomiast, że statystyki niezłe. Na ich upublicznienie musimy jednak poczekać jeszcze chwilę.