Wielka Brytania należy do tych państw, których obywatele najczęściej decydują się na zarządzanie swoim kapitałem bezpośrednio w banku. 55% z ponad 2000 przebadanych klientów, którzy odwiedzają banki co miesiąc, robi to głównie w celu zdeponowania czeku lub wypłacenia / wpłacenia pieniędzy.
Co więcej, Forrester twierdzi że, podczas gdy do tej pory bankowość elektroniczna rozwijała się bardzo szybko, to w ciągu ostatniego roku wzrost ten stał się dużo mniej dynamiczny.
Zadaniem Benjamin’a Ensor’a, analityka Forrester Research, tylko 25% dorosłych użytkowników Internetu korzysta z usług bankowości elektronicznej. Wielu nie ma zaufania do bezpieczeństwa, jakie zapewniają wirtualne banki, a duża część po prostu nie widzi potrzeby zmian. Ensor twierdzi również, że banki po prostu nie oferują alternatywy dla wpłacania gotówki oraz obsługi czeków, dlatego konsumenci nie mają wyjścia i w celu dokonania takich transakcji, muszą udać się do oddziału osobiście.
Z drugiej jednak strony badanie pokazuje, że nie wszyscy klienci osobiście odwiedzający banki kupują tam produkty finansowe lub korzystają z usług doradców. Ponad jedna trzecia (34%) nigdy nie rozmawia z przedstawicielem banku.
Ensor uważa, że marzenie banków, aby przemienić ich punkty obsługi klienta w prawdziwe punkty sprzedaży detalicznej, nie będzie mogło ziścić się tak długo, jak długo banki nie sprawią, aby klienci korzystający z oferty bankowości elektronicznej zaczęli odwiedzać placówki w celach innych niż wpłacenie gotówki.
Artykuł powstał na podstawie Finextra Research.