PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościAlternatywne metody płatności zmienią nasze zwyczaje

Alternatywne metody płatności zmienią nasze zwyczaje

Aktualności 18.12.2009 (07:00) artykuł nadesłany
Karty

Pojawianie się nowych alternatywnych metod płatności wskazuje, że uczestnicy rynku walczą o pozycję lidera w dziedzinie preferowanych form płacenia za zakupy. Branża telekomunikacji oraz branża finansowa i płatnicza dążą do wdrożenia technologii karty inteligentnej, która zmieni zwyczaje płatnicze użytkowników.

Oczekiwane już w latach 2011/2012 wprowadzenie do sprzedaży urządzeń z zastosowaniem technologii komunikacji bliskiego zasięgu (ang. Near Field Communication – NFC) wskazuje na to, że branże finansowa i płatnicza, podejmą kolejne inicjatywy, aby umożliwić dokonywanie bezpiecznych płatności mobilnych – prognozuje globalna firma doradcza Frost & Sullivan. Odczuwalny w branży popyt na bardziej kompleksowe karty bankowe i płatnicze, które zapewnią rozwiązania produktowe i usługi typu end-to-end, dodatkowo zwiększy ogólne przychody firm dostarczających inteligentnych kart (ang. smart cards).

Yiru Zhong z warszawskiego oddziału Frost & Sullivan, stwierdza: „gdy trendy zachowań płatniczych staną się z czasem bardziej ugruntowane i popularne w wielu regionach, pozwoli to krajom średnio lub mało rozwiniętym „przeskoczyć” tradycyjne metody płatności i zapewnić sprzedawcom kart inteligentnych nowe źródło potencjalnych przychodów.”

Dobrym tego przykładem jest Polska – pierwszy kraj w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, w którym w ciągu ostatnich dwóch lat karty zbliżeniowe zostały wprowadzone przez banki i operatorów telefonii komórkowej. Wśród najnowszych metod wymienić można oferowaną przez ING Bank kartę zbliżeniową w formie naklejki, którą umieszcza się na telefonie komórkowym lub na innym osobistym urządzeniu mobilnym, oraz moduł w zegarkach, wprowadzony niedawno przez Bank Zachodni WBK. Obie metody płatności stanowią ulepszoną wersję kart zbliżeniowych, które znajdują się już w obiegu w ramach sieci PayPass firmy MasterCard na terenie całego kraju.

Banki wydają już karty o podwójnym interfejsie i wprowadziły także produkty będące pochodnymi kart debetowych/pre-paid, karty typu micro-payments oraz karty o wielu zastosowaniach, które mogą być wykorzystywane w celach marketingowych. Branża telekomunikacyjna dąży do ustanowienia technologii NFC jako głównego sposobu płatności mobilnych, licząc na to, że powszechne korzystanie z telefonów komórkowych wpłynie na pokonanie problemu niedostatecznego dostępu do bankowości (ang. underbanking society) i pomoże firmom w znalezieniu nowych sposobów na dotarcie do klientów.

„W obliczu oczekiwanego rozpoczęcia produkcji telefonów z zastosowaniem technologii NFC w roku 2010 oraz wprowadzenia ich do sprzedaży w latach 2011/2012 przewidujemy walkę na rynku o dominującą formę płatności pomiędzy sektorem płatniczym i operatorami telefonii komórkowej. Jej celem będzie podtrzymanie sektora kart inteligentnych. W końcu obie branże będą wymagały zapewnienia niezbędnych usług i rozwiązań awaryjnych, aby zapewnić handlowcom, użytkownikom i pośrednikom bezproblemową realizację transakcji płatniczych” – dodaje Yiru Zhong.

Niemniej jednak działania te ostatecznie wskazują, że forma płatności jest mniej ważna od wolumenów transakcji – a podany wyżej przykład, czyli karta płatnicza w postaci naklejki, potwierdza, że rzeczywiście może ona służyć zwiększeniu wolumenów transakcji. Ponieważ zaś generowanie wolumenu jest w tym momencie najistotniejsze, sprzedawcy kart inteligentnych powinni zadbać o to, aby proces ten był dla ich klientów bankowych możliwie najłatwiejszy.

Według firmy Frost & Sullivan konwergencja funkcjonalna jest znaczącym czynnikiem zachęcającym użytkowników końcowych do korzystania z kart inteligentnych, a rozwinięcie oferty w kierunku innych, dodatkowych możliwości jest kolejnym oczywistym krokiem. Przyjęcie nowej technologii nie tylko pozwoli regionom mniej rozwiniętym „przeskoczyć” tradycyjne metody płatności, lecz także zapewni sprzedawcom kart inteligentnych nowe źródło potencjalnych przychodów.

“Branża kart inteligentnych powinna zaoferować klientom bankowym pełną gamę swoich produktów i usług, które pozwolą im na podwyższenie swej wartości w oczach końcowych użytkowników usług bankowych oraz zapewnić firmom dodatkowe usługi, takie jak marketing i analiza klienta” – podsumowuje Yiru Zhong.

Źródło: Frost & Sullivan

płatności bezstykowe płatności mobilne 2009-12-18
Redakcja PRNews.pl
Tagi: płatności bezstykowe płatności mobilne

Sprawdź także:

a 0 Wedbush Financial Services nabył mniejszościowe udziały w Trigon
16.06.2025 (18:21)

Wedbush Financial Services nabył mniejszościowe udziały w Trigon

Wedbush Financial Services (WFS), grupa kapitałowa świadcząca usługi finansowe i spółka-matka Wedbush Securities …

a 0 OC w II kwartale 2025: ceny bez zmian w skali kraju, ale lokalnie mocno się różnią
16.06.2025 (18:17)

OC w II kwartale 2025: ceny bez zmian w skali kraju, ale lokalnie mocno się różnią

Średnia cena obowiązkowego ubezpieczenia OC w Polsce w drugim kwartale 2025 roku wyniosła 674 zł. To niemal …

a 0 Młodzi Polacy o ubezpieczeniach: chcą bezpieczeństwa, ale obawiają się ukrytych haczyków. Raport Balcia Insurance
16.06.2025 (18:14)

Młodzi Polacy o ubezpieczeniach: chcą bezpieczeństwa, ale obawiają się ukrytych haczyków. Raport Balcia Insurance

Insurtech Balcia Insurance zapytał przedstawicieli pokolenia Z, jaki jest ich stosunek do ubezpieczeń, a także …

a 0 Credit Agricole w czołówce „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie”
16.06.2025 (18:09)

Credit Agricole w czołówce „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie”

Bank Credit Agricole zdobył 96 proc. punktów, dzięki czemu znalazł się na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej, …

a 0 Blik Płacę Później w SGB Mobile
16.06.2025 (08:13)

Blik Płacę Później w SGB Mobile

Już od lipca usługa BLIK Płacę Później będzie dostępna dla pierwszych użytkowników Banków Spółdzielczych SGB w …

a 0 Finał Programu TalentowiSKO
16.06.2025 (08:10)

Finał Programu TalentowiSKO

W Warszawie odbyła się uroczysta Gala Programu TalentowiSKO Banków Spółdzielczych Grupy BPS, podczas której …

PRNews.pl

Zobacz również

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Karty kredytowe to jeden z nielicznych segmentów…

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych stoi w miejscu. Na…

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Niezmiennie rośnie liczba użytkowników korzystających z bankowości…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – I kwartał 2025 r.

41,5 mln kont osobistych prowadziły na koniec…

Wiemy, które banki mają najwięcej klientów. Numer 1 nie jest zaskoczeniem. A reszta?

Wiemy, które banki mają najwięcej klientów. Numer 1 nie jest zaskoczeniem. A reszta?

Bankowcy nie mogą narzekać na brak klientów.…

Who is who

Wojciech Sokół

Wojciech Sokół

Wojciech Sokół – Account Director w NCR…

Agnieszka Gorzkowicz

Agnieszka Gorzkowicz

Zastępca rzecznika prasowego, Credit Agricole Bank Polska…

Arkadiusz R. Cempura

Arkadiusz R. Cempura

Arkadiusz R. Cempura, Dyrektor Bankowości Codziennej, Euro…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców