PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
    • Polska bankowość w liczbach – raporty kwartalne
    • Aktywa banków
    • Bankomaty
    • Bankowość mobilna
    • Bankowość internetowa
    • Konta
    • Karty debetowe
    • Karty kredytowe
    • Karty HCE
    • Kredyty hipoteczne
    • Liczba klientów
    • Placówki
    • Zatrudnienie
    • e-administracja
  • Instytucje
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • Diners Club
    • DNB
    • EuropAssistance
    • First Data
    • Getin Noble Bank
    • HSBC Polska
    • Idea Bank
    • ING Bank Śląski
    • Inteligo
    • Marken Systemy Antywirusowe
    • Mastercard
    • mBank
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • Polski Standard Płatności
    • Provema
    • Prudential
    • PZU
    • Raiffeisen Polbank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • Standard Chartered Polska
    • T-Mobile Usługi Bankowe
    • Toyota Bank Polska
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Pod lupą
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćDariusz Sobczak: Pozytywny wpływ rebrandingu jest odczuwalny w wynikach sprzedaży

Dariusz Sobczak: Pozytywny wpływ rebrandingu jest odczuwalny w wynikach sprzedaży

Facebook0 Twitter0 Wykop Google+ Linked in0
Nasz gość 08.02.2011 (13:20)

Rebranding instytucji finansowej daje możliwość „nowego otwarcia” – bardzo pożądanego i chętnie wykorzystywanego w marketingu. Zmiana logo zazwyczaj wiąże się z mocnym uderzeniem promocyjnym i absorbuje uwagę klientów – mówi w rozmowie z PRNews.pl Dariusz Sobczak z firmy Galposter.

Wojciech Boczoń, PRNews.pl: Jakie są największe problemy przy rebrandingu instytucji finansowych?


Dariusz Sobczak, Business Unit Director, Galposter Sp. z o. o.: Rebranding to nie tylko produkcja i montaż, ale także dokumenty potrzebne do uzyskania zgód formalnych, konieczność przygotowania struktur terenowych klienta, włączenie go w proces rebrandingu, poznanie architektury sieci podlegającej przebudowie, zaplanowanie znaków pasujących do infrastruktury. Jeśli te – potencjalnie problematyczne – działania są zaplanowanie i zaprojektowanie mądrze, wykonanie przebiega sprawnie. Rebranding dużej sieci z ok. 300-500 placówkami można przeprowadzić w ciągu 5-7 miesięcy.

Czy rebrandingi ubezpieczycieli, banków i doradców różnią się od siebie? 


W rebrandingu sieci finansowych dużych różnic nie ma – placówki podporządkowują się decyzjom zarządu, natomiast taki proces w przypadku towarzystw ubezpieczeniowych może się znacznie różnić. Wynika to ze specyfiki działania i ich modelu biznesowego. Firmy ubezpieczeniowe mają sieć punktów partnerskich, agencji, multiagencji, gdzie proces zmian jest trochę dłuższy i wymaga konsultacji z większą grupą decydentów.

Na ile polskie firmy mają swobodę w stosunku do wytycznych centrali?


W przypadkach, kiedy krajowa firma jest zależna od międzynarodowej korporacji z ośrodkiem decyzyjnym poza Polską, przeprowadzenie tak dużego i istotnego procesu jak rebranding nie może odbyć się bez akceptacji albo przynajmniej „zielonego światła” z centrali. Czasami firmy adaptują dokładnie zagraniczny system identyfikacji, częstszym przypadkiem jest jednak dopasowanie procesu do lokalnych uwarunkowań.

Co taka zmiana przynosi bankom i klientom?


Za odświeżeniem zazwyczaj idzie podwyższenie jakości, nowy sposób obsługi. W dłuższym przedziale czasowym korzyści dla klienta i marki są oczywiste. Rebranding daje możliwość „nowego otwarcia” – bardzo pożądanego i chętnie wykorzystywanego w marketingu. Zmiana logo zazwyczaj wiąże się z mocnym uderzeniem promocyjnym i przy dodatkowych środkach skierowanych na marketing absorbuje uwagę klientów – do tych aktualnych wysyła komunikat „zmieniamy się dla was, chcemy być coraz lepsi” natomiast na nowych, potencjalnych wrażenie robi świeżością i rozmachem działań.

W jakich przypadkach warto zachować starą markę, mimo zmiany akcjonariusza?


Większość firm (szczególnie duże korporacje) przed ewentualnym rebrandingiem zleca gruntowne badania, które dają odpowiedź jak dobrze rozpoznawalna i jak postrzegana jest obecna marka i logo. Rebranding może nie dojść do skutku w sytuacji, kiedy kontrolę nad dobrze znaną, budzącą emocje, a czasem nawet mającą zagorzałych fanów marką przejmuje nieznany w Polsce podmiot. W niektórych przypadkach ośrodki decyzyjne w firmach mają na uwadze zasadę, że „lepsze jest wrogiem dobrego”. W niektórych transakcjach marka i logo to największe wartości przejmowanego podmiotu, więc oczywiste jest zachowanie jego tożsamości.

Zobacz również: Co dalej z Polbankiem? Czy marka zniknie z rynku?

Czy zmiana marki może negatywnie wpłynąć na wyniki biznesowe? Czy znane są takie przypadki?


Trudno w zasadzie podać przykłady negatywnego wpływu zmiany marki pod warunkiem, że podmiot przeprowadzający proces jest do tego dobrze przygotowany i uniknie błędów. Nowa marka to nowa jakość, pozytywny wpływ jest odczuwalny w wynikach sprzedaży, niebagatelne znaczenie ma też wpływ na pracowników firmy. Oddzielną kwestią są oczywiście koszty jakie firma musi w związku z tym procesem ponieść. Są to jednak na tyle znaczące nakłady (kilka – kilkanaście milionów złotych w przypadku dużej sieci), że muszą być zabezpieczone i zaplanowane. Na pewno ryzykowna byłaby „zmiana dla zmiany”, za którą nie idzie podniesienie jakości obsługi, czy nowe produkty.

Jak komunikować klientom konieczność zmiany marki?


Przyjmuje się, że odpowiednim okresem pomiędzy zmianami logo jest około 5 lat. Po takim czasie znak „zużywa się” i potrzebuje odświeżenia. Zazwyczaj korporacje wykorzystują ten proces do wzmocnienia promocji nowych produktów, ofert, otwierania się na nowych odbiorców czy rynki. Właśnie poprzez nowe produkty i możliwości firmy często komunikują zmiany marki. Zazwyczaj zmienia się też wtedy hasło reklamowe, a także najważniejsze elementy, na które nakierowany jest przekaz reklamowy.

Jeśli zmienia się akcjonariusz – co często wiąże się z wejściem w skład międzynarodowej grupy – do klientów poprzez zmianę marki jest wysyłany sygnał o jeszcze większych możliwościach, wynikających z wejścia w skład organizacji z wieloletnim doświadczeniem, szanowanej i cenionej na zagranicznych rynkach.

Czy lepiej przeprowadzać rebranding stopniowo czy jednorazowo jako dużą, nagłośnioną akcję? Jaką formę klienci odbiorą lepiej?


Najbardziej pożądanym procesem jest szybki rebranding wszystkich punktów, przeprowadzony w możliwie krótkim czasie. Wtedy impact na rynek i do klientów jest największy i uzyskany jest efekt spójności. To jednak rodzi dwa zasadnicze problemy, szczególnie w przypadku dużych korporacji z rozbudowaną siecią sprzedaży. Po pierwsze na polskim rynku działa niewiele firm, które są w stanie zrealizować produkcyjnie i logistycznie duże projekty w krótkim czasie, zaś drugą kwestią jest zaplanowanie procesu od strony budżetowej.

Dziękuję za rozmowę.

Źródło: PR News

Udostępnij: Facebook0 Twitter0 Wykop Google+ Linked in0
marketing public relations rebranding wizerunek 2011-02-08
Redakcja PRNews.pl
Tagi: marketing public relations rebranding wizerunek

Sprawdź także:

a 0 Walutę kupioną w kantorze PKO Banku Polskiego będzie można przekazać do innych banków
25.02.2021 (12:31) – informacja prasowa

Walutę kupioną w kantorze PKO Banku Polskiego będzie można przekazać do innych banków

W najbliższych dniach w kantorze PKO Banku Polskiego klient będzie mógł wymienić walutę i przesłać ją wprost na …

a 0 Rzecznik Finansowy broni „frankowiczów”, którzy mogą stracić dom
25.02.2021 (12:27) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy broni „frankowiczów”, którzy mogą stracić dom

Rzecznik Finansowy skierował skargę nadzwyczajną do Sądu Najwyższego w sprawie wyroku zaocznego wydanego w sprawie …

a Kariera w finansach 0 Order Krzyża Terra Mariana dla prezes BGK Beaty Daszyńskiej-Muzyczka
25.02.2021 (12:26) – informacja prasowa

Order Krzyża Terra Mariana dla prezes BGK Beaty Daszyńskiej-Muzyczka

W przeddzień 103. rocznicy powstania Republiki Estońskiej, 23 lutego 2021 r., Prezydent Estonii Kersti Kaljulaid …

a 0 Styczniowa odwilż na rynku pożyczek
25.02.2021 (12:21) – informacja prasowa

Styczniowa odwilż na rynku pożyczek

Sprzedaż pożyczek pozabankowych spadła w styczniu o blisko 11 proc. w ujęciu wartościowym w porównaniu z grudniem. …

a 0 Zysk netto Banku Pekao za 2020 r. wyniósł 1,102 mld zł
25.02.2021 (12:13) – informacja prasowa

Zysk netto Banku Pekao za 2020 r. wyniósł 1,102 mld zł

Skonsolidowany zysk netto Pekao w czwartym kwartale 2020 r. wyniósł 185 mln zł, a w całym minionym roku zysk netto …

a 0 Bank BNP Paribas partnerem tytularnym międzynarodowego festiwalu filmów ekologicznych przez najbliższe trzy lata
25.02.2021 (09:30)

Bank BNP Paribas partnerem tytularnym międzynarodowego festiwalu filmów ekologicznych przez najbliższe trzy lata

Bank BNP Paribas został tytularnym partnerem tegorocznej czwartej edycji Kraków Green Film Festival. Od teraz, …

PRNews.pl

Zobacz również

KNF: Getin Noble Bank ma lepszą niż Idea Bank sytuację kapitałową i płynnościową

KNF: Getin Noble Bank ma lepszą niż Idea Bank sytuację kapitałową i płynnościową

Getin Noble Bank ma lepszą niż Idea…

Kryptowaluta Facebooka – Europejski Bank Centralny chce mieć ostatnie słowo

Kryptowaluta Facebooka – Europejski Bank Centralny chce mieć ostatnie słowo

Europejski Bank Centralny życzy sobie prawa veta…

KNF: decyzje ws. ugód z frankowcami należą do samych banków

KNF: decyzje ws. ugód z frankowcami należą do samych banków

Kwestia przyłączenia się do ugód z kredytobiorcami…

Cyfrowy pieniądz – banki centralne przechodzą do eksperymentów

Cyfrowy pieniądz – banki centralne przechodzą do eksperymentów

86 proc. banków centralnych ankietowanych przez BRM…

Najlepsze konta osobiste dla płacących kartą i telefonem – luty 2021 r.

Najlepsze konta osobiste dla płacących kartą i telefonem – luty 2021 r.

Wybór konta osobistego to zwykle niełatwe zadanie.…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Zbigniew Adamski:

do 10 000 zł to podpucha równie dobrze mogliby dać 7% do 5 …

śr, 24 lut 2021 (17:29) • Pekao proponuje klientom Idea Banku lokatę na 3 proc. Ale stawia kilka warunków

Alior Loans:

Ahoj. Chcete se zbavit financních potíží? Nebo potrebujete pujcku k rozšírení svého podnikání? …

wt, 23 lut 2021 (19:56) • Świąteczna kampania Pilnej Pożyczki w Internecie

Waldemar Rychlik:

To dobry pomysł👍Wszystko w jednym i o to chodzi👍👍👍 …

wt, 23 lut 2021 (18:04) • Pocztowy rezygnuje marki EnveloBanku. Połączy swoje marki „pod jednym dachem”

gosia:

czy jezeli jestem kelnerka na umowie o pracę w chwili postoju restauracji mam …

wt, 23 lut 2021 (09:22) • Wynagrodzenie pracownika w czasie epidemii. Czy pracodawca musi je wypłacać?

koko:

którzy to złodzieje? Citi czy Pocztowy? …

pon, 22 lut 2021 (14:21) • Skarga nadzwyczajna Rzecznika Finansowego. Klienci mogą odzyskać nawet 15 tys. zł plus odsetki

  • Kredyt gotówkowy
  • Pit 36
  • 1 procent
  • Pit 11
  • SMART Bankier
  • Pit 2020
  • Pit 39
  • Pit online
  • Pit 8c
  • Rozliczenie PIT
  • e-Deklaracje 2019
  • Kalkulator brutto netto
  • Twój e-pit
  • Pity
  • Pit 28
  • Przelicznik walut
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2021 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców