PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościNieruchomościStolarka budowlana – otwarcie się na komunikację w internecie

Stolarka budowlana – otwarcie się na komunikację w internecie

Nieruchomości 04.08.2009 (15:09) artykuł nadesłany

Ogólnie prognozy dla branży budowlanej ciągle nie są zbyt korzystne. Kryzys, którego pierwsze symptomy widoczne były już w drugiej połowie 2007 roku, spowodował zastój na rynku nieruchomości. Szacuje się, że spowolnienie w całej branży potrwa jeszcze co najmniej dwa lata. 

Według Centrum Analiz Branżowych na tle całej branży całkiem nieźle wypadają producenci stolarki budowlanej. W porównaniu do wiosny roku 2008 nie tylko nie produkuje się mniej, ale w niektórych sektorach nawet więcej niż w roku ubiegłym. Czyżby kryzys był producentom okien i drzwi niestraszny?

Analitycy CAB przewidują że i dla producentów stolarki przyjdzie gorszy czas. Najtrudniej ma być na początku 2010 roku. W 2009 natomiast producenci drzwi powinni zamknąć rok na poziomie roku ubiegłego. Firmy produkujące okna muszą liczyć się ze spadkiem rzędu 7-8%.

Budownictwo obiektowe, którego stolarka drzwiowa i okienna jest częścią, czeka trudny okres. Trzeba się do niego dobrze przygotować.

O ilości zamówień, kontrahentów i partnerów handlowych oraz wykwalifikowanej najlepszej kadrze, które zapewniają dobrą pozycję na rynku, decyduje nie tylko świetne zarządzanie, innowacyjność i zmysł marketingowy. Coraz częściej dominujący staje się sposób postrzegania firmy jako lojalnego partnera, solidnego pracodawcy – ogólnie wiarygodnego przedsiębiorstwa, czyli wizerunek.

Czy dobry wizerunek firmy będzie stanowił o sukcesie w obliczu spowolnienia w branży?
Wizerunek tworzy się latami poprzez solidną komunikację. Większość firm z branży stolarki ma tę świadomość. Często jednak się zdarza, że specjaliści odpowiedzialni za komunikację czy managerowie firm, zapominają o medium, dającym wiele możliwości w zakresie budowania dobrego wizerunku firmy, czyli internecie – mówi Patryk Gut, PR Manager z agencji Times Square Public Relations specjalizującej się w obsłudze firm z branży budowlanej.

Internet doskonale sprawdza się w nowoczesnej komunikacji. Zapewnia niezwykle szybki przepływ informacji i to praktycznie bez ograniczeń czasowych (komunikat można nadać w dowolnym momencie) oraz przestrzennych (dociera do odbiorców niemal na całym globie). To sprawia, że jako kanał komunikacyjny nie ma sobie równych.

Przed firmami z branży staje perspektywa trudnego okresu w biznesie. Warto więc mieć po swojej stronie dziennikarzy branżowych, którzy pomogą w informowaniu odbiorców o tym co się w firmie dzieje. Chodzi o ułatwienie dziennikarzom dostępu do rzeczy dla nich najcenniejszej – rzetelnej informacji (jak najlepiej przygotowanej – w sposób ułatwiający jej zrozumienie i przekazanie czytelnikom). 

Niezbędną w komunikacji internetowej z dziennikarzami jest… firmowa strona internetowa. Trzeba pamiętać, że jest wizytówką firmy. To tutaj najczęściej trafia redaktor poszukujący informacji na temat firmy. Trzeba pamiętać też o tym, że jest jedynym miejscem w sieci, w którym można niemal całkowicie kontrolować treści, które chce się przekazać. Stąd własna strona www powinna być główną platformą komunikacyjną w internecie między przedsiębiorstwem a zainteresowanymi nią dziennikarzami.

W tym celu warto stworzyć na stronie firmowej biuro prasowe on-line. Muszą się tam znaleźć bieżące informacje o podejmowanych działaniach, nowych produktach i partnerach (w tym też wszystkie notki prasowe), a także informacje archiwalne. Z biura prasowego dziennikarz musi się dowiedzieć z kim i w jakiej sprawie może się skontaktować (niezbędne minimum stanowią: imię nazwisko, mail, telefon). Ważne jest też to by w internetowym pressroomie pojawiły się niezbędne elementy graficzne: logo firmy, poszczególnych kolekcji produktów, zdjęcia siedziby, produktów, osób z określonymi funkcjami w firmie itp. Trzeba zadbać o to, by każdy zainteresowany dziennikarz odnalazł bez problemu na stronie biuro prasowe oraz dać możliwość subskrybowania pojawiających się w nim treści przez np. newsletter.

Oczywiście relacji z dziennikarzami nie można ograniczyć tylko do biura prasowego. Trzeba z rozmysłem tworzyć bazy mediów, nawiązać, a potem utrzymać kontakt z dziennikarzami, karmić ich ciekawymi i aktualnymi informacjami, a dzięki temu inspirować do powstawania materiałów prasowych na temat firmy i jej produktów. Niezbędny jest też monitoring publikacji, który pozwala sprawdzić czy działania komunikacyjne idą w pożądanym kierunku. Gdy już zaczną się pojawiać teksty na temat firmy, warto podjąć wysiłek zarządzania nimi przez Net PR Synergy (NPRS). Dzięki temu zwiększymy szansę na to, że internauta szukając informacji o firmie czy produkcie trafi na ten, a nie inny materiał – przekonuje Patryk Gut.

Dobrych relacji z wszystkimi mediami, także tymi elektronicznymi, nie tworzy się z dnia na dzień. Jest to długotrwały proces, który jednak skutkuje dużymi profitami dla firmy. Wytrwałość i profesjonalizm w działaniu popłacają – współpraca z dziennikarzami serwisów internetowych będzie skutecznie wspierać wizerunek firmy i zwiększy szansę na bezbolesne przetrwanie nadchodzącego spowolnienia w branży stolarki budowlanej.

Źródło: Times Square Public Relations

nieruchomości 2009-08-04
Redakcja PRNews.pl
Tagi: nieruchomości

Sprawdź także:

a 0 N26 potroił liczbę inwestorów z Polski, a obroty akcjami i ETF-ami wzrosły o 325%
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
08.12.2025 (08:41)

N26 potroił liczbę inwestorów z Polski, a obroty akcjami i ETF-ami wzrosły o 325%

Jak podaje biuro prasowe N26, w 2025 r. liczba polskich inwestorów korzystających z platformy banku potroiła się, a …

a 0 BIK: Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez firmy pożyczkowe - październik 2025
08.12.2025 (04:21) – informacja prasowa

BIK: Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez firmy pożyczkowe - październik 2025

Polski rynek pożyczek pozabankowych opiera się na dwóch głównych segmentach (filarach) produktowych posiadających …

a 0 Bank Rozwoju Rady Europy wypłacił 125 mln euro kredytu Pekao Leasing na rozwój MŚP
08.12.2025 (04:19) – informacja prasowa

Bank Rozwoju Rady Europy wypłacił 125 mln euro kredytu Pekao Leasing na rozwój MŚP

Bank Rozwoju Rady Europy (Council of Europe Development Bank – CEB) wypłacił Pekao Leasing 125 mln euro drugiej …

a 0 Nadzór nad pośrednikami kredytowymi. To nie ochrona klientów, a ograniczanie konkurencji [komentarz]
08.12.2025 (04:18) – informacja prasowa

Nadzór nad pośrednikami kredytowymi. To nie ochrona klientów, a ograniczanie konkurencji [komentarz]

Ponad 40 tys. podmiotów pośredniczących w udzielaniu kredytów konsumenckich ma być kontrolowanych przez Komisję …

a 0 Podsumowanie 2025 roku w branży consumer finance
08.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Podsumowanie 2025 roku w branży consumer finance

Rok 2025 okazał się dla branży consumer finance okresem intensywnych zmian, w którym wzrost popytu na kredyty …

a 0 Automarket.pl otwiera się dla wszystkich. To drugi z ekosystemów zapowiedzianych w strategii PKO BP
08.12.2025 (04:13) – informacja prasowa

Automarket.pl otwiera się dla wszystkich. To drugi z ekosystemów zapowiedzianych w strategii PKO BP

Automarket.pl stał się od grudnia ogólnodostępną platformą ogłoszeniową z pełnym ekosystemem mobilności, wspieranym …

PRNews.pl

Zobacz również

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 roku polski sektor…

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców