Oferta publiczna Raiffeisen International warta ponad 1,1 mld euro zakończyła się pod koniec kwietnia spektakularnym sukcesem. Inwestorzy rozchwytywali akcje, a giełdowy debiut spółki przyniósł około 20 proc. zysku. Początkowo Herbert Stepic, prezes Raiffeisen International, nie wykluczał równoległego debiutu spółki na warszawskiej giełdzie i jednocześnie na parkiecie w Wiedniu. Jednak ostatecznie zarząd zdecydował o uplasowaniu akcji wyłącznie na rynku austriackim. – W przyszłości nasze akcje mogą pojawić się także na innych giełdach. Głównym faworytem wydaje się Warszawa – zapowiedział H. Stepic. Jego zdaniem, coraz większą rolę w ramach grupy kapitałowej powinien także odgrywać Raiffeisen Bank Polska. Tylko w 2004 r. zysk netto spółki zwiększył się o ponad 90 proc. z 86,9 mln do 165,4 mln zł. W tym okresie suma bilansowa RBP wzrosła o 28 proc., do 11,2 mld zł (na koniec 2003 r. – 8,8 mld zł).
RBP nie zamierza ustępować konkurencji. Wręcz przeciwnie, planowane jest dalsze umocnienie rynkowej pozycji spółki. Bank poszerzył dotychczasową sieć placówek (ich liczba na koniec zeszłego roku wzrosła do 69). Zarząd zdecydował się także na konsolidację działających dotąd całkowicie odrębnie pionów obsługi detalicznej oraz instytucjonalnej.
Raiffeisen Bank Polska chce skoncentrować swoją działalność na finansowaniu małych i średnich przedsiębiorstw. Szczególnie istotne znaczenie będzie miał rozwój akcji kredytowej dla firm z segmentu mikro, a także obsługa klientów detalicznych. W tym ostatnim przypadku chodzi zarówno o wzrost liczby obsługiwanych rachunków, ale także wydanych kart kredytowych – pisze „Gazeta Prawna”.