PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRJak dobrze wystartować bez dużych nakładów finansowych?

Jak dobrze wystartować bez dużych nakładów finansowych?

Marketing i PR 21.12.2009 (08:37) artykuł nadesłany

W Polsce każdego roku powstaje wiele innowacyjnych projektów biznesowych. Na ich sukces składa się przede wszystkim dobry pomysł, jednak równie ważna jest właściwie przemyślana strategia promocji. Aby projekt został zauważony i doceniony należy odpowiednio przygotować koncepcję jego wdrożenia oraz profesjonalnie przeprowadzić komunikację takiego przedsięwzięcia. Ciekawym przykładem dobrze zaplanowanej promocji jest start-up trzech absolwentów Politechniki Łódzkiej – mobilnej aplikacji zakupowej zwanej Listonic.

Listonic to aplikacja umożliwiająca wygodne zarządzanie zakupami zarówno poprzez telefon komórkowy jak i komputer. Pozwala tworzyć własne listy zakupów i dzielić je z innymi użytkownikami. Dzięki tej nowatorskiej aplikacji nigdy nie zapomnimy co mamy kupić, a osoby z którymi współdzielimy listę mogą w każdej chwili coś w niej zmienić – dodać lub usunąć. Listy są automatycznie synchronizowane, więc jeśli dokonamy zmiany z poziomu komórki, samoczynnie zmieni się również lista zakupów na stronie internetowej, i odwrotnie. Aplikacja jest bardzo prosta w użyciu, a korzystanie z serwisu darmowe. Program można ściągnąć przez Internet lub przeglądarkę w telefonie komórkowym z adresu d.listonic.pl. Instalacja programu jest również dostępna za pomocą funkcji SMS. Z mobilnej listy zakupów mogą korzystać posiadacze wszystkich popularnych modeli telefonów komórkowych, użytkownicy iPhone’ów oraz telefonów z Windows Mobile. Program nie posiada konkurencji – zarówno w Polsce jak i na całym świecie.

Po pierwsze: Liczy się pomysłowość

Wszystkie genialne rozwiązania mają swoje źródło w potrzebie. Ten kto pierwszy dostrzeże lukę na rynku, wykorzysta własne umiejętności i potencjał, ma szanse przekuć swój pomysł na biznes. Taki nowatorski koncept zrodził się kilka lat temu w głowach trzech studentów informatyki Politechniki Łódzkiej: Filipa Miłoszewskiego, Kamila Janiszewskiego i Piotra Wójcickiego. Na zaliczenie jednego z akademickich przedmiotów opracowali prototyp mobilnej listy zakupów, obecnego Listonica. Przekonanie o nowatorstwie i użyteczności ich aplikacji spowodowało, że po zdobyciu najwyższej oceny w indeksie kontynuowali prace nad ulepszeniem swojego projektu i rozbudowywali go o dodatkowe funkcje.

Po drugie: Liczy się przedsiębiorczość

Po osiągnięciu zadowalającego efektu młodzi informatycy zdecydowali się zaprezentować swój pomysł szerszemu gronu. Zgłosili projekt do konkursu Gazety Wyborczej i Raiffeisen Banku osiągając pierwszy sukces. Mobilna aplikacja znalazła się w pierwszej trzynastce spośród 1400 biznesplanów zgłoszonych z całej Polski. Następnie projekt został wyróżniony w konkursie Akceleratora Technologii Uniwersytetu Łódzkiego i Technoparku Politechniki Łódzkiej. Akcelerator zainteresował studenckim pomysłem fundusz Venture Capital, a ten zainwestował w firmę młodych biznesmenów. Kolejnym spektakularnym osiągnięciem była ogromna popularność listy w internetowym sklepie firmy Apple. W ciągu zaledwie jednego dnia Listonic zajął pierwsze miejsce wśród darmowych aplikacji w kategorii lifestyle oraz znalazł się w pierwszej dziesiątce wszystkich bezpłatnych programów do pobrania.

Po trzecie: Liczy się promocja

Z uwagi na specyfikę produktu należało opracować dobrze przemyślaną strategię jego promocji. Na początku należało zainteresować grono ludzi, których doktor Everett M. Rogers nazwał „innovators” i „early adopters”, czyli osoby których hobby to sprawdzanie i testowanie nowinek, takich jak Listonic. Według Rogersa są to osoby z wykształceniem wyższym (29% magistrzy, 30% doktorzy). Ilość early adopters i innovators w społeczeństwie doskonale obrazuje poniższa krzywa:

 

Rysunek 1) Krzywa dyfuzji innowacji Rogersa


W celu dotarcia do wyżej wymienionych grup twórcy Listonica zdecydowali się wykorzystać rozwiązania Web 2.0. Zaoferowali entuzjastom możliwość tworzenia własnych list zakupów, umieszczania ich w serwisie oraz dzielenia się z innymi. Tym sposobem internauci w każdej chwili mogą dołożyć swoją cegiełkę do pomysłu. Ponadto mają możliwość dodawania swoich sugestii dotyczących aplikacji. Równie ważne było dotarcie do kluczowych blogerów piszących o nowych trendach i nowinkach technologicznych tzw. geeków. Dzięki wpisom na ich blogach wiele osób miało szansę dowiedzieć się o Listonicu. Część z nich odnotowuje bowiem oglądalność porównywaną z głównymi mediami.

Przeprowadzenie akcji promujących Listonica w Internecie zostało oparte o nowoczesne metody marketingu wirusowego. Twórcom aplikacji zależało na zbudowaniu takiej relacji z internautami, aby to oni między sobą rozpowszechniali informacje dotyczące Listonica. Inteligentnie prowadzona kampania tego typu, wspomagana przez konkurs oparta o mechanizm polecania aplikacji znajomym z ciekawymi nagrodami i nietypową aranżacją graficzną, pozwoliła wzbudzić zainteresowanie. Mechanizm wirusowy konkursu zaplanowano tak, by każdy użytkownik był nagradzany za przesyłanie linków do konkursu (serwisu Listonic) do swoich znajomych. Z chwilą gdy osoba, której polecono link klika w niego dodaje punktów osobie polecającej – w praktyce podlewa odpowiednią ilością wody choinkę hodowaną przez użytkownika serwisu Listonic. Najwięcej mililitrów zdobywa się, jeśli osoba, która otrzyma link polecający dokona rejestracji w serwisie. Na stronie konkursowej uczestnik zabawy ma wiele opcji, które pomagają mu w informowaniu o Listonicu. Może wysłać gotową wiadomość do swoich znajomych korzystając z ikonki mikroblogów: flakera, pingera, twittera, blipa oraz śledzika. Serwis można również polecać korzystając z poczty e-mail i serwisów społecznościowych: facebooka oraz goldenline. Ciekawym pomysłem okazała się szata graficzna konkursu nawiązująca do zbliżających się świąt, choinki i prezentów połączona z zabawnymi opisami aktualnego stanu posiadania – czyli wysokości hodowanego drzewka. Tuż po uruchomieniu konkursu wiele osób złapało bakcyla rywalizacji i ruszyło do walki o nagrody. Dzienna oglądalność strony internetowej od czasu uruchomienia akcji wzrosła o prawie 200%. Przełożyło się to również na liczbę nowych użytkowników aplikacji, których przybywa w tempie o 50% większym niż przed konkursem. Co więcej, można liczyć na dalszy wzrost tych współczynników wraz z rozprzestrzenieniem się wirusa w sieci. Jest to dowód na to, że małe pieniądze, szalone pomysły i otwarte głowy mogą zaowocować ,,prawie” darmową promocję własnego pomysłu.

Źródło: Listonic Sp. z o.o.

biznes internet it telekomunikacja zakupy 2009-12-21
Redakcja PRNews.pl
Tagi: biznes internet it telekomunikacja zakupy

Sprawdź także:

a 0 Podsumowanie 2025 r. w ubezpieczeniach dla kierowców, co się zmieni w 2026 r.?
19.12.2025 (05:31) – informacja prasowa

Podsumowanie 2025 r. w ubezpieczeniach dla kierowców, co się zmieni w 2026 r.?

Po III kwartale średnia składka w ubezpieczeniu OC komunikacyjnym wyniosła 553 zł, a średnia szkoda nieco ponad 12 …

a 0 VeloAnaliza: Boże Narodzenie dodaje ok. 6 mld zł do PKB Polski
19.12.2025 (05:29) – informacja prasowa

VeloAnaliza: Boże Narodzenie dodaje ok. 6 mld zł do PKB Polski

Święta Bożego Narodzenia wywierają wyraźny, sezonowy wpływ na PKB, podbijając aktywność gospodarczą w IV kwartale. …

a 0 45 mln rachunków z dostępem do bankowości elektronicznej. Smartfon wypiera „bank na komputerze”
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (05:23)

45 mln rachunków z dostępem do bankowości elektronicznej. Smartfon wypiera „bank na komputerze”

Raport NetB@nk ZBP za III kwartał pokazuje rosnącą liczbę kont z dostępem do bankowości elektronicznej, ale też …

a 0 Twisto rozszerza działalność o Bułgarię
19.12.2025 (05:16) – informacja prasowa

Twisto rozszerza działalność o Bułgarię

Twisto kontynuuje międzynarodową ekspansję i po roku od wejścia na rynek rumuński rozszerza działalność o Bułgarię, …

a 0 Credit Agricole rozwija sieć wpłatomatów
19.12.2025 (05:13) – informacja prasowa

Credit Agricole rozwija sieć wpłatomatów

Bank Credit Agricole we współpracy z ITCARD rozszerza sieć wpłatomatów w całej Polsce. Klienci banku mogą korzystać …

a 0 Bank Pocztowy nagrodzony za program „Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta” w konkursie Innowator ESG 2025
19.12.2025 (05:12) – informacja prasowa

Bank Pocztowy nagrodzony za program „Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta” w konkursie Innowator ESG 2025

Ponad 9 tysięcy seniorów, dorosłych i młodzieży oraz ponad 1,5 miliona odsłon bezpłatnych webinarów online – to …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców