PKO Bank Polski udostępnił aplikację księgową zintegrowaną z serwisem transakcyjnym iPKO. E-Księgowość umożliwia m.in.: wygodne fakturowanie, zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, szybki dostęp do płatności, analizę bieżącej sprzedaży i kosztów oraz prognozowanie wydatków. To kolejne, obok asystenta firmowego i e-sklepu, narzędzie wprowadzone w ostatnim czasie, które wspiera małe i średnie przedsiębiorstwa w codziennej pracy.
– Cały 2018 rok stał pod znakiem prac nad nowymi rozwiązaniami dla klientów firmowych. Wprowadziliśmy możliwość rejestracji firmy w CEIDG z poziomu serwisu transakcyjnego iPKO oraz całkowicie zdalne otwarcie rachunku firmowego, udostępniliśmy klientom rozwiązania w postaci asystenta firmowego i e-sklepu. Aktywnie uczestniczymy również w Programie Polski Bezgotówkowej. Wszystkie te rozwiązania są w naszej ocenie koniecznością w obecnej dobie globalizacji cyfrowej. Do całej gamy rozwiązań, które proponujemy przedsiębiorcom, dołącza e-Księgowość, dzięki której możliwe jest samodzielne zarządzanie finansami firmy z każdego miejsca i o każdej porze – podkreśla Łukasz Czech z Departamentu Klientów Małych i Średnich Przedsiębiorstw.
Dostępna od lutego e-Księgowość umożliwia samodzielne prowadzenie systemu finansowo-księgowego firmy zintegrowanego z innymi usługami bankowości elektronicznej. Dzięki niej zarządzanie staje się szybkie i wygodne – korzystając z dostępnych danych, aplikacja podstawia je do faktury i ogranicza zaangażowanie klienta do minimum. E-Księgowość zapewnia prowadzenie finansów zarówno od strony dokumentów księgowych i faktur, jak i prowadzonych rachunków i rozliczeń. System zapewnia przechowywanie kompletu dokumentów, niezbędnych do zamknięcia miesiąca księgowego oraz utworzenia deklaracji, m.in. JPK VAT, które w łatwy sposób można podpisać, wysłać do Urzędu oraz pobrać poświadczenie odbioru. Dzięki integracji z serwisem transakcyjnym iPKO aplikacja umożliwia dostęp do płatności dokonywanych z rachunku firmowego, raportów zarządczych (raport Przychody i Rozchody), zestawień i analiz dochodowości sprzedaży.
E-Księgowość to kolejne, obok asystenta firmowego i e-sklepu, rozwiązanie tworzące kompleksowy ekosystem usług wspierających prowadzenie firmy samodzielnie. Wszystko z poziomu serwisu transakcyjnego iPKO. Działający od września 2018 roku Asystent firmowy umożliwia wgląd do kluczowych danych: przepływy na koncie, koszty i przychody działalności, a dzięki połączeniu z kalendarzem zdarzeń i spotkań przypomina m.in.: o konieczności opłacenia ZUS, czy złożenia deklaracji VAT. Natomiast przedsiębiorcy, którzy planują rozpoczęcie sprzedaży na szerszą skalę w internecie mogą skorzystać z gotowych szablonów e-sklepu lub stworzyć witrynę według własnego projektu. Platforma jest zintegrowana ze wszystkimi największymi systemami płatności internetowych, a także z wieloma firmami przewozowymi i kurierskimi.
W ciągu całego roku 2018 PKO Bank Polski wprowadził wiele udogodnień dla osób rozpoczynającym swoją przygodę z biznesem lub już prowadzących działalność. Od stycznia ubiegłego roku rejestracja firmy możliwa jest przez system transakcyjny iPKO. Dzięki temu na podstawie jednego wniosku klient dokonuje wpisu do CEIDG i otwiera rachunek firmowy.
Od grudnia osoby prowadzące działalność i chcące założyć PKO Konto Firmowe od początku do końca mogą to zrobić przez system transakcyjny iPKO. Wypełnienie wniosku zajmuje kilka minut – klient podaje jedynie NIP swojej firmy, a pozostałe dane są automatycznie pobierane z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej oraz systemu bankowego, zaś umowa rachunku zostaje podpisana hasłem sms. PKO Konto Firmowe jest bezpłatne przez sześć miesięcy dla nowej firmy. Klient otrzymuje też dodatkowy pakiet 30 darmowych przelewów, bezpłatne wpłaty gotówki we wpłatomatach PKO Banku Polskiego (do 50 tys. zł miesięcznie) oraz wypłaty gotówki ze wszystkich bankomatów banku bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Do konta wydawana jest bezpłatnie karta debetowa w PLN oraz EUR i USD.
Autor: PKO BP