Jeszcze atrakcyjniejsza oferta produktowa i dalsze zwiększenie skali działania – to spodziewane efekty planowanego połączenia PKO TFI z przejmowanym przez Grupę PKO Banku Polskiego KBC TFI. PKO Bank Polski podpisał właśnie umowę dotyczącą nabycia od KBC Asset Management 100% akcji w KBC TFI poprzez spółkę zależną PKO Banku Polskiego – PKO BP Finat Sp. z o. o.
Ogłoszona transakcja ma charakter warunkowy. Do jej finalizacji, planowanej w pierwszym kwartale 2018 roku, konieczne jest uzyskanie zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i brak sprzeciwu ze strony Komisji Nadzoru Finansowego.
PKO TFI, działające w Grupie PKO Banku Polskiego, z aktywami o łącznej wartości 23,2 mld zł, już obecnie jest liderem polskiego rynku funduszy detalicznych. Natomiast KBC TFI, wedle stanu na koniec lipca 2017 roku, zarządzało aktywami o wartości 4 mld zł. Docelowo towarzystwa funduszy inwestycyjnych działające w ramach Grupy PKO Banku Polskiego zostaną połączone.
– Strategia Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego zakłada rozwój zarówno organiczny, jak i poprzez fuzje i przejęcia. Uważnie śledzimy to, co się dzieje na rynku i staramy się jak najlepiej wykorzystać nadarzające się okazje do umocnienia pozycji naszych spółek zależnych w poszczególnych segmentach rynku finansowego. Przejęcie KBC TFI dodatkowo wzmocni naszą zdolność do oferowania klientom różnorodnych i atrakcyjnych form inwestowania. Z kolei klienci przejmowanego TFI, zachowując dotychczasową jakość obsługi, zyskają dostęp do kompleksowej oferty Grupy PKO – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego.
Planowane połączenie z KBC TFI dodatkowo przyspieszy dotychczasowy, dynamiczny rozwój PKO TFI, które już teraz jest największym w Polsce towarzystwem w segmencie funduszy detalicznych, z udziałem w rynku na poziomie blisko 15%. Szybko wzrasta również liczba jego klientów, która w pierwszych 8 miesiącach 2017 roku zwiększyła o ponad 35 tys. i obecnie wynosi 482 tys., co czyni PKO TFI największym towarzystwem funduszy inwestycyjnych w Polsce pod względem liczby klientów.