Ranking Gwiazdy Bankowości jest przygotowywany przez Dziennik Gazetę Prawną i firmę PwC. Nagrodę, wręczaną podczas Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie, odebrał Szymon Midera wiceprezes banku, kierujący pracami zarządu. PKO Bank Polski zgłosił do rankingu 4 innowacyjne projekty.
Dziennik Gazeta Prawna wspólnie z firmą doradczą PwC przyznały PKO Bankowi Polskiemu główną nagrodę w kategorii „Gwiazdy Technologii i Innowacji”. Wyróżnienie odebrał Szymon Midera wiceprezes banku, kierujący pracami zarządu. Gala rozdania nagród odbyła się w trakcie Europejskiego Kongresu Finansowego – jednego z najważniejszych spotkań polskiego sektora finansowego.
– Jako największy bank w Polsce docieramy do 12 mln klientów i chcemy dostarczać im najlepsze, najbardziej innowacyjne rozwiązania, wychodzące poza tradycyjnie rozumiany model obsługi bankowej. Jest to możliwe dzięki doświadczonej i zaangażowanej kadrze banku, która wciąż szuka nowych rozwiązań wpływających na poziom obsługi i doświadczeń klientów. Wyznaczamy nowe kierunki i standardy polskiej bankowości, które wkrótce będą przykładem dla innych nie tylko w Polsce, ale i za granicą – podkreślił Szymon Midera, wiceprezes PKO Banku Polskiego kierujący pracami zarządu.
Gala rozdania nagród odbyła się w trakcie Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie. „Gwiazdy Bankowości 2024” to już dziesiąta edycja rankingu przygotowywanego przez Dziennik Gazetę Prawną wspólnie z firmą doradczą PwC. Wyróżnienia są przyznawane w 5 kategoriach.
PKO Bank Polski, lider w kategorii „Gwiazdy Technologii i Innowacji”, otrzymał od jury najlepsze oceny zgłoszonych innowacyjnych usług bądź rozwiązań, które mają wpływ na funkcjonowanie banku. Jury konkursu – w zwycięskiej dla PKO Banku Polskiego kategorii – brało pod uwagę unikatowość rozwiązań rynkowych, kwantyfikowalne efekty biznesowe zgłoszonych rozwiązań, wpływ na doświadczenie użytkownika końcowego, wykorzystanie rozwiązań oraz kompleksowość wdrożenia. Dodatkowo liczyła się niezależna ocena dokonana przez poszczególnych członków kapituły konkursu.
Technologiczne projekty PKO Banku Polskiego wyróżniały się między innymi ukierunkowaniem na to, by korzystanie z banków uczynić łatwiejszym. Do rankingu bank zgłosił m.in. zorganizowane w 2023 r. Wirtualne Targi Pracy. Było to pierwsze tego typu wydarzenie w Polsce i jedno z pierwszych na świecie. Odwiedziło je ponad 600 uczestników, a proces rekrutacyjny rozpoczęło aż 30 z nich. Liczba uczestników wirtualnego wydarzenia była większa niż zwyczajowa liczba osób, która odwiedza stanowisko w trakcie „tradycyjnych” targów.
Sztandarowym już projektem wyznaczającym nową jakość bankowości są usługi dodatkowe w aplikacji IKO i serwisie iPKO – korzystając z nich można kupić bilety do kina, audiobooki czy też opłacić przejazdy autostradą lub bilety komunikacji miejskiej. Bank stworzył uniwersalną technologię dla dostawców oraz ujednolicony proces zakupu i obsługi dla klientów, co umożliwia szybkie udostępnianie nowych usług dodatkowych w bankowej aplikacji mobilnej i serwisie internetowym. Do tej pory żaden bank w Polsce ani w naszym regionie nie wprowadził rozwiązania w takiej formie.
Inne projekty prowadzone przez bank to m.in. wyszukiwarka semantyczna dla HelpDesku Merytorycznego, z którego korzystają doradcy w oddziałach. Umożliwia przeszukiwanie bazy wiedzy banku, gdy doradca potrzebuje pogłębionej informacji o produktach i usługach, co wpływa na szybszą obsługę klientów. Bank został także doceniony za narzędzie do upraszczania tekstów PKO Prosto. Aplikacja oparta o sztuczną inteligencję ocenia tekst pod kątem trudności i podpowiada, co zmienić w tekście, aby spełniał standardy prostego języka.
Źródło: PKO BP