W dniu 23 kwietnia w Warszawie odbyło się spotkanie przedstawicieli ponad 30 banków spółdzielczych – ambasadorów projektu „Pierwsza Liga Biznesu”, którego inicjatorem jest Krajowy Związek Banków Spółdzielczych.
Ideą „Pierwszej Ligi Biznesu” była organizacja przez banki spółdzielcze spotkań dedykowanych przedsiębiorcom w całej Polsce, przy wsparciu KZBS i partnerów projektu tj. Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Fundacji Polska Bezgotówkowa, Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor (Grupy BIK), Asseco Poland. Celem spotkań było skupienie lokalnych przedsiębiorców wokół banków, umożliwienie im wymiany doświadczeń i wiedzy, wzmocnienie kompetencji oraz stworzenie przestrzeni do rozwoju.
Razem do jednej bramki
Podczas spotkania wielokrotnie podkreślano, że inicjatywa spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem przedsiębiorców. „Pochłonięci na co dzień różnymi sprawami nie zawsze mamy możliwość zaplanowania takiego spotkania kompleksowo. Wejście w ten Projekt okazało się strzałem w dziesiątkę. KZBS odpowiadał za warstwę merytoryczną, a my za organizacyjną” – podkreśla Barbara Borowska, Prezes Zarządu Banku Spółdzielczego w Gnieźnie, będącego ambasadorem Projektu. „W naszym Banku poszerzyliśmy każde ze spotkań o dodatkową prelekcję tematycznie poszerzając jednocześnie obszar wsparcia biznesu. Inicjatywę Pierwszej Ligi Biznesu docenili przedsiębiorcy z naszego regionu. Najlepszym potwierdzeniem sukcesu tego Projektu są deklaracje co do chęci udziału w kolejnej edycji” – dodała.
Kolejne ligowe spotkania już wkrótce
W ramach spotkania ewaluacyjnego ambasadorzy projektu zdecydowali o kontynuacji ligowych spotkań. Określono również wstępnie jakie tematy zostaną podjęte w nowym sezonie. „Wszystko wskazuje na to, że już jesienią ruszy nowy sezon „Pierwszej Ligi Biznesu”. Zapraszamy, więc banki spółdzielcze do dołączenia do grona ambasadorskiego Ligi. Chętnie podejmiemy również rozmowy z ekspertami, którzy chcieliby się podzielić swoją wiedzą i doświadczeniem z przedsiębiorcami” – mówi prof. Małgorzata Iwanicz-Drozdowska, Wiceprezes Krajowego Związku Banków Spółdzielczych. „Tematy, które będziemy chcieli poruszyć to m.in. przepisy podatkowe, cyberzagrożenia, pokolenie Z jako pracownik i klient” – dodaje Wiceprezes Związku.
Ewaluacja i edukacja
Elementem spotkania był również dwugodzinny warsztat pt. „Komunikacja w kryzysie”, który poprowadziła dr Katarzyna Bąkowicz, doktorka UW w zakresie nauk o komunikacji społecznej i mediach, absolwentka APS w Warszawie, UG w Gdańsku oraz ALK w Warszawie, strateżka i doradczyni komunikacji biznesowej i medialnej. Spotkanie to stanowiło niepowtarzalną okazję, by poszerzyć swoje kompetencje w dziedzinie komunikacji.
Źródło: Krajowy Związek Banków Spółdzielczych