W tym roku Polskę, na zaproszenie PKO Banku Polskiego, odwiedziło 80 reprezentantów banków z całego świata. W PKO International Banking Seminar wzięli udział reprezentanci wiodących banków z Europy, Azji, Australii i Afryki. PKO Bank Polski zajmuje w Polsce pozycję lidera w rozliczeniach międzynarodowych, a spotkania takie jak to, są okazją do wzmocnienia istniejących relacji oraz utrwalenia wizerunku Polski jako solidnego i godnego zaufania partnera w bankowości międzynarodowej.
– To już czwarte spotkanie z serii PKO International Banking Seminar. Organizujemy konferencję od 2015 roku i dzięki rozwojowi correspondent banking istotnie umocniliśmy swoją pozycję na międzynarodowym rynku. Dziś jesteśmy w Polsce liderem rozliczeń zagranicznych i pierwszym wyborem dla banków, które chcą wykonywać operacje płatnicze w naszym kraju. Pokazał to między innymi czas pandemii i wojny w Ukrainie, gdy zagraniczne banki poszukiwały bezpiecznej przystani i znalazły ją w PKO Banku Polskim, co poskutkowało zwiększeniem aktywności biznesowej z zagranicznymi partnerami – mówi Andrzej Kopyrski, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
PKO International Banking Seminar to największe spotkanie przedstawicieli zagranicznych banków w Europie Środkowo-Wschodniej. W tym roku wzięło w nim udział 80 uczestników reprezentujących wiodące banki z całego świata.
Zobacz relację z PKO International Banking Seminar:
– Nasze spotkania cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. Dla wielu banków współpraca z PKO Bankiem Polskim jest bramą do polskiej gospodarki i realizowania transakcji finansowych z działającymi tu podmiotami. Obecnie rozliczamy transakcje z około 1300 instytucjami w 23 walutach i prowadzimy 230 rachunków dla banków z Europy, Ameryki, Azji, Australii i Afryki, co stanowi 50 proc. rynku międzybankowego w Polsce – wyjaśnia Radosław Ptaszek, dyrektor Departamentu Bankowości Zagranicznej i Instytucjonalnej w PKO Banku Polskim.
Rozbudowana międzynarodowa infrastruktura płatnicza PKO Banku Polskiego oznacza korzyści dla klientów, zarówno instytucjonalnych, jak i detalicznych: skraca się droga i czas realizacji przelewów, zmniejszają się opłaty banków trzecich.
Korzystając z usług tylko jednej instytucji finansowej, klient może na przykład wysłać pieniądze do Nowej Zelandii albo opłacić fakturę w danej walucie, wymieniając złotego od razu na dolary nowozelandzkie, bez potrzeby pośredniego przewalutowania np. na euro czy dolara. Możliwość bezpośredniej obsługi rozliczeń zagranicznych zapewnia PKO Bankowi Polskiemu istotną przewagę konkurencyjną na rynku.
Źródło: PKO BP