Dziś PKO BP zakończył sprzedaż kart Diners Club dla klientów indywidualnych. W ofercie dla korporacji będą jeszcze do 15 grudnia 2018. Wydawca prestiżowych kart proponuje użytkownikom uproszczoną procedurę przejścia do Diners Club.
Diners Club wydaje swoje karty klientom samodzielnie, ale w przeszłości współpracował w kilkoma bankami. W tym gronie jest jeszcze PKO BP. Ta współpraca dobiega jednak do końca, bo od dziś bank przestaje wydawać karty Diners Club klientom indywidualnym. Klienci korporacyjni będą mogli o nie wnioskować jeszcze do połowy grudnia 2018 r. Później karty Diners Club zostaną wycofane ze sprzedaży i pozostaną w obsłudze.
„Dla klientów PKO BP, którzy korzystali z kart Diners Club przygotowaliśmy atrakcyjną ofertę, dostosowaną do preferencji różnych grup klientów tak, by dalej mogli korzystać z zalet kart Diners Club i naszych usług, które znają i cenią. Klienci PKO będą m.in. zwolnieni z pierwszej opłaty rocznej dla kart: Diners Club Klasyczna, Diners Club Traveler i Diners Club LOT. Z kolei opłata roczna dla kart Diners Club Premium Vintage będzie na stałe obniżona o 200 zł” – czytamy w komunikacie przesłanym przez Diners Club do redakcji PRNews.pl.
„Z myślą o nich przygotowaliśmy również uproszczoną do maksimum procedurę przejścia bezpośrednio do Diners Club Polska. Klient otrzyma kartę Diners Club już w chwili podpisania wymaganych dokumentów dostarczonych przez kuriera w dogodnym dla klienta miejscu i czasie. Zależy nam, by klienci, którzy posiadali karty Diners Club wydane przez PKO BP nadal mogli z nich korzystać, dlatego zachęcamy, by pozostali z nami i tworzymy dla nich wygodne warunki zmiany wydawcy karty” – czytamy dalej.
Firma informuje, że jest w trakcie realizacji nowej strategii rozwoju, w ramach której wzmocniła własne kanały sprzedaży i dąży do ich dywersyfikacji. W ten sposób chce się otworzyć na nowe segmenty rynku. „Spodziewamy się dalszego wzrostu dynamiki sprzedaży kart Diners Club. Zmianę postrzegamy jako szansę na bliższą i dalszą przyszłość, z uwagi na zwiększone możliwości marketingowe i elastyczność w bieżącym zaspokajaniu oczekiwań klientów” – czytamy w komentarzu.
Karty Diners Club nie są produktem masowym. Proponowane są bardziej zamożnym klientom. Na rynku jest ich w obiegu kilkadziesiąt tysięcy. Jeszcze do niedawna wszystkie karty wydawane przez Diners Club były kartami obciążeniowymi. Dziś można z nich już też korzystać jak ze zwykłych kart kredytowych. Ich zaletą jest niższe oprocentowanie kredytu i szeroki pakiet ubezpieczeń. Wadą – mniejsza sieć akceptacji niż w przypadku kart Visa i Mastercard. Trzeba jednak zaznaczyć, że w ciągu ostatnich kilku lat firma poczyniła na tym polu duże postępy. W zasadzie większość dużych sieci handlowych akceptuje dziś karty DC. Problem z płatnością można mieć głównie w małych osiedlowych sklepikach.