Pierwszy numer „Nowego Dnia” ukazał się 14 listopada 2005 roku. Zgodnie z założeniami dziennik powinien osiągnąć docelowo średnią sprzedaż egzemplarzy na poziomie 250.000 aby projekt był rentowny. Zgodnie z wynikami badań ilościowych przeprowadzonych przed startem „Nowego Dnia” osiągnięcie ww. poziomu sprzedaży było bardzo prawdopodobne.
Niestety, mimo stworzenia zespołu składającego się z wspaniałych i utalentowanych osób, zarówno po stronie redakcyjnej, jak i wydawniczej, mimo ciężkiej pracy i zaangażowania tego zespołu oraz przeznaczenia znacznych środków na działalność promocyjną, nie udało się osiągnąć zakładanych celów. Sprzedaż „Nowego Dnia” w 2005 roku kształtowała się poniżej 200.000 egz. i wykazywała trend spadkowy. Rok 2006 przyniósł pogłębienie tego trendu mimo dokonywanych zmian redakcyjnych i nowych akcji promocyjnych . Zarząd dokonał głębokiej analizy zaistniałej sytuacji i doszedł do wniosku, że odwrócenie negatywnych tendencji i osiągnięcie docelowego poziomu sprzedaży nie jest możliwe, a ponoszenie dalszych wydatków związanych z wydawaniem dziennika nie leżałoby w interesie Spółki i jej akcjonariuszy.
Czytelników, którzy polubili „Nowy Dzień” serdecznie przepraszamy. Mamy świadomość, że decyzja o zamknięciu dziennika jest bolesnym rozczarowaniem dla zespołu, który włożył w ten projekt ogrom energii, pracy i serca. Inicjowanie nowych projektów jest jednak nieodłączną częścią działalności wydawniczej i jest obarczone dużym ryzykiem niepowodzenia. W wielu nowych projektach odnosimy sukcesy (np. książki, „Metro”, „Avanti”). Żałujemy, że tym razem stało się inaczej. Nie jesteśmy w stanie uniknąć wielu negatywnych skutków związanych z decyzją o zaprzestaniu wydawania „Nowego Dnia”, ale postaramy się ograniczyć te z nich, które dotyczą pracowników.