Bank Pocztowy wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów. Na poczcie otwarto pierwsze mikrooddziały w których będzie można założyć konto, lokatę czy wziąć kredyt. Do końca sierpnia powstanie 20 takich placówek, jednak docelowo będzie ich 200 w całej Polsce.
Pocztowy za pomocą prostych produktów finansowych, chce trafić do tych, którzy jeszcze nie posiadają kont osobistych. Grupą docelową do której skierowana jest jego oferta są mieszkańcy małych miast i wsi, młodzież, emeryci oraz małe i średnie przedsiębiorstwa. Pocztowy stawia także na wygodę. Nowo powstałe mikrooddziały z dwoma stanowiskami obsługi klienta obsługiwane przez pracowników Banku Pocztowego, mają ułatwić klientom korzystanie z oferty banku.
Jego aspiracje do pierwszej 20 banków w celach strategicznych na lata 2010-2013 mają być poparte wzrostem sprzedaży, uzyskanej właśnie w tych niewielkich oddziałach.
– Naszym celem jest poprawa efektywności sprzedaży oraz jakości obsługi klienta. Głównie w sieci pocztowej. Uruchomienia 200 mikrooddziałów obsługiwanych przez pełnoetatowych pracowników Banku Pocztowego właśnie w tym kanale sprzedaży pozwoli nam osiągnąć ten cel – mówi Szymon Grocholewski, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Banku Pocztowego.
Polska bankowość ciągle kuleje
Badania Komisji Europejskiej z 2009 roku wskazują, że w Polsce wskaźnik wykluczenia finansowego szacuje się na poziomie 24%. Osób, które nie posiadają kont bankowych jest w Polsce w porównaniu do innych krajów Europy Zachodniej i centralnej ciągle dużo więcej. Dla porównania na czele krajów z najbardziej nieurynkowionym społeczeństwem plasuje się Dania i Finlandia – 1% wykluczenia finansowego. Na końcu stawki z wynikiem 47 % znajdziemy Rumunię.
Źródło: dane za 2008 rok wg Eurobarometer 243 – The Gallup Organization, Komisja Europejska, styczeń 2009
W Polsce problem wykluczenia finansowego dotyka najbardziej osoby o niskich dochodach, słabo wykształcone, zamieszkujące tereny wiejskie. W szczególności dotyczy tu osób dopiero zaczynających naukę lub kończących aktywność zawodową.
Mikrooddziały wkrótce dla wszystkich
Bank Pocztowy największy udział procentowy swoich placówek posiada w województwach świętokrzyskim i podlaskim.. Wkrótce ilość jednostek ma się zwiększyć. Pocztowy chce być przede wszystkim łatwo dostępny i prosty, dla tych którzy bankowości nie ufają. Liczy na to, że edukacja społeczeństwa, dobre oferty i świadomość społeczeństwa, że jest to polski bank (75% udziałów Poczta Polska, 25% – PKO BP), przyciągnie opornych. To okaże się dopiero w styczni, kiedy będą znane wyniki z 20 pilotażowych mikrooddziałów. Pierwszą taką jednostkę otwarto 20 lipca br. w Urzędzie Pocztowym w Nasielsku. Mikroodziały Banku pocztowego w sieci Poczty Polskiej będą powstawały głównie w miejscowościach liczących 20-50 tys. mieszkańców.
Źródło: PR News