Bank Millennium jest trzecią instytucją finansową, która pozwoli klientom utworzyć Profil Zaufany online. Wcześniej usługa została udostępniona przez PKO Bank Polski i ING Bank Śląski. Profil Zaufany pozwala załatwiać sprawy urzędowe m.in. w ePUAP-ie, PUE ZUS czy CEIDG.
Profil Zaufany jest darmowym podpisem elektronicznym, który pozwala na załatwianie spraw urzędowych w elektronicznych serwisach urzędów. Klientom Millennium usługa zostanie udostępniona w czwartek. Odpowiedni link pojawi się w zakładce Moje Finanse w sekcji Mille Urząd obok wniosków o 500 plus i bramki do PUE ZUS. Podczas zakładania Profilu Zaufanego trzeba będzie wyrazić odpowiednie zgody, podać numer telefonu i adres e-mail. Na koniec pozostanie zatwierdzenie dyspozycji hasłem SMS.
W zakładce Mille Urząd pojawi się nowa opcja
Za pomocą Profilu Zaufanego można m.in.:
– zarejestrować działalność gospodarczą,
– składać w urzędach deklaracje, wnioski i podpisywać dokumenty online,
– zgłosić utratę lub zniszczenie dowodu osobistego,
– uzyskać odpisy aktów stanu cywilnego (małżeństwa, urodzenia, zgonu),
– wystąpić o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego,
– wnioskować o wydanie nowego prawa jazdy,
oraz skorzystać z wielu innych usług udostępnianych przez e-urzędy.
Profil Zaufany jest ważny 3 lata. Każda osoba może posiadać wyłącznie jeden aktywny Profil Zaufany, co w praktyce oznacza, że można go powiązać z serwisem bankowości internetowej tylko jednego banku.
Możliwość zakładania Profilu Zaufanego w systemach bankowości internetowej to kolejny etap współpracy banków z administracja publiczną. Wcześniej banki umożliwiły w ten sposób składanie wniosków o świadczenie 500 plus a także logowanie za pomocą tzw. credentali bankowych do PUE ZUS czy ePUAP.