„Nie wystarczy już konkurować wyłącznie stawką oprocentowania kredytu czy długością okresu bezodsetkowego. Potencjalni posiadacze plastikowego pieniądza liczą na to, że karta zostanie obudowana interesującym ich programem rabatowym lub lojalnościowym. – Takie propozycje, o ile są dobrze skonstruowane, na pewno ułatwiają przekonanie klienta – zauważa Marek Jaszczołt, starszy menedżer produktu w departamencie płatności Kredyt Banku […]. Programy rabatowe dodawane do kart oraz karty cobrandowe, czyli wydawane we współpracy z różnego firmami, jak choćby operatorami telefonii komórkowych czy liniami lotniczymi, to praktyka stosowana przez polskie banki coraz powszechniej. – I z pewnością będzie się rozwijała dalej -uważa Michał Macierzyński, analityk portalu Bankier.pl.”, czytamy.
” – Wystarczy spojrzeć na dojrzałe rynki. Tam co druga karta kredytowa wydawana jest we współpracy z jakimś partnerem lub też ma ofertę programu rabatowego. Dlaczego u nas miało by być inaczej – uważa Macierzyński. Zdaniem Waldemara Jarka, dyrektora marketingu kart kredytowych w Citi Handlowym, można szacować, że w Polsce takie atrybuty ma obecnie najwyżej co dziesiąta karta kredytowa, ale odsetek ten systematycznie się zwiększa.”, pisze „WSJ Polska”.
„- Obecnie banki są skoncentrowane na sprzedaży. Chcą osiągnąć jak największe udziały w rynku, ale gdy pozycje zostaną zajęte, zacznie się walka o ich utrzymanie – uważa Jaszezoł, który spodziewa się, że dzielenie karcianego rynku potrwa jeszcze około dwóch lat. Wówczas liczba wydanych w Polsce kart kredytowych dojdzie do 11 – 12 mln i banki będą zmuszone rozpocząć ostrą rywalizację w warunkach, w których klienci bez kart będą już rzadkością. Walka będzie się toczyć o odebranie klienta konkurencji, ewentualnie przekonanie go do skorzystaniu z drugiej karty.”, czytamy dalej.
Na rynku pojawia się coraz więcej kart partnerskich. Ostatnio Citi Handlowy zaoferował kartę z operatorem Plus GSM, Bank Zachodni WBK z tygodnikiem Newsweek, a Nordea Bank z firmą Volvo Track Polska.
Więcej na ten temat w „The Wall Street Journal Polska” – finansowym dodatku „Dziennika”.