PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościAlternatywne metody płatności zmienią nasze zwyczaje

Alternatywne metody płatności zmienią nasze zwyczaje

Aktualności 18.12.2009 (07:00) artykuł nadesłany
Karty

Pojawianie się nowych alternatywnych metod płatności wskazuje, że uczestnicy rynku walczą o pozycję lidera w dziedzinie preferowanych form płacenia za zakupy. Branża telekomunikacji oraz branża finansowa i płatnicza dążą do wdrożenia technologii karty inteligentnej, która zmieni zwyczaje płatnicze użytkowników.

Oczekiwane już w latach 2011/2012 wprowadzenie do sprzedaży urządzeń z zastosowaniem technologii komunikacji bliskiego zasięgu (ang. Near Field Communication – NFC) wskazuje na to, że branże finansowa i płatnicza, podejmą kolejne inicjatywy, aby umożliwić dokonywanie bezpiecznych płatności mobilnych – prognozuje globalna firma doradcza Frost & Sullivan. Odczuwalny w branży popyt na bardziej kompleksowe karty bankowe i płatnicze, które zapewnią rozwiązania produktowe i usługi typu end-to-end, dodatkowo zwiększy ogólne przychody firm dostarczających inteligentnych kart (ang. smart cards).

Yiru Zhong z warszawskiego oddziału Frost & Sullivan, stwierdza: „gdy trendy zachowań płatniczych staną się z czasem bardziej ugruntowane i popularne w wielu regionach, pozwoli to krajom średnio lub mało rozwiniętym „przeskoczyć” tradycyjne metody płatności i zapewnić sprzedawcom kart inteligentnych nowe źródło potencjalnych przychodów.”

Dobrym tego przykładem jest Polska – pierwszy kraj w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, w którym w ciągu ostatnich dwóch lat karty zbliżeniowe zostały wprowadzone przez banki i operatorów telefonii komórkowej. Wśród najnowszych metod wymienić można oferowaną przez ING Bank kartę zbliżeniową w formie naklejki, którą umieszcza się na telefonie komórkowym lub na innym osobistym urządzeniu mobilnym, oraz moduł w zegarkach, wprowadzony niedawno przez Bank Zachodni WBK. Obie metody płatności stanowią ulepszoną wersję kart zbliżeniowych, które znajdują się już w obiegu w ramach sieci PayPass firmy MasterCard na terenie całego kraju.

Banki wydają już karty o podwójnym interfejsie i wprowadziły także produkty będące pochodnymi kart debetowych/pre-paid, karty typu micro-payments oraz karty o wielu zastosowaniach, które mogą być wykorzystywane w celach marketingowych. Branża telekomunikacyjna dąży do ustanowienia technologii NFC jako głównego sposobu płatności mobilnych, licząc na to, że powszechne korzystanie z telefonów komórkowych wpłynie na pokonanie problemu niedostatecznego dostępu do bankowości (ang. underbanking society) i pomoże firmom w znalezieniu nowych sposobów na dotarcie do klientów.

„W obliczu oczekiwanego rozpoczęcia produkcji telefonów z zastosowaniem technologii NFC w roku 2010 oraz wprowadzenia ich do sprzedaży w latach 2011/2012 przewidujemy walkę na rynku o dominującą formę płatności pomiędzy sektorem płatniczym i operatorami telefonii komórkowej. Jej celem będzie podtrzymanie sektora kart inteligentnych. W końcu obie branże będą wymagały zapewnienia niezbędnych usług i rozwiązań awaryjnych, aby zapewnić handlowcom, użytkownikom i pośrednikom bezproblemową realizację transakcji płatniczych” – dodaje Yiru Zhong.

Niemniej jednak działania te ostatecznie wskazują, że forma płatności jest mniej ważna od wolumenów transakcji – a podany wyżej przykład, czyli karta płatnicza w postaci naklejki, potwierdza, że rzeczywiście może ona służyć zwiększeniu wolumenów transakcji. Ponieważ zaś generowanie wolumenu jest w tym momencie najistotniejsze, sprzedawcy kart inteligentnych powinni zadbać o to, aby proces ten był dla ich klientów bankowych możliwie najłatwiejszy.

Według firmy Frost & Sullivan konwergencja funkcjonalna jest znaczącym czynnikiem zachęcającym użytkowników końcowych do korzystania z kart inteligentnych, a rozwinięcie oferty w kierunku innych, dodatkowych możliwości jest kolejnym oczywistym krokiem. Przyjęcie nowej technologii nie tylko pozwoli regionom mniej rozwiniętym „przeskoczyć” tradycyjne metody płatności, lecz także zapewni sprzedawcom kart inteligentnych nowe źródło potencjalnych przychodów.

“Branża kart inteligentnych powinna zaoferować klientom bankowym pełną gamę swoich produktów i usług, które pozwolą im na podwyższenie swej wartości w oczach końcowych użytkowników usług bankowych oraz zapewnić firmom dodatkowe usługi, takie jak marketing i analiza klienta” – podsumowuje Yiru Zhong.

Źródło: Frost & Sullivan

płatności bezstykowe płatności mobilne 2009-12-18
Redakcja PRNews.pl
Tagi: płatności bezstykowe płatności mobilne

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców