Gazeta pisze, że rosnącej liczbie użytkowników internetowych kont bankowych towarzyszy wzrost aktywności internetowych oszustów i złodziei. „W wielkanocny poniedziałek tysiące Polaków dostało e-maile od Banku Zachodniego WBK z prośbą o podanie numeru swojej karty płatniczej w celu uaktywnienia konta internetowego. E-maile wysłali podszywający się podbank oszuści, którzy korzystali z brazylijskiego serwera. Stworzyli specjalną stronę w Internecie – identyczną jak prawdziwa strona BZ WBK – na której mieli logować się klienci banku, zdradzając swoje dane o koncie. Jeszcze w święta udało się wyłączyć serwer w Brazylii. Oszuści zdążyli się jednak przenieść na kolumbijski serwer i dalej wysyłali e-maile, także wczoraj.”, czytamy.
„- Podobny atak przeżyły prawie wszystkie banki w Polsce, które mają konta w Internecie. Każdego roku w naszym kraju można się doliczyć kilkudziesięciu takich ataków” – mówi Jacek Komaracki, dyrektor bankowości elektronicznej w PKO BP.
„Według raportu firmy Symantec w lutym bieżącego roku cyberataków było na świecie prawie 17,5 tys., w ponad 80 proc. ich celem były instytucje finansowe. – Nigdy nie dowiemy się, ile takich ataków było naprawdę, bo banki nie chwalą się podobnymi zdarzeniami. Z pewnością trzeba jednak mocno mieć się na baczności, bo liczba ataków na pewno będzie rosnąć – ostrzega Prze-
mysław Jaroszewski z firmy CERT Polska, która sprawdza bezpieczeństwo w sieci.”, czytamy.
Według informacji BZ WBK na skutek ostatniego ataku hakerów straty poniosło 27 klientów banku. Łączna suma wyłudzeń wynosi ok. 7 tys. złotych. Wstępne szacunki mówią o kilkudziesięciu tysiącach fałszywych maili wysłanych do polskich internautów.
Więcej na ten temat w „Życiu Warszawy”.