PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkMichał KisielPayPal chce wyjść poza internet

PayPal chce wyjść poza internet

Michał Kisiel Michał KisielMichał Kisiel - 27.10.2011 (07:26)
Bankowość mobilna

Amerykański potentat internetowych płatności zaprezentował w październiku część swoich strategicznych planów. Obsługująca ponad 100 milionów klientów firma myśli nie tylko o zdominowaniu handlu elektronicznego, ale również o ekspansji poza sieć.

Obserwując rynkowe premiery na rynku płatności za oceanem można było ostatnio odnieść wrażenie, że palma pierwszeństwa w innowacjach trafiła w ręce konkurentów spoza branży. Szybki rozwój firmy Square, oferującej przystawkę do smartfonów pozwalającą przyjmować kartowe płatności czy premiera mobilnego portfela Google to tematy, które przyćmiły trochę inne wydarzenia z kręgu e-płatności. Gracze o dłuższym rynkowym stażu nie pozostają jednak w tyle. Przykładem może być PayPal, który przedstawił niedawno kilka interesujących nowości.

Internetowy dowód tożsamości

PayPal od dawna zajmuje silną pozycję na rynku e-commerce. Jest jednym z niewielu naprawdę globalnych graczy, będących w stanie zaoferować obsługę płatności jednocześnie na 190 rynkach. W książce „The PayPal Wars”, opisującej trudne początki firmy i jej zmagania z aukcyjnym potentatem eBay (który zresztą kupił PayPal’a w 2002 r.), Eric Jackson wielokrotnie wspomina o haśle „to achieve world domination” stanowiącym misję przedsięwzięcia jeszcze w pionierskich czasach końca lat 90-tych. PayPal od samego początku chciał zdominować rynek płatności i można powiedzieć, że w dużej mierze mu się to udało.

Zaprezentowana niedawno usługa PayPal Access jest kolejnym krokiem w stronę „światowej dominacji”. Idea jest następująca – klienci korzystający z internetowych zakupów będą mogli, zamiast samodzielnie wpisywać swoje dane i adres dostawy, kliknąć przycisk „zaloguj się z PayPal’em”. PayPal udostępni internetowemu sklepowi dane klienta, co pozwoli pominąć rejestrację konieczną przy sieciowych zakupach. Od strony technicznej logowanie przez PayPal’a działać będzie podobnie jak mechanizm Facebook Connect, pozwalający na uwierzytelnienie się przy pomocy danych z Facebook’a.

Narzędzie ma za zadanie uprościć proces zakupów, ale jednocześnie pozycjonuje system PayPal jako domyślną formę płatności w internecie. W przyszłości firma planuje umożliwienie użytkownikom wyrażenie zgody na automatyczne logowanie się w serwisach korzystających z PayPal Access. Oznaczać to będzie, że nawet, gdy odwiedzamy po raz pierwszy jakiś e-sklep, będziemy zalogowani a dane dotyczące wysyłki i formy płatności będą już przygotowane do potwierdzenia jednym kliknięciem. Przy okazji firma wkracza na kolejny rynek – usług potwierdzania tożsamości (e-ID).


W supermarkecie zapłać jak w e-sklepie

Na odbywającej się w październiku konferencji X.Commerce PayPal przedstawił swoją wizję płatności przyszłości. Różni się ona znacząco od propozycji Google i innych graczy promujących mobilne portfele korzystające ze zbliżeniowej technologii NFC.

Pierwszy ze scenariuszy proponowanych przez PayPal to karta PayPal. Karta, w odróżnieniu od dzisiejszych kart płatniczych, nie zawiera wytłoczonego numeru, danych posiadacza i innych elementów umieszczanych zazwyczaj na kawałku plastiku. Jej najważniejszym składnikiem jest pasek magnetyczny, który po odczytaniu w terminalu w sklepie (i wpisaniu PIN) powiąże transakcję z kontem PayPal konkretnego użytkownika. Firma podkreśla, że takie rozwiązanie pozwala korzystać z dodatkowego kanału płatności bez konieczności inwestowania w nową infrastrukturę. Transfer informacji o rozliczeniu odbywa się poza systemami kontrolowanymi przez organizacje kartowe, co sprawia, że sprzedawca może uniezależnić się od narzucanych przez nie warunków.

Drugi z zaprezentowanych schematów, to scenariusz zastępujący kartę numerem telefonu zarejestrowanym w systemie PayPal. Sprzedawca w terminalu wpisywałby tylko podany przez klienta numer, a kupujący zatwierdzałby transakcję PIN-em. Środki, jak w poprzednim przypadku, pobierane byłyby z konta PayPal (lub powiązanej z nim karty). Pozwalałoby to na dokonywanie zakupów „z pustymi rękami”.

Trzeci z pomysłów opiera się na aplikacji mobilnej PayPal. Proces płatności odbywa się w całości na telefonie komórkowym klienta, a sprzedawca może w ogóle nie brać w nim udziału. Kupujący sam wprowadza dane towaru (np. skanując kod) i wybiera opcję płatności. Rola handlowca może ograniczyć się wyłącznie do sprawdzenia elektronicznego potwierdzenia zakupu, który kupujący otrzymuje na swój telefon.

Interesującym elementem dość nietypowych rozwiązań proponowanych przez PayPal jest możliwość wyboru sposobu pokrycia płatności już po dokonaniu zakupu. Ponieważ konto PayPal może być połączone z kilkoma kartami płatniczymi i rachunkami bankowymi, to można wyobrazić sobie, że kupujący część wydatku sfinansuje z karty kredytowej, a część np. z salda na rachunku. PayPal planuje, że wybrani klienci będą mogli w ciągu 7-14 dni zmienić sposób opłacenia zakupu. Pozwoli to zamiast podejmować decyzję w pośpiechu, w wolnej chwili dokładniej ją przemyśleć i, w efekcie, lepiej zaplanować domowe finanse. Niezależnie od kombinacji wybranych form płatności, sprzedawca ma otrzymać środki natychmiast – PayPal ma zamiar zatem udzielać swoim klientom swojego rodzaju kredytu kupieckiego.

Źródło: PR News

hydepark internet michał kisiel paypal płatności internetowe płatności mobilne 2011-10-27
Michał Kisiel
Tagi: hydepark internet michał kisiel paypal płatności internetowe płatności mobilne

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

Autor wpisu

Michał KisielMichał Kisiel

Analityk działu finanse osobiste w serwisie Bankier.pl. Doktor nauk ekonomicznych w zakresie finansów. Adiunkt w Katedrze…

Inne wpisy tego autora:
Drony i otwarta bankowość – innowacje znajdują nowe zastosowania

Drony i otwarta bankowość – innowacje znajdują nowe zastosowania

Rozwiązanie poszukujące problemu – tak określa się…

Iwona Duda, Alior Bank: Klienci potrzebują kredytów z poduszką bezpieczeństwa

Iwona Duda, Alior Bank: Klienci potrzebują kredytów z poduszką bezpieczeństwa

Rynek kredytów gotówkowych znalazł się w trudnym…

Joao Bras Jorge, Bank Millennium: Rozpoczęliśmy ogromny projekt cyfryzacji hipotek

Joao Bras Jorge, Bank Millennium: Rozpoczęliśmy ogromny projekt cyfryzacji hipotek

Cyfryzacja kontra najbardziej skomplikowany produkt bankowości detalicznej…

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców