Grupa Kredyt Banku po IV kwartałach osiągnęła zysk w wysokości 415,9 mln zł, w samym IV kwartale 90,7 mln zł.
Wskaźnik zwrotu na kapitale ROE osiągnął poziom 26%. Koszty funkcjonowania grupy w ciągu ubiegłego roku spadły o 15,6%, wskaźnik koszty do dochodu wyniósł 73%, a współczynnik wypłacalności ukształtował się na poziomie 16,37%.
Wynik z tytułu odsetek wypracowany przez grupę po czterech kwartałach 2005 roku wyniósł 753,4 mln zł i był o 18,9% wyższy od poziomu osiągniętego w porównywalnym okresie 2004 roku. Wynik z tytułu prowizji osiągnął wartość 314,9 mln zł i był niższy o 38,7% niż przed rokiem, co jest efektem wprowadzenia MSSF.
W 2005 roku systematycznie wzrastała sprzedaż kredytów zwłaszcza w segmencie detalicznym. Znacząco rośnie baza depozytowa, która na koniec okresu rozliczeniowego wyniosła 14 533,6 mln. Bank prowadził 508 tys. rorów, co oznacza 10,4% wzrost w stosunku do ubiegłego roku.
Ubiegły rok był istotny z punku widzenia planów biznesowych grupy i przygotowania do skutecznego konkurowania na rynku. Opracowana strategia zakłada stabilny wzrost udziału w rynku szczególnie w segmencie detalicznym oraz MSP. Dlatego też jednym z celów Kredyt Banku jest znaczna rozbudowa sieci – do końca 2008 roku planowane jest uruchomienie 120 nowych placówek. Nowe placówki dedykowane będą do obsługi głównie klientów indywidualnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw.
Kredyt Bank zintensyfikował współpracę z Wartą – przygotowano kartę płatniczą dla klientów Klubu Warta VIP oraz nową ofertę ubezpieczeń dla posiadaczy Ekstrakonta oraz uczestników programu „Razem” w Kredyt Banku. Ponadto Żagiel zaproponował klientom detalicznym kartę kredytową. Wprowadzono również nowe fundusze inwestycyjne: WARTA ZYSK AZJATYCKI, Byki i Niedźwiedzie oraz KBC Klik Plus.