PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkMichał KisielPayPal chce wyjść poza internet

PayPal chce wyjść poza internet

Michał Kisiel Michał KisielMichał Kisiel - 27.10.2011 (07:26)
Bankowość mobilna

Amerykański potentat internetowych płatności zaprezentował w październiku część swoich strategicznych planów. Obsługująca ponad 100 milionów klientów firma myśli nie tylko o zdominowaniu handlu elektronicznego, ale również o ekspansji poza sieć.

Obserwując rynkowe premiery na rynku płatności za oceanem można było ostatnio odnieść wrażenie, że palma pierwszeństwa w innowacjach trafiła w ręce konkurentów spoza branży. Szybki rozwój firmy Square, oferującej przystawkę do smartfonów pozwalającą przyjmować kartowe płatności czy premiera mobilnego portfela Google to tematy, które przyćmiły trochę inne wydarzenia z kręgu e-płatności. Gracze o dłuższym rynkowym stażu nie pozostają jednak w tyle. Przykładem może być PayPal, który przedstawił niedawno kilka interesujących nowości.

Internetowy dowód tożsamości

PayPal od dawna zajmuje silną pozycję na rynku e-commerce. Jest jednym z niewielu naprawdę globalnych graczy, będących w stanie zaoferować obsługę płatności jednocześnie na 190 rynkach. W książce „The PayPal Wars”, opisującej trudne początki firmy i jej zmagania z aukcyjnym potentatem eBay (który zresztą kupił PayPal’a w 2002 r.), Eric Jackson wielokrotnie wspomina o haśle „to achieve world domination” stanowiącym misję przedsięwzięcia jeszcze w pionierskich czasach końca lat 90-tych. PayPal od samego początku chciał zdominować rynek płatności i można powiedzieć, że w dużej mierze mu się to udało.

Zaprezentowana niedawno usługa PayPal Access jest kolejnym krokiem w stronę „światowej dominacji”. Idea jest następująca – klienci korzystający z internetowych zakupów będą mogli, zamiast samodzielnie wpisywać swoje dane i adres dostawy, kliknąć przycisk „zaloguj się z PayPal’em”. PayPal udostępni internetowemu sklepowi dane klienta, co pozwoli pominąć rejestrację konieczną przy sieciowych zakupach. Od strony technicznej logowanie przez PayPal’a działać będzie podobnie jak mechanizm Facebook Connect, pozwalający na uwierzytelnienie się przy pomocy danych z Facebook’a.

Narzędzie ma za zadanie uprościć proces zakupów, ale jednocześnie pozycjonuje system PayPal jako domyślną formę płatności w internecie. W przyszłości firma planuje umożliwienie użytkownikom wyrażenie zgody na automatyczne logowanie się w serwisach korzystających z PayPal Access. Oznaczać to będzie, że nawet, gdy odwiedzamy po raz pierwszy jakiś e-sklep, będziemy zalogowani a dane dotyczące wysyłki i formy płatności będą już przygotowane do potwierdzenia jednym kliknięciem. Przy okazji firma wkracza na kolejny rynek – usług potwierdzania tożsamości (e-ID).


W supermarkecie zapłać jak w e-sklepie

Na odbywającej się w październiku konferencji X.Commerce PayPal przedstawił swoją wizję płatności przyszłości. Różni się ona znacząco od propozycji Google i innych graczy promujących mobilne portfele korzystające ze zbliżeniowej technologii NFC.

Pierwszy ze scenariuszy proponowanych przez PayPal to karta PayPal. Karta, w odróżnieniu od dzisiejszych kart płatniczych, nie zawiera wytłoczonego numeru, danych posiadacza i innych elementów umieszczanych zazwyczaj na kawałku plastiku. Jej najważniejszym składnikiem jest pasek magnetyczny, który po odczytaniu w terminalu w sklepie (i wpisaniu PIN) powiąże transakcję z kontem PayPal konkretnego użytkownika. Firma podkreśla, że takie rozwiązanie pozwala korzystać z dodatkowego kanału płatności bez konieczności inwestowania w nową infrastrukturę. Transfer informacji o rozliczeniu odbywa się poza systemami kontrolowanymi przez organizacje kartowe, co sprawia, że sprzedawca może uniezależnić się od narzucanych przez nie warunków.

Drugi z zaprezentowanych schematów, to scenariusz zastępujący kartę numerem telefonu zarejestrowanym w systemie PayPal. Sprzedawca w terminalu wpisywałby tylko podany przez klienta numer, a kupujący zatwierdzałby transakcję PIN-em. Środki, jak w poprzednim przypadku, pobierane byłyby z konta PayPal (lub powiązanej z nim karty). Pozwalałoby to na dokonywanie zakupów „z pustymi rękami”.

Trzeci z pomysłów opiera się na aplikacji mobilnej PayPal. Proces płatności odbywa się w całości na telefonie komórkowym klienta, a sprzedawca może w ogóle nie brać w nim udziału. Kupujący sam wprowadza dane towaru (np. skanując kod) i wybiera opcję płatności. Rola handlowca może ograniczyć się wyłącznie do sprawdzenia elektronicznego potwierdzenia zakupu, który kupujący otrzymuje na swój telefon.

Interesującym elementem dość nietypowych rozwiązań proponowanych przez PayPal jest możliwość wyboru sposobu pokrycia płatności już po dokonaniu zakupu. Ponieważ konto PayPal może być połączone z kilkoma kartami płatniczymi i rachunkami bankowymi, to można wyobrazić sobie, że kupujący część wydatku sfinansuje z karty kredytowej, a część np. z salda na rachunku. PayPal planuje, że wybrani klienci będą mogli w ciągu 7-14 dni zmienić sposób opłacenia zakupu. Pozwoli to zamiast podejmować decyzję w pośpiechu, w wolnej chwili dokładniej ją przemyśleć i, w efekcie, lepiej zaplanować domowe finanse. Niezależnie od kombinacji wybranych form płatności, sprzedawca ma otrzymać środki natychmiast – PayPal ma zamiar zatem udzielać swoim klientom swojego rodzaju kredytu kupieckiego.

Źródło: PR News

hydepark internet michał kisiel paypal płatności internetowe płatności mobilne 2011-10-27
Michał Kisiel
Tagi: hydepark internet michał kisiel paypal płatności internetowe płatności mobilne

Sprawdź także:

a 0 Wojciech Rabiej dołącza do zarządu Uniqa w Polsce
23.06.2025 (15:35)

Wojciech Rabiej dołącza do zarządu Uniqa w Polsce

Od lipca 2025 roku Wojciech Rabiej będzie członkiem zarządu UNIQA w Polsce. W nowej roli przejmie zarządzanie …

a 0 Autopay wspiera płatności za e-winiety bezpośrednio z samochodów Mercedes-Benz
23.06.2025 (15:30)

Autopay wspiera płatności za e-winiety bezpośrednio z samochodów Mercedes-Benz

Autopay umożliwia cyfrowy zakup e-winiet do Bułgarii, Czech, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii i Węgier. Rozwiązanie …

a 0 Se(a)ns sztuki – nowy autorski cykl filmowy Zachęty i Fundacji Banku Millennium
23.06.2025 (15:26)

Se(a)ns sztuki – nowy autorski cykl filmowy Zachęty i Fundacji Banku Millennium

Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki wraz z Fundacją Banku Millennium zapraszają na nowy cykl filmowy Se(a)ns sztuki – …

a 0 Polacy planują wydać na wakacje nieco więcej niż w ubiegłym roku. Raport ZBP
23.06.2025 (09:59)

Polacy planują wydać na wakacje nieco więcej niż w ubiegłym roku. Raport ZBP

W obliczu rosnących kosztów życia i niepewności gospodarczej Polacy wciąż muszą zachować rozwagę w planowaniu …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - maj 2025 r. Średnia wartość pożyczki wzrosła o 1,2 proc. w ujęciu miesięcznym
23.06.2025 (09:33)

Rynek pożyczkowy w Polsce - maj 2025 r. Średnia wartość pożyczki wzrosła o 1,2 proc. w ujęciu miesięcznym

393,6 tys. pożyczek udzieliły instytucje pożyczkowe w maju 2025 r. Udział nowych klientów pozostaje w trendzie …

a 0 Santander Bank Polska liderem „Rankingu ESG. Odpowiedzialne zarządzanie 2025”
23.06.2025 (09:28)

Santander Bank Polska liderem „Rankingu ESG. Odpowiedzialne zarządzanie 2025”

W „Rankingu ESG. Odpowiedzialne zarządzanie” bank zdobył 100% punktów we wszystkich kategoriach, które wskazał jako …

Autor wpisu

Michał KisielMichał Kisiel

Analityk działu finanse osobiste w serwisie Bankier.pl. Doktor nauk ekonomicznych w zakresie finansów. Adiunkt w Katedrze…

Inne wpisy tego autora:
Drony i otwarta bankowość – innowacje znajdują nowe zastosowania

Drony i otwarta bankowość – innowacje znajdują nowe zastosowania

Rozwiązanie poszukujące problemu – tak określa się…

Iwona Duda, Alior Bank: Klienci potrzebują kredytów z poduszką bezpieczeństwa

Iwona Duda, Alior Bank: Klienci potrzebują kredytów z poduszką bezpieczeństwa

Rynek kredytów gotówkowych znalazł się w trudnym…

Joao Bras Jorge, Bank Millennium: Rozpoczęliśmy ogromny projekt cyfryzacji hipotek

Joao Bras Jorge, Bank Millennium: Rozpoczęliśmy ogromny projekt cyfryzacji hipotek

Cyfryzacja kontra najbardziej skomplikowany produkt bankowości detalicznej…

Zobacz również

Strona knf.pl prowadzi do giełdy kryptowalut. W dodatku widniejącej na liście ostrzeżeń KNF

Strona knf.pl prowadzi do giełdy kryptowalut. W dodatku widniejącej na liście ostrzeżeń KNF

Instytucje rządowe korzystają z domeny gov.pl, co…

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Dopiero po wakacjach dowiemy się, jaka przyszłość…

Bank pyta klienta, czy będzie handlował krypto. Klient: to moja sprawa

Bank pyta klienta, czy będzie handlował krypto. Klient: to moja sprawa

Jeden z klientów Citi Handlowego przesłał nam…

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Karty kredytowe to jeden z nielicznych segmentów…

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych stoi w miejscu. Na…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców