PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościNowe podejście do generacji dochodów w sektorze bankowym! Bankowa e-migracja!

Nowe podejście do generacji dochodów w sektorze bankowym! Bankowa e-migracja!

Wiadomości 02.07.2015 (13:43)

Odpowiedzią na niską skuteczność tradycyjnych form marketingu w bankowości elektronicznej jest zastosowanie kontekstowego podejścia do sprzedaży produktów i usług bankowych.

Szacuje się, że liczba osób korzystających w Polsce z płatności mobilnych to jedynie od 1,5 do 2 mln użytkowników. W najbliższych latach ze względu na wygodę oraz łatwość w dokonywaniu płatności, a także wzrost sprzedanych smartfonów, liczba ta znacząco wzrośnie. Banki również będą zachęcać klientów do korzystania z płatności mobilnych za pomocą różnego rodzaju usług lub powiązanych z płatnościami programów lojalnościowych.

Przez ostatnie lata rozwój serwisów transakcyjnych koncentrował się przede wszystkim na zestawieniu usług i produktów finansowych w sposób mniej lub bardziej atrakcyjny dla klienta banku. Usługi i produkty były rozłączne, a dostęp do nich odbywał się poprzez niezależne sekcje. Serwisy tworzone były z myślą o usługach i produktach, a w drugiej kolejności o potrzebach klienta i sposobie ich realizowania.

– ” Serwisy bankowości elektronicznej stanowiły w praktyce formę samoobsługowego interfejsu do funkcjonalności dostarczanych przez główny system transakcyjny danego banku. Ich ewolucja na przestrzeni ostatnich lat polegała głównie na poszerzaniu zakresu funkcjonalnego, niewykraczającego jednak, poza możliwościami personalizacji, ponad funkcjonalność dostępna dla pracowników. Dotyczyło to zarówno systemów bankowości internetowej, jak i pojawiających się od 2008 r. serwisów bankowości mobilnej w postaci aplikacji natywnych lub „lekkich” serwisów transakcyjnych tzw. „lajt”, posiadających funkcjonalność ograniczoną względem tej oferowanej.” – mówi Aleksander Kwiatkowski, Partner Be Think, Solve & Execute.


Ponad 40 proc. użytkowników serwisów chce mieć kontrolę nad stanem finansów. Tę potrzebę efektywnie realizować można poprzez przedstawienie historii w postaci graficznej oraz prognozowanie budżetowania przyszłości.

-” Serwis bankowy to miejsce, do którego klient wchodzi w momencie, gdy chce zrealizować swoją potrzebę finansową, a nie portal, do którego zagląda codziennie, dlatego ważniejszy jest dla niego szybki dostęp do oczekiwanej funkcjonalności, niż chęć ustawienia sobie informacji w bardziej przystępny sposób.” – dodaje Aleksander Kwiatkowski.


Dotychczasowe formy marketingu w systemach bankowości elektronicznej, a przede wszystkim w internecie – zmęczyły i zobojętniły użytkowników. Przekaz marketingowy w formie wiadomości przesyłanych przez bankowość internetową jest wyświetlany przez ok. 2 proc. logujących się użytkowników, z czego część „odczytuje” wiadomości bez zapoznania się z jej treścią , a jedynie w celu pozbycia się powiadomienia o nowej wiadomości. Wiadomości marketingowe wyświetlane w procesie logowania pomiędzy wpisaniem hasła, a wyświetleniem domyślnego ekranu bankowości internetowej, są odbierane przez klientów na równi z niegdyś powszechnymi reklamami w pop-upach ( domyślne blokowanie wyskakujących okien przez przeglądarki internetowe wynika właśnie z irytacji, jaką wywołały one u internautów ). Klienci banków określają takie reklamy jako natarczywe oraz utrudniające im wykonanie czynności, z zamiarem której zalogowali się do systemu. Treść takich reklam tym bardziej nie jest czytana przez użytkowników, lecz starają się oni jak najszybciej zamknąć reklamę i przejść do głównego ekranu systemu. Skuteczność bannerów reklamowych umieszczanych w systemie transakcyjnym była wysoka ( nawe 25 ptoc. Kliknięć ) jedynie w momencie ich pierwszego wprowadzenia. Z czasem, także i tutaj zaobserwować można było zjawisko, a w ręcz ich niedostrzegania przez użytkowników. Skuteczność bannerów reklamowych nie przekraczała w analizowanych bankach poziomu 5 proc., rozumianych jako liczba użytkowników, którzy kliknęli w banner, w stosunku do użytkowników, którym został on wyświetlony. Powyższe nie dotyczy bannerów prezentowanych na stronie logowania/wylogowywania z systemu, gdzie skuteczność bannerów nie przekraczała 1 proc.

– ” Odpowiedzią na niską skuteczność tradycyjnych form marketingu w bankowości elektronicznej jest zastosowanie kontekstowego podejścia do sprzedaży produktów i usług bankowych. System na podstawie aktualnego stanu środków klienta oraz jego zachowań płatniczych z przeszłości, powinien dopasować go do jednego ze zdefiniowanych profili klientów podlegających akcji sprzedażowej i w zależności od zidentyfikowanej potrzeby, zaproponować mu:

  • wsparcie w postaci dodatkowych środków (debet, kredyt odnawialny, pożyczka itp.)

  • możliwość skorzystania z oferty depozytowej

  • zamówienie komplementarnego produktu bankowego, np. karty do konta walutowego

System nie ogranicza się tylko do przestawienia oferty, lecz zapewnia również wsparcie w wyborze najbardziej odpowiadającego potrzebom klienta produktu i dopasowaniu jego parametrów.” – twierdzi Aleksander Kwiatkowski, Partner Be Think, Solve & Execute.


Stałe upowszechnianie dostępu do informacji i nowych technologii, zwiększająca się świadomość klientów w zestawieniu z rosnącym udziałem osób migrujących między bankami w poszukiwaniu najlepszej oferty, wymagają obecnie od banków nie tylko oferowania i ulepszania podstawowych produktów i usług, lecz także przedstawienia klientom wartości dodanej – pozwalającej przyciągnąć, ale też zatrzymać klientów.

– ” System LogoBank stworzony przez firmę Softax całkowicie zmienia spojrzenie na sposób wykonywania operacji. Oznacza to, że funkcjonalność obszaru akcji bankowości internetowej i mobilnej można zamknąć w jednym polu. Innowacją jest przewidywanie przyszłego stanu konta, przyszłych transakcji, budowanie budżetów oraz nakładanie budżetu na historię. LogoBank wychodzi w przyszłość, przewidując operacje do wykonania. Co więcej, nie jest to jedynie przypomnienie, ale również przygotowanie przelewu, który powinien być wykonany. System bankowości elektronicznej LogoBank stanowi kompletną odpowiedź na aktualne potrzeby rynku i panujące na nim trendy. Oprócz wygody użytkowania i estetyki, oferuje klientom banku także łatwą realizację ich potrzeb związanych z finansami. Niezależnie od tego, czy klient w danym momencie potrzebuje jedynie uzyskać informacje o swoich rachunkach, wykonać przelew, czy otworzyć lokatę, LogoBank umożliwi mu to w prosty i szybki sposób. Algorytmy wykorzystane w systemie do analizy potrzeb i oczekiwań klienta są najbardziej zaawansowanymi technologicznie algorytmami „Big Data”. – mówi Aleksander Kwiatkowski.


Wdrożenie tego system pozwoli bankowi wykonać wielowymiarowy krok naprzód – począwszy od podniesienia jakości obsługi klientów i ich satysfakcji ze współpracy z bankiem, przez zwiększenie sprzedaży produktów dostosowanych do ich potrzeb, po budowę i umocnienie wizerunku marki banku jako banku innowacyjnego, nowoczesnego i zaawansowanego technologicznie.

2015-07-02
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców