Przewidywany termin wprowadzenia oferty na rynek to przełom bieżącego i przyszłego roku. Ma ona być konkurencyjna zarówno pod względem ceny, jak i jakości obsługi klienta.
Grupa Commercial Union, po blisko 15 latach działalności w Polsce, jest już nie tylko bardzo istotnym podmiotem na lokalnym rynku ubezpieczeniowym i inwestycyjnym, ale również ma coraz większe znaczenie dla swojej macierzystej grupy Aviva. Commercial Union w Polsce dzisiaj to ponad 3 miliony klientów, ponad 3 tysiące agentów ubezpieczeniowych i ponad 50 miliardów zł aktywów w zarządzaniu.
Biorąc pod uwagę analizy zewnętrznych ekspertów Commercial Union oczekuje, że w kolejnych latach nastąpi znaczny rozwój rynku ubezpieczeń komunikacyjnych w Polsce. – Można oczekiwać wzrostu składki, gdyż wraz ze wzrostem zamożności społeczeństwa szybko będzie rosła liczba samochodów, a klienci coraz częściej będą decydować się na zakup nowych lub też co najwyżej kilkuletnich używanych pojazdów. Częściej też będą wykupywać ubezpieczenie AC. Pierwsze przejawy zmiany trendu widoczne są już w tym roku – sprzedaż nowych samochodów jest najwyższa od wejścia Polski do UE, a przeciętny wiek sprowadzanych do kraju pojazdów używanych obniża się – mówi Anna Katarzyna Wojciechowska, prezes Commercial Union Polska – Towarzystwa Ubezpieczeń Ogólnych.
Zamierzeniem Commercial Union jest stworzenie dużego i nowoczesnego kanału sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych i obsługi klientów, z których coraz więcej będzie doceniać łatwość i sprawność korzystania z systemu direct przy kupowaniu ubezpieczeń nie wymagających dużego zakresu indywidualnego doradztwa. – Nasze ostrożne szacunki wskazują, że w ciągu mniej więcej dekady jedna trzecia polis komunikacyjnych w Polsce może być sprzedawana przez telefon i internet. Mamy ambicję zostania liderem tego segmentu rynku. Naszą przewagą konkurencyjną jest reputacja marki i zaufanie ponad trzech milionów klientów. Szczegółowe atuty oferty przedstawimy natomiast na krótko przed jej wprowadzeniem do sprzedaży, gdyż lubimy zaskakiwać konkurentów – dodaje prezes Wojciechowska.
Tworząc nową ofertę, Commercial Union Polska wykorzystuje doświadczenia innych podmiotów z macierzystej grupy Aviva, przede wszystkim Norwich Union z Wielkiej Brytanii. Na tamtejszym, bardzo konkurencyjnym rynku, Norwich Union jest potentatem – ubezpiecza co siódmy samochód jeżdżący po brytyjskich drogach. Sprzedaż telefoniczna i internetowa odgrywa bardzo dużą rolę. Aviva z powodzeniem sprzedaje też polisy komunikacyjne w systemie direct w Irlandii i Holandii.