PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaGrupa Ubezpieczeniowa Europa – 20 lat zmian

Grupa Ubezpieczeniowa Europa – 20 lat zmian

Ubezpieczenia 16.07.2015 (09:03)

Grupa Ubezpieczeniowa Europa kończy 20 lat. Dziś mocno osadzona na polskim rynku finansowym, zaczynała od ubezpieczeń granicznych, by po okresie szukania własnej drogi osiągnąć pozycję eksperta rynku bancassurance. Minione dwie dekady to dla rynku ubezpieczeniowego w Polsce kilka epok. To także czas, w którym Grupa Europa z niszowej firmy, zatrudniającej kilkadziesiąt osób stała się wyspecjalizowanym i liczącym się graczem. Na jej przykładzie można opowiedzieć niemal całą historię polskiego segmentu ubezpieczeniowego.


Dwie dekady temu nikt nie mógł przewidzieć, jakim wyzwaniom będą musiały sprostać spółki ubezpieczeniowe, aby z sukcesem konkurować w obecnych realiach. Towarzystwo Ubezpieczeń Europa zostało założone w 1994 r., ale historia jego działalności rozpoczęła się rok później, a więc w momencie przejęcia spółki przez Europejski Fundusz Inwestycyjny. Spółka ubezpieczeniowa była znakomitym uzupełnieniem grupy finansowej kierowanej przez Leszka Czarneckiego, w której znajdowała się wtedy firma leasingowa oraz nieistniejący już bank.

– Patrząc z perspektywy czasu, widać, że do TU Europa trafili wizjonerzy, którzy proponowali produkty, o jakich nie śniło się finansistom z połowy lat 90-tych. Na początku działalność towarzystwa skupiała się na ubezpieczeniach komunikacyjnych i ochronie mienia. Systematycznie pracowano także nad stworzeniem produktów dedykowanych instytucjom finansowym. Dziś to nasz znak rozpoznawczy – mówi Marat Nevretdinov, wiceprezes Grupy Ubezpieczeniowej Europa.


100 razy więcej


Przykładów innowacyjnego podejścia do ubezpieczeń w historii Grupy Europa można znaleźć wiele. Jednym z nich są popularne tzw. ubezpieczenia w systemie Zielonej Karty. Zostały one wprowadzone na rynek w 1996 r. przez ekspertów TU Europa, którzy zauważyli potrzebę stworzenia produktu ubezpieczającego od odpowiedzialności cywilnej za wschodnią granicą. System, który został stworzony w połowie lat 90-tych i modyfikowany w kolejnych latach działa skutecznie do dziś. Z czasem został uzupełniony o ubezpieczenia turystyczne i krótkoterminowe ubezpieczenia komunikacyjne dla obcokrajowców z krajów nieuczestniczących w systemie Zielonej Karty.

Pierwszy okres działania firmy wiązał się z szybkim wzrostem. Wdrożony na początku bezpieczny model biznesowy pozwolił przetrwać trudny dla ubezpieczycieli test w 1997 r. Powodzie, które wtedy miały miejsce na południu Polski, wypłata odszkodowań nie zatrzymały tempa rozwoju Europy. Świadczą o tym także liczby – od momentu wejścia TU Europa na warszawską Giełdę Papierów Wartościowych w 1999 r. aż do opuszczenia parkietu 13 lat później wartość spółki wzrosła niemal 100-krotnie i finalnie osiągnęła 2 mld zł.

Doświadczenie nie tylko życiowe


Nie można pominąć faktu, że na tak szybki wzrost wartości miał wpływ coraz większy udział
TU Europa w rynku bancassurance. W listopadzie 1999 r. eksperci towarzystwa wdrożyli pierwsze ubezpieczenia o charakterze finansowym, m.in. ubezpieczenie kredytu hipotecznego na zakup nieruchomości. Od tego momentu spółka systematycznie umacniała swoją pozycję w segmencie bancassurance, proponując coraz więcej rodzajów ubezpieczeń finansowych. Innowacyjne podejście i bliska współpraca z bankami zaowocowały nie tylko mocnym wyspecjalizowaniem we współpracy z partnerami z tego sektora, ale także udziałem ekspertów Europy w branżowych pracach nad kolejnymi rekomendacjami Dobrych Praktyk Bancassurance.

Ważnym momentem było także powstanie w 2001 r. drugiej spółki, działającej na rynku życiowym – TU na Życie Europa. Pierwszą polisę towarzystwo wystawiło w 2002 r., dotyczyła ona ubezpieczenia na życie leasingobiorców.

Obecnie Grupa Europa współpracuje z 300. instytucjami, w tym licznymi bankami i firmami doradztwa finansowego, a ubezpieczenia turystyczne Europy są dostępne w ponad 1000. biur podróży. Od początku działalności kapitały własne Europy wzrosły ponad 550-krotnie.

Egzamin dojrzałości


– Pomimo naszej specjalizacji w zakresie ubezpieczeń dla sektora bankowego nie zapomnieliśmy jednak o dywersyfikowaniu obszarów działalności. Rozwijamy dystrybucję polis w branżach alternatywnych, czyli niezwiązanych z bankowością i sektorem pośrednictwa finansowego, m.in. w sieciach komórkowych oraz sieciach sprzedaży sprzętu RTV i AGD. Rozpoczęliśmy także tworzenie linii biznesowych, które mocno się rozwijają, co znajduje odzwierciedlenie w wysokim przypisie, takich jak np. ubezpieczenia skierowane do małych i średnich przedsiębiorstw – podkreśla wiceprezes Marat Nevretdinov.


Dojrzałość osiągniętą w ciągu 20 lat działalności potwierdza także umiejętność przekucia w biznesowy sukces Rekomendacji U. W ub.r., oczekując wejścia w życie wytycznych KNF, Europa intensywnie przygotowywała się do przejścia z modelu grupowego na dystrybucję ubezpieczeń indywidualnych. Od tego czasu przeszkoliła i przeegzaminowała 27 tys. osób, które aktywnie pośredniczą w sprzedaży jej polis. W efekcie 2015 r. przyniósł firmie, oprócz okrągłego jubileuszu, dobre perspektywy rozwoju.

2015-07-16
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Anna Polak

Anna Polak

Z branżą leasingową Anna Polak jest związana…

Agnieszka Światły

Agnieszka Światły

Agnieszka Światły CEO w ASEC S.A. (OTI…

Adam Białas 

Adam Białas 

Dziennikarz / Dyrektor w Agencji BIALAS Consulting…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców