Ile żyje billboard? Czy reklama może mieć drugie życie? Na czym polega ekorecycling? O tym w najnowszym odcinku #INGdlaEKO.
Już 5 lat temu postanowiliśmy, że nie będziemy utylizowali wykorzystywanych do reklamy siatek mesh i innych nośników OOH. Wymyśliliśmy więc, jak dać im drugie życie. Na samym początku z naszych siatek uszyliśmy 1000 ekotoreb. Były one ładne, praktyczne i właściwie niezniszczalne. Skala zainteresowania eko torbami przerosła nasze najśmielsze oczekiwania. Postanowiliśmy kontynuować akcję; po kolejnej kampanii rozszerzyliśmy asortyment i tak działamy nadal – powiedziała Barbara Deszcz, Marketing Expert, inicjatorka projektu ekorecyclingu w ING Banku Śląskim.
ING Bank Śląski przerabia swoje wielkoformatowe materiały reklamowe na różne użyteczne przedmioty, które zamiast na wysypisko, trafiają do klientów w postaci toreb, plecaków, nerek, opakowań na laptopy, gadżetów dla dzieci.
Do tej pory bank przerobił na użyteczne ekogadżety 17 700 m2 reklam OOH co jest równe powierzchni parkingu, na którym zmieściłoby się 340 samochodów. Wyprodukował 2,6 tys., toreb, 800 plecaków, 3910 opakowań na laptopy i 1000 sztuk nerek.
Ideę recyclingu ING stosuje w swoich biurach na co dzień. Przedmioty z recyclingu są częścią wystroju wnętrz (wykładziny, lampy akustyczne czy sufity). Bank daje też drugie życie wycofanym z użytku meblom, szafkom, biurkom i krzesłom. Te, za symboliczną opłatą trafiają do domów pracowników, a pieniądze do fundacji ING Dzieciom. Natomiast część mebli, sprawne komputery, monitory i drukarki trafiają jako darowizny dla szkół, przedszkoli i innych placówek potrzebujących pomocy.
Cykl filmów #INGdlaEKO prezentuje wybrane, ekologiczne inicjatywy podejmowane przez ING Bank Śląski. Do współpracy przy projekcie, bank zaprosił znanego dziennikarza naukowego i miłośnika astronomii – Karola Wójcickiego, który jak nikt inny wie, że nie mamy planety B. Jako prowadzący, wyjaśnia, w jaki sposób różne działania mogą przyczynić się do realnych zmian i oszczędności, zarówno dla nas jak i planety. Za strategię i koncept keatywny cyklu #INGdlaEKO odpowiada agencja Dziadek do orzechów.
W ramach cyklu ukazały się już filmy: „kultura OFFowa”, „EKOmural”, „Opowieści z Pietruszkowej Woli”, „ING o zielonych transformacjach”, „Program Grantowy ING dla start-upów i młodych naukowców”.
Link do filmu: https://youtu.be/XCIYLKeje4A
ING Bank Śląski realizuje swoją strategię biznesową w sposób odpowiedzialny i zrównoważony. Bank jest świadomy, że od dzisiejszych decyzji i działań zależy, jak będzie wyglądał świat jutra i jaką rzeczywistość zastaną następne pokolenia. Chce mieć na niego pozytywny wpływ i wykorzystywać swoje możliwości w słusznej sprawie. W centrum działań banku zawsze byli i są ludzie, a teraz również wyzwania związane z kryzysem klimatycznym. Strategię banku wspiera Deklaracja Ekologiczna.
Więcej o działaniach banku: https://www.ing.pl/o-banku/
#INGdlaEKO