Po przeprowadzeniu analizy reklamy telewizyjnej „Gwarantowanego Zysku”, KNF stwierdziła, że jej treść i forma może wywołać u przeciętnego odbiorcy mylne wyobrażenie charakteru i konstrukcji produktu. „Gwarantowany Zysk” to grupowe ubezpieczenie na życie, a nie lokata bankowa. W przypadku śmierci klienta w trakcie trwania umowy ubezpieczenia wypłata wyniesie 101% wpłaconych środków. Reklama może sugerować, że mamy do czynienia z typową lokatą bankową, więc może doprowadzić do podjęcia decyzji, której przeciętny odbiorca nie podjąłby, gdyby reklama pozwalała na dokonanie właściwej oceny wszystkich cech produktu.
KNF zdecydowała się podać do publicznej wiadomości nazwę banku, gdyż nie jest to jego pierwsze przewinienie w tym zakresie. Wcześniej KNF zaleciła już PKO BP zaniechanie reklamy w formie, w jakiej ten bank rozpowszechniał przekazy reklamowe dotyczące rachunku bankowego Max Lokata. Komisja stwierdziła, iż informacje te mogły wprowadzić odbiorców w błąd, poprzez pominięcie istotnych informacji wraz z jednoczesnym – niezgodnym ze stanem faktycznym – zasugerowaniem odbiorcom reklamy, iż produkt ten jest pozbawiony jakichkolwiek czynników wpływających na stopień korzyści wynikających z inwestycji.
KNF będzie stanowczo reagowała na podobne praktyki reklamowe wprowadzające w błąd nieprofesjonalnych uczestników rynku finansowego.